De Amerikanen, onze bevrijders.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

De Amerikanen, onze bevrijders.

Bericht door gvdbor »

Vroeger zagen we foto's van nazi's en hun misdaden,

tegenwoordig zien we de foto's van onze "verlossers":

http://www<punt>antiwar.com/news/?articleid=2444

opm: foto's niet geschikt voor jeugdige kijkers, schokkend!!!

Even van "." , "<punt>" gemaakt zodat de link niet meer werkt en geintresseerde deze even naar hun explorerbalk kunnen kopieren.
Laatst gewijzigd door gvdbor op 17 jan 2005, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja je moet ook de andere kant bekijken... Irakezen die tientallen jaren lang deze dingen zelf hebben gedaan! Mensen vergast, mensen vermoord etc etc! Ik keur dit ook niet goed, maar kan me de frustraties goed begrijpen. Ruim 1000 Amerikanen zijn al vermoord...
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Oorlog is op zichzelf al erger dan een nachtmerrie. Iedere oorlog is "vuil".
"Schone" oorlogen bestaan niet.
Dergelijke zaken bestaan pas echt als de media ze naar voor brengt.
Zolang wij niks van de media vernemen is er schijnbaar niks aan de hand.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

779 schreef:Ja je moet ook de andere kant bekijken... Irakezen die tientallen jaren lang deze dingen zelf hebben gedaan! Mensen vergast, mensen vermoord etc etc! Ik keur dit ook niet goed, maar kan me de frustraties goed begrijpen. ...
Die Amerikanen die daar zitten hebben daar echter geen last van gehad. Oftewel zij hebben geen last van die frustraties.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Kijk maar eens naar de actualiteiten programmatjes en hoor eens over al die aanslagen... er bestaan geen emotieloze mensen :S
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Ik bedoel dus te zeggen dat op het moment dat de Amerikanen in Irak kwamen, waar ze niks te zoeken hadden maar dat terzijde, ze geen last hadden van de frustraties van tientallen jaren verdrukking, vergassing en dictatuur van Hussein. De enige frustratie die ze meenamen was dat ze onder het juk van de Amerikaanse regering leefden.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Vreselijk, maar oorlog is oorlog. Iedere dag gebeuren er zulke dingen over de hele wereld...

Wel handig om een uitdrukkelijke waarschuwing erbij te zetten, deze foto's zijn eigenlijk 16, of 18+..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Dodo schreef:Vreselijk, maar oorlog is oorlog. Iedere dag gebeuren er zulke dingen over de hele wereld...
En die zullen blijven gebeuren als zelfs zichzelf respecterende landen die zich ook nog "land off the free and home of the brave.." durven noemen zich niet aan de Geneefse Conventie en het Internationale Strafhof houden.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Dodo schreef: Wel handig om een uitdrukkelijke waarschuwing erbij te zetten, deze foto's zijn eigenlijk 16, of 18+..
advies opgevolgd.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Een van die bewakers heeft nu 10 jaar gekregen, de rest moet nog voorkomen..
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hij is al de tweede, zijn vriendin Lynndie England is ook al veroordeeld... mijn mening dat zij alleen orders uitvoerden en dat hoger geplaatsten veroordeeld moeten worden voor deze misdaden.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

wat heeft zij gekregen ?
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

779 schreef:Hij is al de tweede, zijn vriendin Lynndie England is ook al veroordeeld... mijn mening dat zij alleen orders uitvoerden en dat hoger geplaatsten veroordeeld moeten worden voor deze misdaden.
Dat deden mensen als Eichmann, Höss, Eicke, Göth en nazi-kampbewakers ook. Orders uitvoeren is geen vrijbrief om misdaden te plegen. Op de foto's lijken ze er overigens aardig van te genieten...
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja precies, ze lijkt wel heel overtuigd te genieten!
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mario »

En ook al voerde zij geen bevelen uit en handelden zij op eigen initiatief. Dan nog hoort er controle door de leiding te worden uitgevoerd.
Ik ben benieuwd wanneer die terecht staan...
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
Plaats reactie