Onze eigen militaire kwaliteit

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten

Een kans tegen Onze Zuider-buren???

Peiling eindigde op 05 mei 2005, 02:09

ja (tuurlijk maken we die patat-vreters in)
25
71%
nee (ben liever te lui)
10
29%
 
Totaal aantal stemmen: 35

junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Jullie zijn zo goed, ik lag me een breuk. _/-\o- _/-\o- _/-\o-
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

@Ioannis: Als je verder wilt kletsen over Balkenende, wil je dan even een nieuw topic starten, anders trekken we dit te ver naar iets anders.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Proos schreef:@Ioannis: Als je verder wilt kletsen over Balkenende, wil je dan even een nieuw topic starten, anders trekken we dit te ver naar iets anders.
Welnee, Balkenende is maar bijzaak.

Er werd in de poll gevraagd naar een mening over een mogelijk conflict tussen België en Nederland.

Welnu, de Belgen wisten al meteen dat er geen Belgen waren..

"Sire, il n'y a pas des Belges" ..

Maar ik zeg, dat er ook geen Nederlanders zijn.
Ons nationale gevoel is flinterdun.
Als het er al is.

Limburg is door Koning Willem I op een hoogst vreemde manier aan België ontfutseld, zeer tot woede van de Limburgers van toen.
Tegenwoordig doen ze net of ze er bij horen, maar het zijn in wezen gewoon Belgen.
Over Noord Limburg kunnen we nog een boom opzetten ;)

Friesland en Groningen zijn trouwens samen met Brabant cultureel en historisch gezien het meest autonoom. Oftewel..
Ze hebben een erg levende eigen folklore.
De rest van Nederland is een soort eenheidsworst. ;)

Thuis voor de buis, met een kaasplankje en een krat Heineken. :(
Zo'n lui zie ik nog niet met een geweer richting België marcheren, ze komen trouwens toch niet door Brabant heen. ;)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ioannis schreef:ze komen trouwens toch niet door Brabant heen. ;)
Zakken meteen weg in die moerassige blubber ? :P
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

Ioannis schreef: Limburg is door Koning Willem I op een hoogst vreemde manier aan België ontfutseld, zeer tot woede van de Limburgers van toen.
Tegenwoordig doen ze net of ze er bij horen, maar het zijn in wezen gewoon Belgen.
We horen bij nederland en daar zijn we trots op
Maar het had mij geen ene ruk uitgemaakt als we bij belgie hadden
gehoord. Aangezien dat een veel chiller volk is dan de hollanders
net als de limburgers en de brabanders wij zijn veel relaxer laten
alles op ons afkomen en staan erom bekent dat we zeer gastvrij zijn.

ik kom trouwens uit noord-limburg maar een paar kilometer van brabant af.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Friesland en Groningen zijn trouwens samen met Brabant cultureel en historisch gezien het meest autonoom. Oftewel..
Ze hebben een erg levende eigen folklore.
De rest van Nederland is een soort eenheidsworst. ;)
Wat een flauwekul....Ik ben een Drenth en kan je vertellen dat mensen uit het westen denken dat voorbij Zwolle de autowegen overgaan in zandpaden....ik heb dat al meerdere keren meegemaakt dat ze dat zeiden en dachten.
Velen beschouwen Drenthen maar als domme boeren dus van die eenheidsworst is absoluut geen sprake en ik word niet graag over 1 kam geschoren met de rest...en hoezo heeft drenthe geen folklore?/?...
Mag ik je eraan herrineren dat de boerenopstand van 1963 hier plaats vond?...terwijl de rest van Nederland getrouw betaalde voor regels die de Duiste bezetter had ingevoerd kwam de gemeenschap hier in 63 er tegen in opstand.

Eenheidsworst??.....laat me niet lachen, elke provincie heeft zijn eigen folklore.

:wink:
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

jacob schreef:
Friesland en Groningen zijn trouwens samen met Brabant cultureel en historisch gezien het meest autonoom. Oftewel..
Ze hebben een erg levende eigen folklore.
De rest van Nederland is een soort eenheidsworst. ;)
Wat een flauwekul....Ik ben een Drenth en kan je vertellen dat mensen uit het westen denken dat voorbij Zwolle de autowegen overgaan in zandpaden....ik heb dat al meerdere keren meegemaakt dat ze dat zeiden en dachten.
Velen beschouwen Drenthen maar als domme boeren dus van die eenheidsworst is absoluut geen sprake en ik word niet graag over 1 kam geschoren met de rest...en hoezo heeft drenthe geen folklore?/?...
Mag ik je eraan herrineren dat de boerenopstand van 1963 hier plaats vond?...terwijl de rest van Nederland getrouw betaalde voor regels die de Duiste bezetter had ingevoerd kwam de gemeenschap hier in 63 er tegen in opstand.

Eenheidsworst??.....laat me niet lachen, elke provincie heeft zijn eigen folklore.

:wink:
Hap ;)

Prachtig!!!
Dit bedoel ik nu!
De onderlinge verscheidenheid is groter dan het nationale gevoel van eenheid ;) En dat kunnen we maar het beste ook zou houden ook!

Het was ook niet voor niets een Republiek der Verenigde Nederlanden ;)

Overigens is het Hollandse gebrek aan kennis niet zo verwonderlijk.
Het heeft behoorlijk lang geduurde voordat men in de Randstad iets meer dan alleen de Nederlandse TV programma's kon ontvangen, eigenlijk pas sinds dat er kabel TV kwam.

In andere delen van Nederland zag men dagelijks ook de Duitse en Belgische programma's.

Het verschil is nog steeds te merken.
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Het zal me eenheidsworst wezen :)
War is something human...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

jacob schreef: :wink:
Zie de knipoog. Hap :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

779 schreef: Nou trots kan je zijn op zo'n jongen hoor :) Wij hebben wel een fatsoenlijk premier. Hij geeft een fatsoenlijke bijdrage aan de ramp, spoort Nederland aan om geld te doneren, wat misschien ook best iemand anders had kunnen doen, maar stel emiel ratelband had het gevraagd, maar dan was er de helft minder gestort want niemand neemt die lummel serieus... en wat hebben jullie sociale Belgen opgehaald?
Jullie weten ook niet wat je wilt in Belgie, daarom wordt er maar massaal op extreem rechts gestemd, nou dat is lekker HEIL HITLER :P
-En al dat geld dat alle landen ophalen, denkel jullie nu echt dat dat allemaal ten gunste gaat van de getroffen bevolking? Laat me niet lachen! Die landen zitten vol met corrupte regeringen en legerleidingen. Van het mondiale opgehaalde bedrag zal misschien 1/1000 gebruuikt worden om de bevolking te behelpen. Wat men integendeel WEL moet zenden zijn bruikbare dingen, zoals vaccins, medische bijstand, bouwmaterieel, voedsel,...

-België heeft geen extreem-rechtse partij, wel een rechtse.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Zelfs de Nederlanders zien mijn foutje niet dat ik express heb gemaakt! :lol: :P Dit is de tweede keer dat er zo'n fout wordt gemaakt en de eerste keer heb ik er op gehamerd! Zoek ze maar! :P

Jr.


HINT: zie mijn vorige post in deze thread! :wink:
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

jr. schreef:lag
Bedoel je deze?

Om daar nu elke keer wat van te gaan zeggen :D
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

wittmann schreef:
Ioannis schreef: Limburg is door Koning Willem I op een hoogst vreemde manier aan België ontfutseld, zeer tot woede van de Limburgers van toen.
Tegenwoordig doen ze net of ze er bij horen, maar het zijn in wezen gewoon Belgen.
We horen bij nederland en daar zijn we trots op
Maar het had mij geen ene ruk uitgemaakt als we bij belgie hadden
gehoord. Aangezien dat een veel chiller volk is dan de hollanders
net als de limburgers en de brabanders wij zijn veel relaxer laten
alles op ons afkomen en staan erom bekent dat we zeer gastvrij zijn.

ik kom trouwens uit noord-limburg maar een paar kilometer van brabant af.
Inderdaad :lol: ,dan konden wij nu lekker wel wapens verzamelen en legaal vuurwerk kopen :P :wink:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ioannis schreef:Overigens vreten Nederlanders meer patat dan Belgen... ;)
Dat klopt, wij eten dan ook meer frieten dan jullie :wink:
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Numb schreef:
779 schreef: Nou trots kan je zijn op zo'n jongen hoor :) Wij hebben wel een fatsoenlijk premier. Hij geeft een fatsoenlijke bijdrage aan de ramp, spoort Nederland aan om geld te doneren, wat misschien ook best iemand anders had kunnen doen, maar stel emiel ratelband had het gevraagd, maar dan was er de helft minder gestort want niemand neemt die lummel serieus... en wat hebben jullie sociale Belgen opgehaald?
Jullie weten ook niet wat je wilt in Belgie, daarom wordt er maar massaal op extreem rechts gestemd, nou dat is lekker HEIL HITLER :P
-En al dat geld dat alle landen ophalen, denkel jullie nu echt dat dat allemaal ten gunste gaat van de getroffen bevolking? Laat me niet lachen! Die landen zitten vol met corrupte regeringen en legerleidingen. Van het mondiale opgehaalde bedrag zal misschien 1/1000 gebruuikt worden om de bevolking te behelpen. Wat men integendeel WEL moet zenden zijn bruikbare dingen, zoals vaccins, medische bijstand, bouwmaterieel, voedsel,...

-België heeft geen extreem-rechtse partij, wel een rechtse.
zo simpel komt een regering niet aan dat geld hoor... staat echt wel onder toezicht :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gesloten