Je nieuwste WO II detectorvondsten (deel 1)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

FREDERIX BRECHT BELGIE schreef:ik heb onlangs in bastone een uniform in de grond gevonden half rod gaten kei hard weet ik veel wat het is maar het kan wo2 zijn maar wat jij vind :P
foto ervan??
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Pff een uniform in de grond? Ruime fantasie voor een kind van 12....
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

FREDERIX BRECHT BELGIE schreef:ik heb onlangs in bastone een uniform in de grond gevonden half rod gaten kei hard weet ik veel wat het is maar het kan wo2 zijn maar wat jij vind :P
Hoe kan je nou een uniform uit de grond halen wat daar 60 jaar heeft gelegen :? . Daar blijft toch niets van over :frownno:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

darryl1234_gubbels schreef:
FREDERIX BRECHT BELGIE schreef:ik heb onlangs in bastone een uniform in de grond gevonden half rod gaten kei hard weet ik veel wat het is maar het kan wo2 zijn maar wat jij vind :P
Hoe kan je nou een uniform uit de grond halen wat daar 60 jaar heeft gelegen :? . Daar blijft toch niets van over :frownno:
licht eraan in welke grond... er komen inka-mummys naar boven met alle kleren aan die ze droegen tijdens hun offering... maar dat had ook weer met de temp. te maken...

Het kan best, ook in nederland is er zo'n 'mummy' (per ongeluk dus..) naar boven gehezen. Ook zij had enkele stukken kleding aan.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Dodo schreef: Het kan best, ook in nederland is er zo'n 'mummy' (per ongeluk dus..) naar boven gehezen. Ook zij had enkele stukken kleding aan.
Die zijn uit het veen gekomen, aangezien ze dat in de Ardennen niet hebben lijkt het me sterk dat hij daar een uniform uit w.o. II heeft gevonden in de grond.

Rick
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zandgrond / Humus zoals in de ardennen is zeer slecht voor stof/leer... met veel moeite heb ik nog een leren K98 Frog kunnen bewaren ( hij is nu weer mooi, door slaolie), maar al zou hij een dagje na t vinden nog steeds aan het drogen zijn ben ik bang dat hij uit elkaar rolt... ik bedoel hiermee dus, dat leer al erg moeilijk mooi in de grond blijft, laat staan uniformstof...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Tja, ik ben niet zo'n gronddeskundige. Maar het kan best dat het uniform in de koude blubber gezakt is.

maar veel over grond en grondsoorten weet ik niet..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nou geloof me een uniform, daar vind je misschien alleen de patches van terug, en natuurlijk de knopen/medailles ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Daarom ook een foto, kijke of het war is want als ik dit zo hoor geloof ik er niks van.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Waarschijnlijk een jongen die wat aandacht wilt, dus ik let hier maar niet te vel op...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Jah ik heb hem op Msn. Hij zegt wel dat hij al veel heeft ( panserfaust, m1 carbine, Us helm enz) , maar als je hem om een foto vraagt heeft ie er geen :?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik vind het beetje jammer dat er al conclusies getrokken worden terwijl er nog niemand een foto heeft gezien. Hij geeft zelf ook aan dat hij niet weet of het uit de oorlog is. Als er nou eerst gekeken wordt naar een foto dan kan je een conclusie gaan trekken. Misschien heeft hij toch wel een oorlogse gevonden. De meest gekke dingen zijn mogelijk.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Nico Roelofs schreef:Ik vind het beetje jammer dat er al conclusies getrokken worden terwijl er nog niemand een foto heeft gezien. Hij geeft zelf ook aan dat hij niet weet of het uit de oorlog is. Als er nou eerst gekeken wordt naar een foto dan kan je een conclusie gaan trekken. Misschien heeft hij toch wel een oorlogse gevonden. De meest gekke dingen zijn mogelijk.
Ja je hebt gelijk Nico! We waren een beetje snel met onze conclusies :oops: .
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Vind jij, het is gewoon praktisch onmogelijk om een uniform in zo'n staat te vinden, ik zoek zelf en heb zoiets nog nooit gezien/gehoord.... en het is een jongen van 12 he ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

RelicHunter44 schreef:Vind jij, het is gewoon praktisch onmogelijk om een uniform in zo'n staat te vinden, ik zoek zelf en heb zoiets nog nooit gezien/gehoord.... en het is een jongen van 12 he ;)
Nou ik zou eerst wel een foto willen zien van dat uniform. Maar denk zelf ook wel dat de kans klein is dat het om iets uit de oorlog gaat. Maar ik sluit niks uit. Er worden tot op de dag vandaag nog steeds gekke vondsten gedaan. Ook van een veel verder verleden. Als dat uniform nou net in een goede conserverende laag heeft gelegen zou het misschien best een oorlogs kunnen zijn. Maar wil eerst een foto zien voordat ik op voorhand al ga zeggen dat het niet mogelijk is.
Plaats reactie