Vanaf welke prijs m.b.t. Duits uniform ?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:misschien dat die mensen die ik ken die een van die 10 waren veranderd zijn of weg? dan overdrijf ik misschien.
Ik denk dat we beter terug ontopic gaan, en hou je idiote gedachten over wh maar bij jou.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

consider it done
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Meningen over andere fora graag op andere fora, hier weer informatie over Duitse uniformen.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

antwerpx schreef:
Guido schreef:drillich broek? tropen broek?
gemiddelde winterbroek....het hoeft allemaal zoveel niet te kosten. Net zoals het niet allemaal van bij een peperdure handelaar moet komen.
toch niet minder dan een etalge pop :?
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

antwerpx schreef:
Jacco1 schreef:
antwerpx schreef:Ga voor een gewoon groen drillich uniform (zonder insignes: 125EUR voor het jasje), knoop er een Zeltbahn (+/- 60EUR) over. Volgens mij de goedkoopst mogelijke manier.
Dit lijkt een aardig alternatief om te beginnen. Heeft er iemand een foto van een dergelijk uniform (met insignes etc) ? Betreft hier voor die prijs (€ 125) dan ook een WW2 item ?
Voor 125EUR heb je een origineel jasje in goede staat (meestal zonder borstzakken, jasjes met borstzakken kunnen geloof ik duurder uitvallen).

Met insignes kan het er zo uitzien:
http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H73652.html
http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H67450.html
http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H50652.html
Ziet er goed uit c.q. kan er dus ook zeer goed uitzien. De vraag is al eerder gesteld maar waar vindt je zo'n jasje ? En als je er ééntje kan vinden. Hoe bepaalde je de echtheid hiervan ? Zijn er bepaalde stempels o.i.d. waar je op kan letten ?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

sander vw schreef:
antwerpx schreef: gemiddelde winterbroek....het hoeft allemaal zoveel niet te kosten. Net zoals het niet allemaal van bij een peperdure handelaar moet komen.
toch niet minder dan een etalge pop :?
Wel minder dan 400EUR...
Giel schreef:Het is mijn verzamelgebied niet echt, maar Guido, weet jij broeken liggen van minder dan 400 euro?
Jacco: Ik denk dat je het best 'gewoon wordt' aan de snit en de structuur van de stof van een drillich uniform (m.a.w: probeer er zoveel mogelijk in handen te nemen en zoek close-up foto's), op stempels alleen mag je zelden afgaan.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Met uniformen is het net als met medailles, helmen, documenten : begin er niet zomaar aan. Er is erg veel namaak op de markt. Je leest je beter eerst in dan halsoverkop te beginnen kopen. Meestal blijken je eerste aankopen namelijk te ontgoochelen als je al wat meer vertrouwd bent met het verzamelen ervan.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik heb wel niet veel verstand van Duitse kleding. Weet ook niet of het orgineel is. Maar vond dit wel interessant om te vermelden. Op marktplaats.nl word namelijk een drillich broek aangeboden. Even zoeken op: Broek duits (drillich hose)
Gebruikersavatar
harleybuscha
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:48
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door harleybuscha »

heb het ook gezien , op het eerste zicht ziet het er wel goed uit
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Guido schreef:zover ik me kan herrineren was ik de enige die uberhaubt een jasje heeft mee genomen. Stijn had de m40 helm bij die hij van een SS veteraan heeft gekregen. verder was er geen duits jasje aanwezig.
Deze discusie gaat mij niet aan maar wil wel even vermelden dat je je hier in vergist Guido, Stijn had wel degelijk een jas bij hem, namelijk een drillich jas.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ja had stijn wel het jasje bij? oh! nou ik heb niks gezegd
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Guido schreef:ja had stijn wel het jasje bij? oh! nou ik heb niks gezegd
Geen probleem Guido :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

is al een tijdje geleden he:P
Plaats reactie