hitler's dood

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

als ik me niet vergis had himmler zo'n pil in z'n tand zitten
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gast

Bericht door Gast »

Euh, mensen, het gaat hier over een kleine capsule. Geen grote. :wink:
Jr.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Maar heeft er niemand bronnen dan?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Anonymous schreef:Euh, mensen, het gaat hier over een kleine capsule. Geen grote. :wink:
Jr.
Maar het gaat om een bepaalde hoeveelheid werkzame stof,
Ik vraag me af of zo'n kleine capsule dan wel geschikt zou zijn.

En leg me dan eens uit; Als je zo'n ding in je kies hebt zitten en je kunt die dus stukbijten. Hoe voorkom je dat je tijdens het eten dat ding niet zou stukbijten per ongeluk.

Hoe langer ik erover nadenk hoe meer me het een broodje aap verhaal lijkt.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Dat verhaal met een pil in de kies ben ik nog nooit tegengekomen in documentatie over Hitler's laatste uren. Sommige documentatie spreekt alleen van een kogel door het hoofd, andere inclusief het doorbijten van een capsule.

Als iemand documentatie kent inzake het kies-verhaal, dan zou ik daar graag referenties van willen zien, aangezien ik die documentatie dan zelf ook wil hebben.
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Gif en een kogel te gelijk is ONMOGELIJK. Maar dat broodje aap verhaal doet al jaren de ronde. Als iemand wil, kan ik wel een exemplaar van De laatste dagen van Hitler van Trevor-Roper opsturen, het eerste boek over de Hitlers dood. Tegen vergeoding van de verzendkosten stuur ik het zo op (ik heb het dubbel). Daar staat de zelfmoord vrij duidelijk omschreven.

Dan daarbij, iedere Hitlerbiograaf beschrijft het pistool als een Walther PPK, enkele jaren geleden is het verkocht in Australië op een veiling voor slechts 25.000 euro of zo...

Groet,

Alex D.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

In mijn boek 'Hitler' uit de serie 'Ballantine's Illustrated History of World War II' staat dat Hitler alleen een Pistool gebruikte en Eva Braun gif. Heinz Linge heeft vervolgens de lichamen verbrand.

Als iemand lectuur heeft waar het gif verhaal in staat, dan hoor ik dat graag
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ik geloof ook eerder dat hij ALLEEN een kogel heeft gebruikt.
Gif was laf dus........
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Hilter had niet zo vaste hand. De mogelijkheid dat hij niet in 1 keer dood zou zijn was reeel aanwezig als hij alleen de kogel koos.

Schieten en gif zou zeker een dood in werking treden. Dat heeft hij volgens mij ook gedaan.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

De details: Hitler heeft inderdaad overwogen om gif te nemen en tegelijkertijd zichzelf door het hoofd te schieten. Maar een proef met cyaankali op zijn hond Blondi wees al uit dat het gif dodelijk was binnen enkele seconden. Daarnaast deelde Hitler cyaankali uit alsof het snoepjes waren. Tegen (onder andere) zijn secretaresse Traudl Junge zei hij dat hij zichzelf door het hoofd zou schieten. Gif vond hij niet nodig of 'nicht soldatisch'. Ook de details van het zichzelf doodschieten heeft hij besproken met een van zijn artsen. Na het gesprek met ik meen dr. Stumpffegger besloot Hitler zich door zijn mond te schieten. Op die manier was het onmogelijk om het schot te overleven. In het ergste geval kon de dood pas na enkele seconden (!) in treden.

Zo gezegd zo gedaan: Hitler schoot zich dood zittend achter zijn bureau. Eva Braun zat naast hem op een sofa en heeft vergif genomen. Beiden zullen op slag dood zijn geweest.

En nog iets over zijn niet zo vaste hand: dat was alleen zijn linker hand, gekomen door de ziekte van Parkinson, versterkt door de aanslag van 20 juli 1944.

Alex D.
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Bericht door J Bishop »

Offtopic:
-----------------------
Ik was nieuwsgierig geworden naar de aanslag op Hitler en kwam op een site die een goede korte samenvatting gaf.

http://users.pandora.be/amarcord/selys/stauff01.html

Gaat over de leider van de aanslag "Claus von Stauffenberg".
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Miesjel schreef:Maar heeft er niemand bronnen dan?
Ja, een boekenserie (van 2 boeken :P) uit de jaren '50 bevestigt dit. Deze boeken hebben spijtig genoeg geen naam noch ISBN-nummer. Ik heb deze onlangs van mijn opa gekregen.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

In "History of the second Armored Division 1941-1945" staat een foto van de betreffende sofa. Het onderschrift maakt opmerking over bloed wat er zich op zou bevinden.
Ik heb er nog niet echt aandachtig door gelezen, maar vanuit het eerste opzicht lijkt het me niet makkelijk om bloed op de bank te krijgen als je alleen cyaankali slikt.
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Ik wil voor de rest geen reclame maken voor mijzelf of een andere website, maar op http://www.tweede-wereldoorlog.klup.nl staan ook een paar aanslagen op Hitler. Ik heb ze zelf geschreven, vandaar. :wink:

Veel leesplezier!

Alex D.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik weet heel zeker ooit op discovery gezien te hebben (ik geloof bij Inside Hitlers Bunker of zoiets) dat hij zowel een capsule genomen had, plus zich doodgeschoten had..

Natuurlijk zijn de dingen die ze daar zeggen niet per definitie waar, maar toch..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie