...en waar houden we dan die meeting?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

antwerpx schreef:
Mooyman schreef:
antwerpx schreef:Ok, ik open straks wel even een topic om een datum te prikken.

Qua locaties:
Hartenstein en/of perimeterrouten en '40-'45 (Schaarsbergen)?
Hartenstein lijkt me een serieuze optie daar het een interessant en relatief groot museum is en er verschillende perimeter wandelingen zijn.
Leuk om te combineren lijkt me, ik zal eens uit zoeken wanneer deze perimeter wandelingen er weer zijn.
Ook is Arnhem/Oosterbeek goed via OV bereikbaar.
Als die wandeling lang genoeg duurt is er geen nood aan een tweede museum, iemand enig idee van duur?
De wandeling is vijf kilometer lang en dat lijkt me voor sommigen lang genoeg(voor mij zelf dus ook :wink: :lol: ).
Ook ben je ruim een morgen of middag zoet in het museum zelf en zoals Nico zegt zijn er genoeg gelegenheden om een pintje of iets anders te pakken :wink: :) .

Maar om weer even op het onderwerp zelf terug te komen, is het museum weekend(9 en 10 april) misschien ook een optie?.
Gratis toegang en waarschijnlijk zijn er dan ook perimeter wandelingen.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jah dat is ook een mogelijkheid 9 of 10 april. Is er dan het museum weekend? Dan zijn er nog geen examens, die beginnen volgens mij pas half mei.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mooyman schreef:Maar om weer even op het onderwerp zelf terug te komen, is het museum weekend(9 en 10 april) misschien ook een optie?.
Gratis toegang en waarschijnlijk zijn er dan ook perimeter wandelingen.
De drukte die er dan wel zal zijn is wel een heel negatieve factor vind ik, als het wat rustiger in musea/op wandelroutes is, is er meer gelegenheid tot een gesprek e.d.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

antwerpx schreef:
Mooyman schreef:Maar om weer even op het onderwerp zelf terug te komen, is het museum weekend(9 en 10 april) misschien ook een optie?.
Gratis toegang en waarschijnlijk zijn er dan ook perimeter wandelingen.
De drukte die er dan wel zal zijn is wel een heel negatieve factor vind ik, als het wat rustiger in musea/op wandelroutes is, is er meer gelegenheid tot een gesprek e.d.
Het toeval wil dat Nico en ik elkaar in zo'n museum weekend getroffen hebben in het Hartenstein museum een jaar of twee geleden.
En ik moet zeggen dat het met de drukte behoorlijk mee valt op zulke dagen.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooyman schreef:
antwerpx schreef:
Mooyman schreef:Maar om weer even op het onderwerp zelf terug te komen, is het museum weekend(9 en 10 april) misschien ook een optie?.
Gratis toegang en waarschijnlijk zijn er dan ook perimeter wandelingen.
De drukte die er dan wel zal zijn is wel een heel negatieve factor vind ik, als het wat rustiger in musea/op wandelroutes is, is er meer gelegenheid tot een gesprek e.d.
Het toeval wil dat Nico en ik elkaar in zo'n museum weekend getroffen hebben in het Hartenstein museum een jaar of twee geleden.
En ik moet zeggen dat het met de drukte behoorlijk mee valt op zulke dagen.
Haha ja, jij met je Duitse helm en ik met mij Duitse armband! En 2 jaar later spreken we op de beurs in Duiven af en wat bleek we kende elkaar al. Hele tijd op het forum zitten te praten tegen elkaar zonder te weten dat we elkaar al eens ontmoet hadden. :lol:

Ja de drukte viel toen wel aardig mee. Denk ook wel dat het dit jaar wel mee zal vallen. Zeker omdat het in september 60 jaar geleden market garden was. Toen zullen er vast en zeker al heel veel mensen zijn geweest.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef:
antwerpx schreef: De drukte die er dan wel zal zijn is wel een heel negatieve factor vind ik, als het wat rustiger in musea/op wandelroutes is, is er meer gelegenheid tot een gesprek e.d.
Het toeval wil dat Nico en ik elkaar in zo'n museum weekend getroffen hebben in het Hartenstein museum een jaar of twee geleden.
En ik moet zeggen dat het met de drukte behoorlijk mee valt op zulke dagen.
Haha ja, jij met je Duitse helm en ik met mij Duitse armband! En 2 jaar later spreken we op de beurs in Duiven af en wat bleek we kende elkaar al. Hele tijd op het forum zitten te praten tegen elkaar zonder te weten dat we elkaar al eens ontmoet hadden. :lol:

Ja de drukte viel toen wel aardig mee. Denk ook wel dat het dit jaar wel mee zal vallen. Zeker omdat het in september 60 jaar geleden market garden was. Toen zullen er vast en zeker al heel veel mensen zijn geweest.
Inderdaad Nico :) , ook is er dus een mogelijkheid om items te laten zien om er mogelijk achter te komen wat het is.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mooyman schreef:
Het toeval wil dat Nico en ik elkaar in zo'n museum weekend getroffen hebben in het Hartenstein museum een jaar of twee geleden.
En ik moet zeggen dat het met de drukte behoorlijk mee valt op zulke dagen.
Toch denk ik dat het beter is om het vroeger in het jaar te houden :P

Hoe vroeger in het jaar, hoe minder er meestal te doen is voor school (naar mijn ervaring), dus ik denk dat dat de haalbaarheid van een meeting voor velen vergroot
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

antwerpx schreef:
Mooyman schreef:
Het toeval wil dat Nico en ik elkaar in zo'n museum weekend getroffen hebben in het Hartenstein museum een jaar of twee geleden.
En ik moet zeggen dat het met de drukte behoorlijk mee valt op zulke dagen.
Toch denk ik dat het beter is om het vroeger in het jaar te houden :P
Daar heb je de spelbreker weer hoor :lol: , we moeten maar eens goed overleggen over het hoe, wat en waar :wink:.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik ben ook vóór een meeting vroeg in het jaar, voor zover ik weet heft bijna niemand het druk met school nu..
De enige minfactor die ik in de posts heb kunnen vinden is het kwakkelige weer, maar als je gewoon een paraplu mee neemt is dat bij de wandelroute ook geen probleem..

Als we voor de eventuele tweede locatie toch in de buurt van Arnhem zijn, waarom pakken we dan niet een ander museum dan '40 - '45
Daar zijn we vorige forummeet ook al geweest en toen liep een groot deel van de mensen in TGV snelheid door het museum..

Er zit toch ook het airbornemuseum in Arnhem en zo..?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Miesjel schreef:Ik ben ook vóór een meeting vroeg in het jaar, voor zover ik weet heft bijna niemand het druk met school nu..
De enige minfactor die ik in de posts heb kunnen vinden is het kwakkelige weer, maar als je gewoon een paraplu mee neemt is dat bij de wandelroute ook geen probleem..

Als we voor de eventuele tweede locatie toch in de buurt van Arnhem zijn, waarom pakken we dan niet een ander museum dan '40 - '45
Daar zijn we vorige forummeet ook al geweest en toen liep een groot deel van de mensen in TGV snelheid door het museum..

Er zit toch ook het airbornemuseum in Arnhem en zo..?
De keus zal ook eerder voor het airborne museum vallen als museum 40-45. Dit ook omdat Airborne museum beter te bereiken is.

Vergeet niet dat als je de perimeter wandeltocht loopt in bijvoorbeeld fenruari dat het aardig moderig kan zijn. Ik doe nog wel eens mountainbiken in die omgeving en kan er soms aardig moderig zijn. Weet niet in hoevere de tocht over verharde paden gaat?
Ook moet er voldoende tijd zijn om een goed programma in elkaar te zetten.
Mensen moeten ook die datum vrij hebben. Als je bijvoorbeeld in april gaat weet men het vrij vroeg al. Dan kan men de datum vrij houden. Als je nu al in februari gaat kan het zijn dat mensen die datum al vol hebben.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Nico Roelofs schreef: Als je nu al in februari gaat kan het zijn dat mensen die datum al vol hebben.
Dat zal best meevallen, alle vorige forummeets zijn in een 'korte termijn' voor de meet afgesproken en zijn volgens mij altijd een succes geweest..

Ik weet niet hoe modderig 'aardig modderig' is in jouw ogen.. misschien kun je even een optie kiezen :D
A) Modderig, trek geen slippers aan
B) Modderig, maar een varken zou er zo voorbij lopen
C) Modderig, maar met fatsoenlijke schoenen goed te overleven
D) Modderig, dus doe laarzen aan
E) Modderig, niet bereikbaar
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Er worden in februari naar mijn menig geen perimeter wandelingen georganiseerd, de redenen lijken me duidelijk daar de animo voor dergelijke tochten niet erg groot zal zijn in deze tijd van het jaar :wink:.
April is het zo maar, even geduld dus zodat de meeting ook op een fatsoenlijke manier georganiseerd kan worden.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

We kunnen toch ook op korte termijn al een meeting houden en dan nog een in eind mei ofzo..?
Dan doen we die wandeling eind mei en een of twee mooie musea begin dit jaar..?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Miesjel schreef:We kunnen toch ook op korte termijn al een meeting houden en dan nog een in eind mei ofzo..?
Dan doen we die wandeling eind mei en een of twee mooie musea begin dit jaar..?
Beter in een maal goed dan twee keer half Miesjel :wink:.
Laatst gewijzigd door Mooyman op 03 jan 2005, 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Miesjel schreef:We kunnen toch ook op korte termijn al een meeting houden en dan nog een in eind mei ofzo..?
Dan doen we die wandeling eind mei en een of twee mooie musea begin dit jaar..?
Mei zitten veel mensen in de examen periode. Plus dat er veel dingen te doen zijn met de herdenkingen van 60 jaar bevrijding. Hierdoor zullen veel mensen niet kunnen. Mei valt daarom af.
Plaats reactie