...en waar houden we dan die meeting?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

antwerpx schreef:Ik zal ook van de partij zijn, desnoods via auto-stop, maar ik geraak er wel :)
Ik reken ook op jou, al moet ik je aan de haren van uit België slepen :lol: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Proos schreef:Ik heb 't zelfde als YPPY in dit geval, heb namelijk nul verstand van verzamelen. Maar een gezellige meet is natuurlijk zeker interessant, de vorige twee waren in ieder geval geslaagd.
Deed jij nou de bijzondere ontdekking dat het vliegtuig groen was? ;)

De andere meets vond ik zeker ook gezellig. :)

Als ik kom, is vervoer geen probleem, er staat hier in het weekend een mooie auto voor de deur.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik ben ook van de partij. Moet dat nog even aan mij vriendin en aan mijn vader meedelen, want die vieren rond die tijd hun verjaardag, maar het lijkt me wel leuk om als niet-verzamelaar domme vragen te komen stellen.
Het museum Hartenstein is mooi verzorgd. Goed voor een horde toeristen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik kom ook.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ik wil bij deze even iedereen bedanken voor de tot nu toe overweldigende reactie's op mijn mail die ik naar de meesten van jullie verzonden heb.
Mocht je die mail niet ontvangen hebben dank dan niet niet uitgenodigt te zijn daar een ieder van harte welkom op deze forum meeting is, nog maar net lid of al even langer maakt totaal niet uit.

Wij hopen jullie dan ook allemaal van harte welkom te mogen heten.
Collector of uniforms of the enemy
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

9 en 10 april:

Nationaal Museumweekend.

Landelijk Museumweekend met als onderwerp: “De kunst van het bewaren”. Medewerkers van het museum laten zien hoe materiaal behouden kan worden waarbij het publiek actief kan meehelpen. Museum is gratis toegankelijk.


9 april – 31 oktober:

Expositie "Operatie Amherst".

Operatie Amherst, de laatste geallieerde luchtlandingsoperatie, Drente, april 1945

Kan erg interessant worden dus!


Maar nog even over de Perimeter route, 5 Km, dat duurt wel zo'n anderhalf tot twee uur, als het niet langer is als we wat enthousiaste verhalenvertellers erbij hebben!
Wandelingen met gids zijn er pas later in het jaar, hoe gaan we dit dan doen? het museum contacten en een gids vragen, of houden we het op de experts binnen eigen gelederen?
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Yorick schreef:
9 en 10 april:

Nationaal Museumweekend.

Landelijk Museumweekend met als onderwerp: “De kunst van het bewaren”. Medewerkers van het museum laten zien hoe materiaal behouden kan worden waarbij het publiek actief kan meehelpen. Museum is gratis toegankelijk.


9 april – 31 oktober:

Expositie "Operatie Amherst".

Operatie Amherst, de laatste geallieerde luchtlandingsoperatie, Drente, april 1945

Kan erg interessant worden dus!


Maar nog even over de Perimeter route, 5 Km, dat duurt wel zo'n anderhalf tot twee uur, als het niet langer is als we wat enthousiaste verhalenvertellers erbij hebben!
Wandelingen met gids zijn er pas later in het jaar, hoe gaan we dit dan doen? het museum contacten en een gids vragen, of houden we het op de experts binnen eigen gelederen?

Er is reeds contact geweest met het museum over de perimeter wandeltocht.
Mogelijk dat er voor een grote groep iets geregeld kan worden, maar mocht dat niet zo zijn dan is er natuurlijk altijd een mogelijkheid om dit zelf op te lossen daar er bij verschillende leden van dit forum genoeg kennis over het onderwerp bestaat.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Forumleden als gids lijkt mij beter dan 'officiële' gidsen, zo kunnen we het rekken zolang we willen :)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Yorick schreef:
9 en 10 april:

Nationaal Museumweekend.

Landelijk Museumweekend met als onderwerp: “De kunst van het bewaren”. Medewerkers van het museum laten zien hoe materiaal behouden kan worden waarbij het publiek actief kan meehelpen. Museum is gratis toegankelijk.


9 april – 31 oktober:

Expositie "Operatie Amherst".

Operatie Amherst, de laatste geallieerde luchtlandingsoperatie, Drente, april 1945

Kan erg interessant worden dus!


Maar nog even over de Perimeter route, 5 Km, dat duurt wel zo'n anderhalf tot twee uur, als het niet langer is als we wat enthousiaste verhalenvertellers erbij hebben!
Wandelingen met gids zijn er pas later in het jaar, hoe gaan we dit dan doen? het museum contacten en een gids vragen, of houden we het op de experts binnen eigen gelederen?
Hoe we dat gaan doen met de perimeter wandeltocht zijn we nog aan het uitzoeken. Is nog even uitzoeken of we iemand van het museum mee kunnen krijgen of een andere expert, misschien dat we gewoon forumleden gebruiken. Als we daar meer over weten dan wordt dat ook bekend.
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

ik heb nog een best uitgebreide gids van een perimeterroute (volgens mij niet de officiële - maar die één die ik toendertijd gelopen hebt en ook begint bij Hartenstein) dus opzich kan ik misschien wel als een soort gids optreden, bijgestaan door andere SoA (:P)-enthousiastelingen...
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Zitadelle schreef:ik heb nog een best uitgebreide gids van een perimeterroute (volgens mij niet de officiële - maar die één die ik toendertijd gelopen hebt en ook begint bij Hartenstein) dus opzich kan ik misschien wel als een soort gids optreden, bijgestaan door andere SoA (:P)-enthousiastelingen...
Dat houden we zeker is ons achterhoofd! :lol: Kan misschien wel handig zijn.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Zoals Nico reeds zegt is het nog even uit zoeken over het hoe en wat, maar jou idee Zitadelle is ook leuk en zeker een optie.
Misschien leuk om een ieder die wat weet over de slag dat tijdens de wandeltocht op zijn of haar eigen manier te laten vertellen.
Heb de perimeter wandeltocht zelf ook al meerdere malen gelopen en moet er ook nog wel een kaart van hebben liggen, dat kan geen probleem zijn.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik heb me tot nu toe wat afzijdig gehouden, maar ik denk wel dat ik ga komen.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Hm, sommigen hebben al gevraagd of ik ook kom. Ik ben een druk baasje en kies mijn locaties en bezigheden op basis vaninhoud.
Hoewel het ontzettend leuk lijkt om iedereen te ontmoeten denk ik (onder voorbehoud, als ik tijd over heb veranderd het wellicht) niet bij deze meeting aanwezig te zijn.
Mijn redenen
Voorop dat April al heel druk voor mij is en ik de meeste weekeinden moet werken.
Bijkomend vind ik (maar dat is heel persoonlijk) een meeting (die bij mij toch vooral in het teken zou moeten staan om elkaar eens te ontmoeten) in Hartenstein niet echt de geschikte locatie. Te klein, geen goede ruimte om rustig met elkaar te zitten praten. Het museum is voor mij bekend evenals de perimeter, dus daar hoef ik niet voor te komen.
Het inderdaad museum weekeind is en ik, asls ik tijd heb, liever ergens heen ga waar ik nog niet zoveel ben geweest.
Maar zonder mij hebben jullie vast veel plezier (misschien nog wel meer).
Dus succes en veel plezier in Oosterbeek
ps vanaf Station Oosterbeek is het niet zo gek ver lopen tot het museum hoor.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Beste Wilco,

Wij hebben gekozen voor deze locatie, of dat nu een goede of verkeerde beslissing is zal zich pas na de meeting uitwijzen.
De respons op deze locatie is in ieder geval positief en overweldigend, daar is waar het ons om gaat.
Ik wens je succes met je drukke agenda en als je nu mocht beslissen om wel of niet te gaan, je bent als lid van dit forum natuurlijk altijd welkom.
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie