Messing ronde plaat 1942 CMP

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Messing ronde plaat 1942 CMP

Bericht door Edgar »

Gevonden met mijn detector, had al verwacht dat het WO II zou zijn, vermoedens zijn dus uitgekomen: CMP 1942. CMP code kan ik niet vinden, maar, de andere code's die beginnen met CM zijn allemaal fabrieken voor het produceren van meetapparatuur. Mijn vermoeden gaat dus uit dat dit misschien een gradenschijf is (duits). Heeft iemand een idee? En weet iemand de betekenis van de code CMP?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Afbeelding

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Lijkt me een deksel van een olievat? :?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Ik denk niet dat er uit die hoop roest nog veel valt af te leiden
War is something human...
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hoop roest? Ooit wel ns roest in je leven gezien? Dit materiaal heet messing en dat roest niet ;). En niet veel af te leide? Er staat duidelijk 1942 op en CMP, de pics zijn voor de schoonmaak voor het geval je het nog niet wist. En het antwoord heb k al, is een deksel van een FLAK 8,8/10,5 kartonnen koker.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie