Vanaf welke prijs m.b.t. Duits uniform ?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

jr. schreef:Weet je iemand die er verkoopt?
Groeten,
Jr.
antwerpx schreef:Ga voor een gewoon groen drillich uniform (zonder insignes: 125EUR voor het jasje), knoop er een Zeltbahn (+/- 60EUR) over. Volgens mij de goedkoopst mogelijke manier.
Niet meteen, maar de meeste handelaars hebben er wel wat in 'voorraad'.
De witte drillich setjes kan je trouwens ook gerust gebruiken voor een frontsoldaat, maar het was een stuk minder standaard.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:ok jullie kijken ook niet verder dan je neus lang is!
Het is mijn verzamelgebied niet echt, maar Guido, weet jij broeken liggen van minder dan 400 euro?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

drillich broek? tropen broek? maar omdat "sommige" niet anders kennen als op wehrmachtawards forum is aangeleerd dat er ook nog zo iets als een pop realistisch aantekleden. want het hoeft niet altijd het standaard en volgens de reden te zijn. zo zijn er in de ardennen ook tropenjasjes gedragen (in de buurt van La Gleize, het uniform hangt nu in het museum in la gleize). etc etc
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Guido schreef:drillich broek? tropen broek?
gemiddelde winterbroek....het hoeft allemaal zoveel niet te kosten. Net zoals het niet allemaal van bij een peperdure handelaar moet komen.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Peter, je haald de woorden uit mijn mond! want zo heb ik bijv. mijn duits jasje voor een bedrag van minder dan 200 euro gekocht met de waarde die toch +/- 3 keer hoger ligt op de beurs. beurzen en sites zijn leuk en aardig maar geef mij maar een verzamelaar!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:Peter, je haald de woorden uit mijn mond! want zo heb ik bijv. mijn duits jasje voor een bedrag van minder dan 200 euro gekocht met de waarde die toch +/- 3 keer hoger ligt op de beurs. beurzen en sites zijn leuk en aardig maar geef mij maar een verzamelaar!
Dat jasje dat je in Arnhem meehad?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nee dat was een britse battle dress
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:nee dat was een britse battle dress
Ik ken het verschil tussen een Duits en een Brits :lol: het was het vestje van Stijn zegt m'n broer hier.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

zover ik me kan herrineren was ik de enige die uberhaubt een jasje heeft mee genomen. Stijn had de m40 helm bij die hij van een SS veteraan heeft gekregen. verder was er geen duits jasje aanwezig.
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

antwerpx schreef:Ga voor een gewoon groen drillich uniform (zonder insignes: 125EUR voor het jasje), knoop er een Zeltbahn (+/- 60EUR) over. Volgens mij de goedkoopst mogelijke manier.
Dit lijkt een aardig alternatief om te beginnen. Heeft er iemand een foto van een dergelijk uniform (met insignes etc) ? Betreft hier voor die prijs (€ 125) dan ook een WW2 item ?

Alvast bedankt voor alle reacties!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jacco1 schreef:
antwerpx schreef:Ga voor een gewoon groen drillich uniform (zonder insignes: 125EUR voor het jasje), knoop er een Zeltbahn (+/- 60EUR) over. Volgens mij de goedkoopst mogelijke manier.
Dit lijkt een aardig alternatief om te beginnen. Heeft er iemand een foto van een dergelijk uniform (met insignes etc) ? Betreft hier voor die prijs (€ 125) dan ook een WW2 item ?
Voor 125EUR heb je een origineel jasje in goede staat (meestal zonder borstzakken, jasjes met borstzakken kunnen geloof ik duurder uitvallen).

Met insignes kan het er zo uitzien:
http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H73652.html
http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H67450.html
http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H50652.html
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Volg je de threads op dat forum dan wel eens? "Why I collect fieldgear" is een aanrader voor jou als e er zo over denkt...
Jr.
Guido schreef:drillich broek? tropen broek? maar omdat "sommige" niet anders kennen als op wehrmachtawards forum is aangeleerd dat er ook nog zo iets als een pop realistisch aantekleden. want het hoeft niet altijd het standaard en volgens de reden te zijn. zo zijn er in de ardennen ook tropenjasjes gedragen (in de buurt van La Gleize, het uniform hangt nu in het museum in la gleize). etc etc
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nou ja ik heb zo mijn menig over dat forum..

het volgende is een erg bekend ritueel op dat forum:

iemand toont object> 10 man zeggen met volle overtuiging (Y) dan komt er een zogenaamde expert en die zegt (N) die zelfde 10 mensen krabbelen allemaal terug en zeggen dan met volle overtuiging (N)

dit is na mijn mening niet echt aantrekkelijk om daar veel tijd door te brengen! mensen die kreten los laten met volle overtuiging waar ze eigenlijk geen z*k van af weten. alleen maar om de posts op te krikken en zo aanzien krijgen ofzo? hopeloos!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:nou ja ik heb zo mijn menig over dat forum..

het volgende is een erg bekend ritueel op dat forum:

iemand toont object> 10 man zeggen met volle overtuiging (Y) dan komt er een zogenaamde expert en die zegt (N) die zelfde 10 mensen krabbelen allemaal terug en zeggen dan met volle overtuiging (N)

dit is na mijn mening niet echt aantrekkelijk om daar veel tijd door te brengen! mensen die kreten los laten met volle overtuiging waar ze eigenlijk geen z*k van af weten. alleen maar om de posts op te krikken en zo aanzien krijgen ofzo? hopeloos!
Nu ben je echt wel aan het overdrijven.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

misschien dat die mensen die ik ken die een van die 10 waren veranderd zijn of weg? dan overdrijf ik misschien.
Plaats reactie