De ramp in Azië

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Hebben jullie al iets aan azie geschonken? ik heb gister 2x naar TMF gesmst voor azie dat koste 1,50€ per sms en dat ging naar stichting 555
Starting up again
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik heb 6 keer gesmst. Koste dat 1,50 ik dacht 0,50€.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

darryl1234_gubbels schreef:Ik heb 6 keer gesmst. Koste dat 1,50 ik dacht 0,50€.
Kost €1,50.

Rick
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Tja, zag net dat slachtoffers in Indonesië moesten betalen voor medicijnen die hun vanuit het westen geschonken zijn..
De corruptie in Indonesië, die gaat gewoon door.

Sorry voor mijn cynische kijk op de zaak, maar het is nu eenmaal zo triest dat de media er in Nederland weer garen bij spinnen.
Kijkcijfers lopen op, dan maar weer een reclame van een of ander merk rijst op het scherm...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Een aantal bevolkingsgroepen in de wereld zijn altijd al raar geweest.... ik zal maar geen namen noemen maar hier in NL hebben we er ook een paar.. Me vader heeft een aantal jaren geleden een keer zijn uiterste best gedaan om voor zo'n Indo een verblijfsvergunning te regelen.. volgende dag werd me vader met een mes tegen zijn keel bedreigd.. ONDANKBARE HONDEN!!!
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Waar slaat dit nu weer op?

Ik had het over het door en door corrupte leger van Indonesië.

Kom jij met een verhaal over één (blijkbaar geschifte) Indo aanzetten.

Indo's zijn trouwens al 300 jaar gewoon Nederlanders hoor. ;)
Niks mis mee!
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

779 schreef:Een aantal bevolkingsgroepen in de wereld zijn altijd al raar geweest.... ik zal maar geen namen noemen maar hier in NL hebben we er ook een paar.. Me vader heeft een aantal jaren geleden een keer zijn uiterste best gedaan om voor zo'n Indo een verblijfsvergunning te regelen.. volgende dag werd me vader met een mes tegen zijn keel bedreigd.. ONDANKBARE HONDEN!!!
Ik ben op zijn zachtst gezegd niet echt gecharmeerd van deze post.
dat je een aantal bevolkingsgroepen die anders zijn als jij als 'raar' bestempeld vind ik nog tot daar aan toe, dat is jouw mening en die mag je zelf bepalen, maar ik vind nergens een onderbouwing terug.

Dat je vervolgens een hele bevolkingsgroep als 'Ondankbare honden' bestempeld gaat te ver.
Volgens regel 2 van de forum regels (
Let erop dat je niemand op welke wijze dan ook kwetst met je uitlatingen
) is dit bovendien verboden. Helemaal als het om een generalisatie gaat die is gemaakt op basis van één incident.

Ik snap dat je kwaad bent op dat figuur die je vader als 'dank' een mes op zijn keel drukt, maar dat geeft je niet het recht om een hele groep mensen die toevallig van dezelfde afkomst is over één kam te scheren.

Dit is een waarschuwing voor iedere forumgebruiker om op te passen met dit soort generalisaties. Daarom heb ik ook publiekelijk gereageerd en niet per PB.
Laatst gewijzigd door Sjoerd op 31 dec 2004, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik vind het gewoon zwaar belachelijk dat wij hier geld en goederen zitten te doneren en dat die daar gewoon verkocht worden? Sorry gaat bij mij iets te ver, way too far! Ik had het misschien anders moeten formuleren, maar toch vind ik het asociaal van de Indo's..

/Edit Martijn, Pb in je inbox.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Slechts een klein deel van de hulpgoederen wordt verkocht, in andere delen van Zuid Oost Azië verloopt de distributie wel zo eerlijk mogelijk.

Ik ben het met je eens dat het een schande is dat mensen geld willen verdienen aan zoveel menselijk leed, maar wederom: het gaat om een zéér kleine groep die jij meteen op de hele bevolking daar afspiegeld.
Ik denk dat de arme mensen in die regio veel verontwaardigder en zwaarder gedupeerd zijn als jij, terwijl jij nu zegt dat ze er aan meewerken. (=> 'maar toch vind ik het asociaal van de Indo's..')
Dit slaat mijns inziens helemaal nergens op.

Denk inderdaad voortaan aan de formulering van je posts, raffel ze niet af, maar besteed er tijd en aandacht aan. Het kleinste foutje kan de toon van je post totaal anders doen overkomen als je bedoelt.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

130.000 doden, en het dodental kan nog zwaar oplopen als de situatie in Sumatra duidelijker is. Volgens de eerste bronnen zouden er daar 80.000 (!) slachtoffers gevallen zijn...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Jawel Jacob... Voor al die andere mensen die lijden en die niet in het nieuws komen geven wij tochn ook niks op de 'giro'
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Narcolepticus schreef:Jawel Jacob... Voor al die andere mensen die lijden en die niet in het nieuws komen geven wij tochn ook niks op de 'giro'
Waar slaat dit op? hoe vaak gebeurt er zo'n ramp dan? en je kunt niet iedereen helpen, tenminste ik niet. Ik heb ook mijn eigen leven en kan niet constant bezig zijn met geld doneren aan jan en alleman
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Ik heb dit meteen aan de kaak gesteld.
Natuurlijk vind ik het erg wat er gebeurd is, maar zoals de wereld in elkaar steekt, kan je verwachten dat er heel wat aan de strijkstok blijft hangen. Nederlandse baggeraars zijn ijverig bezig om luxe vakantieeilandjes in de vorm van palmen voor de kust van rijke Arabische oliestaatjes te verwezelijken, terwijl de armste landen al het geld van onze ontwikkelingshulp in de zakken van dictatoriale regimes zien verdwijnen.
Zoals de BV maffia die het Indonesische leger in feite is.

Ik vind het ten hemel schreiend, dat Nederland dan ook nog eens van plan is om korvetten aan dat fascistische zootje te verkopen!

Het is meer dan duidelijk, dat de Indonesische regering om economische en politieke redenen geen poot uitsteekt om Atjeh te helpen!
De Nederlanders begingen ook al moordpartijen tegen de bevolking van Atjeh, vanwege de oliebelangen, Indonesië is daar gewoon mee door gegaan.

Daarom is hulp aan Indonesië volkomen zinloos.
Het komt daar terecht, waar al meer dan genoeg is.

Ik pleit al jaren voor een sterke Nederlandse Marine, die in zulke gevallen ter plekke echte hulp kan bieden, in plaats van het heilloze avontuur in Irak. (Opdrachten voor Nederlandse bedrijven? NOPPES!)
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Jacob ik bedoel daar niks slechts mee hé
Thohui
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2005, 18:36
Locatie: Almere

Bericht door Thohui »

de ernstige man schreef:
Ioannis schreef:Je bedoeld Tsunami ?

Het is zo oud als de mensheid zelf.
Shit happens.

Waar maken we ons eigenlijk druk om?

Er zijn meer dan 4 miljard mensen.

Amerika voert oorlog vanwegen een ingestort gebouw.. 3000 doden.
Over 2 weken is de wereld de 30.000 doden van de vloedgolf al weer vergeten.

Een gelukkig en vredig 2005 toegewenst! ;)

(Soms kan ik best wel cynisch zijn. ) ;)
*** MAN, denk eens na...Al die mensen die hun dierbaren kwijt zijn geraakt en jij praat daar zo luchtig over!? :x
Het is ongelooflijk hoeveel doden er al zijn geteld en ze zijn maar gestopt, want het zijn er gewoon te veel...EN JIJ DACHT DAT WE DIT OVER 2 WEKEN ALWEER VERGETEN ZOUDEN ZIJN! DUS NIET!

Thomas
"Those who lived through those beach landings weren't better soldiers than those who didn't. They were just more lucky."
Plaats reactie