M2 Granaat

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Tank Eating Tiger
Lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 okt 2004, 21:03

Bericht door Tank Eating Tiger »

Knappe jongen die tegenwoordig voor een handgranaat een verlof krijgt. Gaat je niet lukken zeg ik je :wink: Staan ook vrij weinig serienummers in...

Jelle
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

SiNiStEr schreef:
Dodo schreef:
SiNiStEr schreef:Ach over wapens en munitie word altijd zo overdreven gedaan. Dit ding is net zo gevaarlijk als een steen en je weet dat wij er geen bank mee zullen overvallen maar dat het puur en alleen voor collectie is. Woonde ik maar in Belgie, dat is zeker het beloofde land wat mij betreft. Daar zien ze ten minste in dat dit soort dingen weinig gevaar opleveren.
Hoe weet de bankmijnheer nu of t een werkende granaat is of een kapotte? En daarom is het dus verboden..
Je hoeft mij echt de Nederlandse wapenwet uit te leggen hoor, ik weet prima hoe die in mekaar zit. Maar daarom blijf ik het nog wel grootse onzin vinden.
Maargoed om weer ontopic te komen zou het inderdaad problemen kunnen opleveren bij de doane hoe klein de kans daarop ook is. En je bent inderdaad verstandiger om te wachten tot je een wapenvergunning hebt, als je ten minste niet zoals mij bent en je ook daadwerkelijk op dat moment wilt en kunt wachten. :P :wink:
Waarom dat echt? De kans op diefstal word zo (aanzienlijk) verkleind...
Voor de verzamelaar is het wel vervelend jah :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nou volgens mij hebben ze in Belgie echt niet meer last van overvallen en bedreigingen als hier in Nederland, dus de kans is echt niet kleiner en het probleem is dat mensen die echt kwaad willen toch wel aan wapens kunnen komen, dus daarvoor hoef je het niet te verbieden.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

SiNiStEr schreef:Nou volgens mij hebben ze in Belgie echt niet meer last van overvallen en bedreigingen als hier in Nederland, dus de kans is echt niet kleiner en het probleem is dat mensen die echt kwaad willen toch wel aan wapens kunnen komen, dus daarvoor hoef je het niet te verbieden.
cijfertjes :P

nee, het gaat voor een belangrijk deel ook om het gevoel van veiligheid. de normale mens voelt zich dan een stuk prettiger...
en daarnaast, de wet wapens en munitie aanpassen is praktisch onmogelijk...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Het is natuurlijk waar dat mensen zich makkelijk laten overtuigen door cijfertjes, maar dit hoeven geen kloppende cijfertjes te zijn. Wel is het zo dat de wet wapens en munitie aanpassen erg moeilijk is. Maar dankzij de samenvoeging van de EU gaan landen wel wetten van mekaar overnemen. En Nederland is kwa anti-wapenbezit een van de extreemste landen van heel Europa, dus ik hoop dat de wijziging van onze wet niet teveel op zich laat wachten. Al gebeurt dat waarschijnlijk wel.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

SiNiStEr schreef:Het is natuurlijk waar dat mensen zich makkelijk laten overtuigen door cijfertjes, maar dit hoeven geen kloppende cijfertjes te zijn. Wel is het zo dat de wet wapens en munitie aanpassen erg moeilijk is. Maar dankzij de samenvoeging van de EU gaan landen wel wetten van mekaar overnemen. En Nederland is kwa anti-wapenbezit een van de extreemste landen van heel Europa, dus ik hoop dat de wijziging van onze wet niet teveel op zich laat wachten. Al gebeurt dat waarschijnlijk wel.
het proces van wetwijziging is niet makkelijker geworden dankzij de eu.. t is trouwens niet makkelijker geworden. ga er maar vanuit dat de wet niet gewijzigd zal worden..

zeker niet met deze vrolijke katholieken aan de macht :P (grapje)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie