Oproep giro 555 Geef gul!

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

dan gaat het me trouwens echt niet om of het nou om een nederlander gaat of niet
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het gaat ook niet om de doden Ioannis, die hebben er geen last meer van. Het is rot, maar zo is het. Het zijn die honderdduizenden die achterblijven en hun kind, vrouw, man, vader, moeder, broer, zus, neef, nicht vanaf tweede kerst dag nooit meer zullen zien. Kleine weesjes die zonder ouders zullen opgroeien. De shok die velen zullen hebben van de massa's lijken en de complete verwoesting. De mensen wiens leven zo gruwelijk overhoop ligt dat ze niet weten wat ze nu moeten doen. Dát is waar het volgens mij om gaat en niet om 't zelfregulerende systeem en de overbevolking.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ioannis boort wel een interssant onderwerp aan..

Namelijk het volgende, zodra er een plaag van een bepaalde diersoort ontstaat, komt de natuur met een tegenmaatregel, denk bijvoorbeeld aan mixomatose (als ik het goed schrijf) bij konijnen; het ontstaat ineens en bijna de hele popolutie wordt weggevaagd. En ja ik vergelijk mensen met konijnen. Mens = Dier = Dier.

En die sprinkhaanplagen, daar is de mens zelf de schuld van..

Ik heb ooit een keer een interessant artikel gelezen over de evolutie van virussen. Dat die 10x zo snel was als die van de mens of zoiets dergelijks. Een aantal wetenschappers voorspelden dat de mensheid uiteindelijk onder zou gaan aan virussen. Ik denk ook dat de wereld beter af is zonder de mens overigens.. We maken toch alles kapot en putten alle natuurlijke bronnen uit.

Als deze bevolkingsgroei zo door gaat, steek moeder natuur er een stokje voor. Daar ben ik heilig van overtuigd. Op de aarde draait immers alles om evenwicht.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

We gaan weer eens offtopic zie ik.

Ik ben tenminste blij dat er zoveel gegeven is. Een mooi bedrag waarmee veel kan worden gedaan.

Allemaal gezeur over de overbevolking en wraak van moeder aarde. Perfecte excuus om helemaal niets te doen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik denk dat dat in een ander topic moet.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Proos schreef:Ik denk dat dat in een ander topic moet.
Lijkt me niet..
Je mag toch wel kritisch zij"n?
Als iedereen hetzelfde roept, ben ik liever tegendraads. :cry:

Maar de eerste kritische opmerkingen, worden nogal gemakkelijk overstemd door de storm van hen die hun emoties de vrije loop laten.

Feit is, dat de landen in die omgeving meer gebaat zouden zijn met een eerlijke handel, dan met hulp vanuit het westen.

De Romeinen zeiden al:

Een vijand geef je brood, je vrienden een ploeg.
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Hauptmann schreef:We gaan weer eens offtopic zie ik.

Ik ben tenminste blij dat er zoveel gegeven is. Een mooi bedrag waarmee veel kan worden gedaan.

Allemaal gezeur over de overbevolking en wraak van moeder aarde. Perfecte excuus om helemaal niets te doen.
Je hebt er niets van begrepen.
Juist de hulp is funest.

De Amerikanen staan er zelfs op, dat van hun geld Amerikaanse produkten gekocht worden.
Het is dus niets anders dan eigenbelang, met een sociaal sausje overgoten.
Laatst gewijzigd door Ioannis op 07 jan 2005, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ja, je mag er tegen zijn, maar als je een discussie wilt starten over overbevolking kun je beter even een ander draadje opzetten en daar naar verwijzen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Proos schreef:Ja, je mag er tegen zijn, maar als je een discussie wilt starten over overbevolking kun je beter even een ander draadje opzetten en daar naar verwijzen.
Zoals ik al zei, dat "hulp" wel degelijk een duistere kant heeft.

Dat is al jaren zo.

Als je voedsel aan een land schenkt, kunnen de boeren in die gebieden het wel schudden.
Dat is toch ook simpel, of niet?

Indonesië heeft zelf meer dan voldoende middelen.
Het is verdomme een rijk land, alleen erg corrupt.

De hulp maakt het alleen nog maar erger.
Drie keer raden wie daar weer van profiteren!
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ioannis schreef:
Hauptmann schreef:We gaan weer eens offtopic zie ik.

Ik ben tenminste blij dat er zoveel gegeven is. Een mooi bedrag waarmee veel kan worden gedaan.

Allemaal gezeur over de overbevolking en wraak van moeder aarde. Perfecte excuus om helemaal niets te doen.
Je hebt er niets van begrepen.
Juist de hulp is funest.

De Amerikanen staan er zelfs op, dat van hun geld Amerikaanse produkten gekocht worden.
Het is dus niets anders dan eigenbelang, met een sociaal sausje overgoten.
Jaja, omdat ik jou niet volg in je beweringen heb ik het niet begrepen? Dan begrijp ik het maar liever niet. In ieder geval begrijpik wel wat on en offtopic is.
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Hauptmann schreef:Jaja, omdat ik jou niet volg in je beweringen heb ik het niet begrepen? Dan begrijp ik het maar liever niet. In ieder geval begrijpik wel wat on en offtopic is.
Beweringen?

Het topic zegt om gul te geven, welnu...
Ik vond het nodig, om daar een kritische noot bij te plaatsen.

Dat is on topic.

Of wordt iedereen door Herr Hauptmann hier voorgeschreven wat te denken, en wat niet?
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ioannis schreef:
Hauptmann schreef:Jaja, omdat ik jou niet volg in je beweringen heb ik het niet begrepen? Dan begrijp ik het maar liever niet. In ieder geval begrijpik wel wat on en offtopic is.
Beweringen?

Het topic zegt om gul te geven, welnu...
Ik vond het nodig, om daar een kritische noot bij te plaatsen.

Dat is on topic.

Of wordt iedereen door Herr Hauptmann hier voorgeschreven wat te denken, en wat niet?
Ja, je begint een verhaal wat irrelevant is over overbevolking.
Jammer dat je het niet kan verkroppen dat ik dan weer een kritische noot bij jouw verhaal over overbevolking zet terwijl je zelf bijna iedere post begint met "je mag toch kritish zijn". Ik reageer er ook geeneens meer op.
Plaats reactie