De Franse Maginotlinie....een goed idee?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Geef je mening over de Maginotlinie

Peiling eindigde op 30 jan 2005, 17:44

De Maginotlinie was nergens goed voor; verspilde moeite en geld
5
28%
Het was een goed idee van de Fransen, maar de Duitsers waren slimmer.
8
44%
Dankzij de Maginotlnie heeft Frankrijk de veldtocht 6 weken kunnen volhouden.
1
6%
De Fransen hadden na de Eerste Wereldoorlog geen andere keuze dan deze bouw.
4
22%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Bovendien is het zo dat in de nacht van 11 mei 1940 een Potez 637 van het 2e Squadron, 33e Wing, een Duits konvooi waarnam dat met de lichten aan (!!) door de Ardennen reed. Dat werd ontkend door de generale staf. De volgende dag, 12 mei 's ochtends, werd het bericht bevestigd door een verkenner van hetzelfde squadron. Maar weer ontkent de generale staf de mogelijkheid.

Dat noem ik de "ik stop m'n kop in de grond en ik zie, hoor, ruik en voel niks"-strategie.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Toch hebben de geallieerden het flink lastig gehad om de Maginotlinie in te nemen in '44. Misschien omdat ie zo ver westwaars was gebouwd (met pieken in westelijke richting) zodat de duitsers van de 'achterposten (die dan voorposten) naar de voorposten (dan achterposten) konden vluchten. Ook al was de Maginotlinie langs achteren aangevallen.
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Zitadelle schreef:Bovendien is het zo dat in de nacht van 11 mei 1940 een Potez 637 van het 2e Squadron, 33e Wing, een Duits konvooi waarnam dat met de lichten aan (!!) door de Ardennen reed. Dat werd ontkend door de generale staf. De volgende dag, 12 mei 's ochtends, werd het bericht bevestigd door een verkenner van hetzelfde squadron. Maar weer ontkent de generale staf de mogelijkheid.

Dat noem ik de "ik stop m'n kop in de grond en ik zie, hoor, ruik en voel niks"-strategie.
Nee... Iets anders...
Landverraad.

Je moet er wel even diep over nadenken! :roll:
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Hoe bedoel je, landverraad??
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Plaats reactie