hitler's dood

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Op de site van THEPiano (http://users.pandora.be/amarcord/selys/)


"Himmler had zijn snorretje afgeschoren en droeg een zwart ooglapje voor één oog zodat hij niet herkend zou worden. Maar zijn ijdelheid werd hem fataal. De behandeling die hem ten deel viel beviel hem niet en hij maakte zijn ware identiteit bekend. De dag later, op 23 mei 1945 werd Himmler opnieuw voorgeleid om verhoord te worden. Hij werd verplicht zich helemaal uit te kleden, want de dokters waren ervoor beducht dat nazi's gifcapsulen bij zich hadden. Toen de dokter zijn mond wilde onderzoeken, trok Himmler zijn hoofd weg en beet de cyaankaliampul stuk, die hij al die tijd in een gat tussen zijn tanden had verborgen gehouden. "
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Overtuigd :D
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Dit is toch een ander verhaal dan voorheen werd voorgespiegeld.
Daarin werd verteld dat naziofficieren in een holle kies een capsule verborgen hielden.
Dat is hier dus niet aan de orde. Hij had gewoon die capsule in zijn mond verstopt voor een kort moment. Op het moment dat het hem te kwaad werd beet hij die stuk, Hij zou dat echter nooit langer dan een korte tijd vol hebben kunnen houden, zeker niet met eten en drinken daarbij.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Nog steeds ben ik niet overtuigd dat Hitler dit ook zo gedaan zou hebben. In de boeken die ik thuis heb staat alleen dat het pistool gebruikt werd en ik kan nergens lectuur vinden waar over de capsule gerept wordt.

Hopelijk kan iemand ons met bronnen verder helpen?
Gast

Bericht door Gast »

Maar in dat fragment staat "al die tijd". Kan jij mij dan een correcte tijdsindicatie geven, NEE. Dit kan 1 minuut zijn, 2 uur, 3 jaar, 2 jaar... Of misschien kan het hier gaan over het niet juist voorbrengen door de schrijver? "Die hij al die tijd in een gat tussen zijn tanden (...)"
Jr.
gvdbor schreef:Dit is toch een ander verhaal dan voorheen werd voorgespiegeld.
Daarin werd verteld dat naziofficieren in een holle kies een capsule verborgen hielden.
Dat is hier dus niet aan de orde. Hij had gewoon die capsule in zijn mond verstopt voor een kort moment. Op het moment dat het hem te kwaad werd beet hij die stuk, Hij zou dat echter nooit langer dan een korte tijd vol hebben kunnen houden, zeker niet met eten en drinken daarbij.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

"al die tijd" slaat terug op een paar zinnen daarvoor; het moment dat hij opnieuw werd voorgeleid en zich had moeten uitkleden etc
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Dat zou kunnen kloppen, maar je kan het op verschillende manieren interpreteren. Dit is een oneindige discussie wegens het feit dat het Nederlands op sommige momenten een zéér onduidelijke taal kan zijn.
We zullen het nooit weten,
Jr.
gvdbor schreef:"al die tijd" slaat terug op een paar zinnen daarvoor; het moment dat hij opnieuw werd voorgeleid en zich had moeten uitkleden etc
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Blijf kritisch! En nee, het is niet waar, alleen maar een kogel. Getuigen verklaarden dit, maar onderzoek heeft dit ook aan getoond...
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

inmiddels gaat dit al helemaal niet meer over Hitler hoor, lees de voorgaande berichten.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik had het over de gifpillen in de tanden...
Jr.
lexiebabe schreef:Blijf kritisch! En nee, het is niet waar, alleen maar een kogel. Getuigen verklaarden dit, maar onderzoek heeft dit ook aan getoond...
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

gifpil tussen de tanden.
robbie k

hitlers dood

Bericht door robbie k »

hitler zou nooit gif gebruikt hebben , hij vond gif voor bange mensen .ik weet 100% zeker dat hij een pistool gebruikt heeft!!!!!
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Was je er bij dan?

zoniet dan zou ik een beetje voorzichtig zijn met dat "100% zeker weten"
blue
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 jan 2005, 19:37

Bericht door blue »

Over de vraag gebruikte Hitler, gif en kogel, is mijn mening hij gebruikte gif en daarna de kogel. dit baseer ik op het boek dat ik recent heb gelezen. Berlijn: de ondergang 1945 van Antony beevor, in dit boek heeft de schrijven gebruik gemaakt van gigantisch veel documentatie/intervieuws enz en tevens is het objectief geschreven.

en trouwens
Ik geloof ook eerder dat hij ALLEEN een kogel heeft gebruikt.
Gif was laf dus........
"zelfmoord" in zo'n situatie is dat opzich niet een LAFFE actie :?. of het nu met gif of de kogel was.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

lexiebabe schreef:Blijf kritisch! En nee, het is niet waar, alleen maar een kogel. Getuigen verklaarden dit, maar onderzoek heeft dit ook aan getoond...
wat voor onderzoek? het lijk was al deels verbrand toen de russen het vonden :|

Tja, we zullen het nooit kunnen achterhalen :wink:
Plaats reactie