Ontkenning van de holocaust

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Ik schenk het liefst ook geen aandacht aan de ontkenners. Maar ik dacht dat het tegen de wet was in NL om dat te uiten in het openbaar, Dat het op hetzelfde neerkwam als koningshuislastering of hoe noemen ze dat.

Ik snap het verder ook niet waar de ontkenners in hun verhalen op baseren... 6 miljoen joden verdwijnen niet zomaar. Als de holocaust een grote leugen is zoals ze zeggen, waarom heeft dan nog nooit iemand die erbij betrokken was het openbaar gemaakt in de afgelopen 60 jaar? Niemand kan zo goed een geheim bewaren.

Maar goed, ik geloof dat iedereen het hier wel met me eens is als ik zeg dat er niets te ontkennen valt. Het bewijs is overal te vinden, in de kampen, verslagen, overlevenden.
In Tabulas Argenteas Refero
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Ach die ontkenners halen alles door elkaar, was toen eens zo'n kereltje die schreeuwde " 6 miljoen JODEN!!!???, hahaha zoveel gaskamercapaciteit was erniet eens!!!!"

Die vent gaf dus wel toe :| dat er gaskamers waren..... maar hij zei tevens dat het niet bestond dat er 6 miljoen vergast waren.

Daar had hij wel gelijk in...er waren er ook geen 6 miljoen vergast maar 6 miljoen waren er totaal omgekomen door verschillende doodsoorzaken.

ach laat ze kletsen
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Toch wel erg dat zo iemand er zo luchtig over kan doen, vooral omdat het zo lang na de oorlog is en je misschien dan na al die tijd je daden wel eens overdacht zou kunnen hebben.
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

meer cijfers van 6 miljoen joden en ongeveer een 5 miljoen andere opgesloten slachtoffers in deze kampen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Ja precies, ik ben ook niet arrogant genoeg om te durven te beweren dat ik toen iets gedaan zou durven hebben maar er was altijd verzet, ook in Duitsland en zelfs binnen het Duitse leger.
Mensen riskeerden alles om de nazis tegen te werken, de meeste verhalen zullen we nooit kennen.
Zo ken ik verhalen van Duitse soldaten in Nederland die tijdens een razzia op zoek naar ondergedoken joden bij binnenkomst in een huis in de keuken een sigaretje gingen roken in plaats van te zoeken.
Eerst dachten de bewoners dat hij gewoon lui was maar toen hij wegging zei hij dat hij er niet van hield op mensen te jagen.
Bij een andere huiszoeking vond een duitser ondergedoken joden, hij keek ze recht in de ogen en deed het luikje weer dicht waarna de soldaten naar het volgende huis gingen.
Dat is ook verzet!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

marloes schreef:Ja precies, ik ben ook niet arrogant genoeg om te durven te beweren dat ik toen iets gedaan zou durven hebben maar er was altijd verzet, ook in Duitsland en zelfs binnen het Duitse leger.
Mensen riskeerden alles om de nazis tegen te werken, de meeste verhalen zullen we nooit kennen.
Zo ken ik verhalen van Duitse soldaten in Nederland die tijdens een razzia op zoek naar ondergedoken joden bij binnenkomst in een huis in de keuken een sigaretje gingen roken in plaats van te zoeken.
Eerst dachten de bewoners dat hij gewoon lui was maar toen hij wegging zei hij dat hij er niet van hield op mensen te jagen.
Bij een andere huiszoeking vond een duitser ondergedoken joden, hij keek ze recht in de ogen en deed het luikje weer dicht waarna de soldaten naar het volgende huis gingen.
Dat is ook verzet!
Nu dat waren teminste goeie jongens. Bij mijn overgrootmoeder hebben er ook nog 2 gelogeerd en dat waren vriendelijke jongens die zelfs hielpen in he huis en de tuin :)
War is something human...
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Yep helaas zijn de verhalen van ingekwartierde soldaten die zich misdroegen ook talrijk!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

zoals bij mijn oma, bij haar braken de russen het halve huis af, danstten op de tafel enzo....
Ik heb er geen kracht meer voor
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

waar woonde je oma?
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Weimar, in Oost-Duitsland ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Plaats reactie