Jullie mening over dhr. Arafat

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Veteraan schreef:@WV:Blij dat we het hierover eens zijn :)
Met alle respect maar ik vind dat de Joden van de situatie toen geprofiteert hebben en hun leed misbruikt hebben om zo grond van de Palestijnen af te snoepen, regels zijn er voor iedereen en de Westerse wereld heeft inderdaad te lang toegekeken en Israel telang gesteund.
Dit vind ik een achteraf terugredeneren.

Israel heeft verschillende keren land veroverd en weer teruggegeven.
Op een keer houdt dat op.
Een conflict onstaat altijd door een machtsvacuum.

Dat is het geval als je in het Midden Oosten over de terroristische bendes struikelt. Hezbollah, Hamas, PLO en nog tientallen van die maffia achtige groepen. Israel weet daar trouwens ook aardig gebruik van te maken.

Waarschijnlijk is de Mossad in staat om zaken op de agenda van terroristische groepen te zetten.. :roll:
Het valt op, dat telkens vlak voor Israelische verkiezingen er tegen Israel gerichte bomaanslagen zijn.
Dat levert steevast een ruk naar rechts op.

Daardoor ontstaat dan ook weer een Status Quo.
Het geweld van beide kanten wordt volgens mij kunstmatig in stand gehouden. Sharon en Arafat hadden elkaar politiek nodig.

Het is wel snugger van de "Palestijnen" om geen duidelijke opvolger van Arafat aan te wijzen..
Het lijkt er op, dat het zaagmeel langzaam door hersens vervangen gaat worden.. :wink:
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ioannis schreef:
Een conflict onstaat altijd door een machtsvacuum.
Close; but no cigar.

Een conflict ontstaat altijd door macht.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Arjen schreef:
Ioannis schreef:
Een conflict onstaat altijd door een machtsvacuum.
Close; but no cigar.

Een conflict ontstaat altijd door macht.
Komt op hetzelfde neer.
Zal ik uitleggen...
Een conflict ontstaat door macht, of het ontbreken van macht.
Het gaat er om, dat een machtsvacuum altijd opgevuld zal worden.

Verder heb ik eigenlijk een hekel aan het quoten en reageren op maar 1 uitspraak, en verder niet in te gaan op het geheel.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ioannis schreef:Heeft in 1969-1970 geprobeerd een burgeroorlog in Jordanië te ontketenen. Daar woonden immers veel mensen die uit het huidige Israel afkomstig waren. Palestina als staat is immers een verzinsel.
Er zijn geen Palestijnen!
Dat Palestina als staat niet bestaan heeft kan ik nog volgen. De bewoners van dat stuk grond zijn meestal onderdeel geweest van andere mogendheden; kolonie van de Britten, de Ottomanen zullen er ook wel wat in de pap te brokkelen hebben gehad daarvoor, etcetera.
Dat Palestijnen niet bestaan is een ernstige uitspraak. Omdat de Roma (sigeuners) geen eigen staat hebben kan je toch ook niet concluderen dat zij niet bestaan? Palestijnen zijn verplicht verhuisd naar onvruchtbare gebieden om de vorming van de staat Israël mogelijk te maken.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

okke schreef:
Ioannis schreef:Heeft in 1969-1970 geprobeerd een burgeroorlog in Jordanië te ontketenen. Daar woonden immers veel mensen die uit het huidige Israel afkomstig waren. Palestina als staat is immers een verzinsel.
Er zijn geen Palestijnen!
Dat Palestina als staat niet bestaan heeft kan ik nog volgen. De bewoners van dat stuk grond zijn meestal onderdeel geweest van andere mogendheden; kolonie van de Britten, de Ottomanen zullen er ook wel wat in de pap te brokkelen hebben gehad daarvoor, etcetera.
Dat Palestijnen niet bestaan is een ernstige uitspraak. Omdat de Roma (sigeuners) geen eigen staat hebben kan je toch ook niet concluderen dat zij niet bestaan? Palestijnen zijn verplicht verhuisd naar onvruchtbare gebieden om de vorming van de staat Israël mogelijk te maken.
De Roma zijn een volk. De Palestijnen niet.
In Palestina woonden diverse volkeren en of groeperingen door elkaar.
Joden, Druzen, Christenen, Islamieten om de geloven maar eens te noemen. Verder Arabieren, Turken, Armeniërs, Koerden, Grieken, en andere Europeanen. Arafat heeft de leugen de wereld in geholpen dat die mensen allemaal "Palestijnen" zouden zijn. Dat is onzin.
Dat is net zo'n onzin als verkondigen dat iemand uit Belgisch Limburg een "Vlaming" zou zijn.. 8)

Verder zijn de zogenaamde Palestijnen niet verplicht verhuisd, maar ze zagen de bui hangen nadat Israel een onafhankelijke staat geworden was, die meteen door de Arabische buurlanden overvallen werd.
Het geweld tegen de Joden is begonnen door de plaatselijke Arabische hotemetoten. Dat was al bezig in de jaren 20 van de vorige eeuw.
In 1948 vluchtten heel wat "Palestijnen" omdat ze bang waren voor wraakakties van de kant van de Israeli's.
Ik wil niet zeggen dat het niet gebeurd is, maar het bleef beperkt tot incidenten.

De "Palestijnen" hebben vervolgens diverse keren alles in het werk gesteld, om hun eigen toekomst te verprutsen.
Maar ze gebruiken de wereldpers om de publieke opinie naar hun hand te zetten. Daarom zien ze er ook geen been in om kinderen als stenengooiers de straat op te sturen.

Overigens is een groot deel van de bevolking van Jordanië "Palestijns".
Dat er daar in de jaren 70 een paar duizend zijn afgemaakt hebben ze dan ook aan Arafat te danken. Die vond het nodig om in Jordanië burgeroorlog te starten.

Overigens geldt voor de hele Arabische wereld dat grenzen in die staten niets met volkeren van doen hebben.
Dat komt omdat de Britten zelfs met opzet lijnen trokken zo dat diverse volkeren in één staat terecht kwamen.
Een ideale manier om de macht uit te blijven oefenen door een -verdeel en heers- techniek te gebruiken.
Daarom is het in het midden oosten ook constant hommeles.

Diezelfde truuk hebben de Brittten ook in Noord Ierland gebruikt.
Daar werden ook protestanten gehuisvest die van Schotland kwamen.
Sinds die tijd vechten ze daar ook elkaar het kot uit.
De hele ellende in Israel is puur aan de Britten te danken.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ioannis schreef:
Arjen schreef:
Ioannis schreef:
Een conflict onstaat altijd door een machtsvacuum.
Close; but no cigar.

Een conflict ontstaat altijd door macht.
Komt op hetzelfde neer.
Zal ik uitleggen...
Een conflict ontstaat door macht, of het ontbreken van macht.
Het gaat er om, dat een machtsvacuum altijd opgevuld zal worden.

Verder heb ik eigenlijk een hekel aan het quoten en reageren op maar 1 uitspraak, en verder niet in te gaan op het geheel.
Ik zeg dat omdat ik van mening ben dat het ontbreken van macht alleen tot problemen leid wanneer er macht omheen bestaat maar daar niet.
Dan zal dat vacuum idd opgevuld worden.
Wanneer er helemaal geen sprake van macht is zal er verder geen gevolg zijn.

De reden dat ik dat zeg is dat mensen die regeren per defenitie macht hebben en dat daar alle ellende begint.
Feitelijk zijn alle leiders machtswellustelingen; alleen niet iedereen geeft er een negatieve invulling aan.
Ziedaar mijn mening over dhr Arrafat.

Overigens ben ik het volledig met Ioannis eens als hij zegt dat de ellende begonnen is met het trekken van lijntjes door de britten; MAAR wat er daarna gebeurd is is toch echt aan de mensen daar zelf te danken geweest.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Arafat kwam op mij over als een man die geen tegenspraak dulde en doodsbang was om de macht te verliezen.

en verder mocht hij zich wel eens vaker scheren en iets aan die trillende onderlip laten doen want dat was geen gezicht.

Mijn mening.

:wink:
koen-m
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jan 2005, 15:37
Locatie: assen

arafat

Bericht door koen-m »

hij was de uitvinder van de vliegtuigkaping en met zijn gigantische vermogen had hij de palastijnen heel goed kunnen helpen ik vind um niks meer dan een terrorrist

mijn mening :P
ik verzamel brits en canadees
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Omdat?
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Tjonge Jonge!

Lezen jullie eigenlijk dit forum wel???

Als ik iets irritant vind zijn het opmerkingen als...

Mijn mening...

en

Omdat?

----------------

Dat is gewoon graffitti in plaats van een dialoog aan gaan!

Arafat was een terrorist, een klootzak die zijn eigen volk dom hield en uitzoog, ervoor zorgde dat ouders hun eigen kinderen naar het front stuurden omdat ze een vergoeding kregen als het kind sneuvelde.

Arafat is het laagste van het laagste wat de mensheid ooit heeft voortgebracht.
Een man die op het zuigen doorgestudeerd heeft.
Een meedogenloze dictator.

Moet ik foto's sturen, van wat ze daar in Palestina uithalen met mensen die niet in het gareel liepen, zoals Arafat dat wilde?

Ik sta er versteld van, dat niemand op dit forum schijnt te beseffen, wat voor een enorme kloothommel het was!

Begin jaren 70 head hij al de dood van zo'n 8000 Palestijnen in Jordanië op zijn geweten. Het leek hem wel een aardig idee, om in Jordanië een burgeroorlog te proberen te ontketenen.
De meerderheid van de Jordaanse bevolking kan aangeduid worden als "Palestijns", zonder dat die bevolking recht kan doen gelden op het gebied in Israel.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

het was een kloothommel

mijn mening
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

Wat mij zo opvalt , als de pisraelische leger een dozijn palestijnse kinderen afknallen,dat ze het dan vergoeden met een excuus :''ja hun begonne'' of ze laten meteen een uur later 30arabieren weer vrij, zo denken die zionisten wel
-Hi im high-
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik start deze thread zelf op dus dan heb ik toch zeker wel het recht om iemands meningsverduidelijking of niet? Je gaat hier alleen maar uit je dak en je kraait wat uit? Maar ik kan er niets anders uit opmaken dat je het een kloothommel vind, Ok is goed is jouw mening. Ik vraag geen belabberde uitspraken van wat je allemaal hekelt, dat kan je aangeven bij een andere deel van het forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Sinds wanneer hebben we een forum afdeling "klaagmuur"?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Opmerkingen en suggesties forum
Gesloten