De ramp in Azië

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Proos schreef:
Ioannis schreef:Tja, maar het is al een paar dagen geleden dat het gebeurd is.
En op de TV ratelt CNN maar steeds door met telkens hetzelfde.
Een leuke manier om de aandacht af te leiden van de problemen in Irak, toch?
Omdat nogsteeds miljoenen mensen de gevolgen ondervinden van deze enorme ramp. Omdat er nogsteeds lijken ronddrijven en er zoveel mensen geen onderdak meer hebben dat we spreken over een humanitaire ramp. Natuurlijk komt het goed uit dat de aandacht afgeleidt wordt van Irak, maar ik denk niet dat dit de motivatie is om 't te laten zien, er is namelijk écht een aardbeving van 9 geweest en er zijn écht heel veel mensen getroffen. Er *is* een probleem in dat gebied. Daarom is 't vooral op tv.

Waarom hebben we dan ook niet Darfur elke dag op TV??
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ioannis schreef:Waarom hebben we dan ook niet Darfur elke dag op TV??
Prima argument, maar het doet niets af aan de ramp in Azië en waarom CNN dat op TV laat zien. En het doet ook niets af aan het persoonlijk leed aldaar en waarom men niet meteen aan het werk gaat zoals jij schreef.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Proos schreef:
Ioannis schreef:Waarom hebben we dan ook niet Darfur elke dag op TV??
Prima argument, maar het doet niets af aan de ramp in Azië en waarom CNN dat op TV laat zien. En het doet ook niets af aan het persoonlijk leed aldaar en waarom men niet meteen aan het werk gaat zoals jij schreef.
Het gaat er mij om, op wat voor manier tegenwoordig de media werken.
Of juist niet werken.

Het is gewoon krankjorum om daar zaken weer op te bouwen.
Net zo krankjorum als steden te bouwen op de St Andreas breuk in Californië.

Men kan veel beter weer opbouwen op een iets veiliger plaats.

Om het zo maar eens te zeggen..
Ik hou er serieus rekening mee, dat een stad als Utrecht over 200 jaar onder water ligt.
In Brabant zal het tegen die tijd wel druk worden vermoed ik. ;)
Thohui
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2005, 18:36
Locatie: Almere

Bericht door Thohui »

Waarop de wereld is het dan nog veilig, iedereen kan geconfronteerd worden met natuurrampen. Daar gebeurt het misschien wat eerder dan hier, maar alsnog! Die mensen zijn daar geboren en getogen...die willen daar niet weg! En hoe bepaal je trouwens wat een veilige plaats is en wat niet...
"Those who lived through those beach landings weren't better soldiers than those who didn't. They were just more lucky."
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Thohui schreef:Waarop de wereld is het dan nog veilig, iedereen kan geconfronteerd worden met natuurrampen. Daar gebeurt het misschien wat eerder dan hier, maar alsnog! Die mensen zijn daar geboren en getogen...die willen daar niet weg! En hoe bepaal je trouwens wat een veilige plaats is en wat niet...
Natuurrampen horen bij het leven en die mensen hebben hun bestaan te danken aan de zee......de zee neemt en geeft.

neemt niet weg dat wat er gebeurt en kan gebeuren erg zat is.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Precies.

Het zal je maar overkomen, dat er een stuk van een van de Canarische Eilanden afbreekt en we hier een vloedgolf van 100 meter hoog door de Noordzee zien razen.

Of dat er een meteoor uit de lucht komt vallen.

Of dat je morgen onder een auto komt.

Als je overal rekening mee zou moeten houden.... tja, het gebeurt.
Of het gebeurt niet. Maar als het gebeurt is 't heel erg. En het is ook niet verkeerd om je medewereldbewoner te helpen, vandaar dat ik wel blij ben dat er zo'n mooi bedrag opgehaald is voor de slachtoffers van deze natuurramp.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Thohui
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2005, 18:36
Locatie: Almere

Bericht door Thohui »

jahaaa 112,155,000,00 MILJOEN EURIE!! Dat echt veel en het is nog niet eens afgelopen, er komen nog steeds grote bedragen binnen!
"Those who lived through those beach landings weren't better soldiers than those who didn't. They were just more lucky."
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje gehad heb met die acties voor Azië. Je kan de tv of radio niet aanzetten of een of ander figuur roept op om toch maar zoveel mogelijk geld te storten op giro555. Nou dat heb ik meteen na kerst al gedaan, omdat ik dacht dat dat nodig was. Als ik had geweten dat we graag records wilden gaan breken, had ik dat geld niet gestort.

Van mij mag er iets anders interessants gebeuren voor de media en liefst niet iets dat met moslims te maken heeft. Anders gaat het daar weer steeds over.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Martijn schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje gehad heb met die acties voor Azië. Je kan de tv of radio niet aanzetten of een of ander figuur roept op om toch maar zoveel mogelijk geld te storten op giro555. Nou dat heb ik meteen na kerst al gedaan, omdat ik dacht dat dat nodig was. Als ik had geweten dat we graag records wilden gaan breken, had ik dat geld niet gestort.

Van mij mag er iets anders interessants gebeuren voor de media en liefst niet iets dat met moslims te maken heeft. Anders gaat het daar weer steeds over.
valt wel mee nu hoor..

de bn'ers (bekende nederlanders) hebben een liedje gezongen en dat komt nog wel langs... Het enige wat je nu ziet zijn mensen die klagen dat het een hype is geworden...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Volgens mij ging het op een gegeven moment meer om records breken dan om de mensen daadwerkelijk te helpen... :roll:
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Zitadelle schreef:Volgens mij ging het op een gegeven moment meer om records breken dan om de mensen daadwerkelijk te helpen... :roll:
En door die records te breken, kunnen juist weer mensen geholpen worden ;)
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Terjuist was er een programma bezig op de Belgische tv. Ze hadden het over die 112 miljoen die de nederlanders hadden verzameld. Hier in Belgie gaat er precies ook zo'n grote actie op gang komen en de presentator vroeg aan de organisatoren ofdat ze dat bedrag gaan verbreken. Nu de organisators hadden mooi geantwoord dat het niet om het verbreken gaat maar voor steun aan de getroffen gebieden. Zo zie je maar dat er onrechtstreeks toch ook aan die recorden wordt gedacht door sommige mensen...
Gebruikersavatar
ronhui
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 dec 2004, 15:57
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door ronhui »

Waarom hebben we dan ook niet Darfur elke dag op TV??
Ik denk dat er een heel groot verschil is tussen hoe mensen een natuurramp beleven en (weer) een oorlog. Aan een natuurramp kunnen mensen, meestal, niets doen.

Aan een oorlog zijn altijd de mensen verantwoordelijk, dus zijn er schuldigen dus vind de gemiddelde bevolking dat ze het zelf maar moeten uitzoeken!
"We zullen ze er wel even uitgooien en er met de blanke klewang op in gaan"
De laatste woorden van majoor J. H. A. Jacometti, mei 1940
Plaats reactie