Weet de jeugd van tegenwoordig iets van WO2?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Ik denk dat je juist kan stellen dat de mensen meer weten over de wereld om hen heen. Vergelijk het kennisniveau van de mensen over wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt van nu met 50 jaar geleden. Door de komst van de massamedia is die kennis juist vergroot.

Volgens mij is het "gebrek aan kennis" van de mensen niet echt iets nieuws.
Gast1

Bericht door Gast1 »

Sorry hoor maar op het VWO leren wij (ik zit nu in 5 VWO) genoeg over Duitsland en de 2e WO! Laten wij het nu eens hebben over de geschiedenis van China of dergelijke. Het komt me neus uit om voor het 4e jaar Duitsland als onderwerp te hebben, :x .
En dus echt wel dat ik na al die jaren er veel van weet...
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Gast1

Juist omdat de wereld zo groot geworden is en er zoveel te leren valt, is het des te belangrijker voor ons zelf om te weten waar wij vandaan gekomen zijn. Waarom wij zijn zoals we zijn. De Chinese en Japanse cultuur of die van de Amerika's zijn van weinig belang geweest voor de Europese. Die van de ons omringende landen des te meer.

Ik geef toe 4 jaar lang Duitsland en WO2 is wat veel van het goede, maar wat heb je geleerd over de middeleeuwen in europa, wat van de geschiedenis van Spanje, Italie, midden-Europa, Bourgondië etc. etc.?
Plaats reactie