De Amerikanen, onze bevrijders.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Een foto is geen bewijs... een goed geskillde photoshopper kan zo al die lichamen bewerken enzo...
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

779 schreef:Een foto is geen bewijs... een goed geskillde photoshopper kan zo al die lichamen bewerken enzo...
Wat is tegenwoordig dan nog wel bewijs? :wink:
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

779 schreef:Een foto is geen bewijs... een goed geskillde photoshopper kan zo al die lichamen bewerken enzo...
Toch wel jammer dat photoshop ten tijde van de Cuba-crisis niet bestond.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja en video beelden kan je ook bewerken, dus wie zegt dat dat wel klopt dan?
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ik ken landen die op basis van minder bewijs dan een foto andere landen aanvallen en een jaar lang bezetten.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

We zijn inmiddels overgestapt naar een iets ander onderwerp.. laten we weer terug on-topic gaan..

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Inmiddels zijn er ook soortgelijke Britse foto's gevonden. Zie: http://www.planet.nl/planet/show/id=851 ... /sc=3f57ec
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Schandalig
Laatst gewijzigd door Brianlinden op 19 jan 2005, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Als je dat om te lachen vindt is het treurig met je gesteld.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

wachten op de nederlandse en de japanse...

:(
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

gvdbor schreef:Als je dat om te lachen vindt is het treurig met je gesteld.

Weet t
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ieder land heeft wat dat betreft bloed aan de handen. Als je soldaten in ongewone situaties plaatst reageren ze op verschillende manieren, één ervan is het folteren van gevangenen. In een oorlog, en zeker een oorlog waarin geen duidelijke vijand is worden wreedheden begaan aan beide zijden. Oorlog is nu eenmaal een smerig spel waarin de waarachtige, eerlijke held een illusie is. Oorlogsmisdaden zijn van alle tijden, ook tijdens de tweede wereldoorlog werden oorlogsmisdaden begaan door beide zijden. let wel: oorlogsmisdaden zijn misdaden van een andere categorie dan misdaden tegen de menselijkheid, waaronder de Holocaust e.d. vallen. Hiermee wil ik uiteraard de misdaden die begaan zijn én worden niet bagatelliseren, het is de aard van de mens.
Daar is 'ie weer!
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

gvdbor schreef:Als je dat om te lachen vindt is het treurig met je gesteld.
Precies, ik vraag me af wat je te zoeken hebt op een forum over de Tweede Wereldoorlog als je zulke foto's om te lachen vind. Wat is er grappig aan oorlogsmisdaden?

Maar misschien heb ik Brians reactie niet goed begrepen. Ik snap de grap in ieder geval niet...
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ja ma miss is het van de ene kant ook wel te begrijpen dat die zo met de gevangenen omgaan, als je ziet van die aanslagen. daardoor zijn ook veel amerikaanse soldaten bij gesneuveld, en stel er is een vriend van je bij gestorven. die Irakezen hebben het gedaan dus slaan ze die met de grond gelijk. is van de ene kant wel een beetje te bergrijpen, mja zoeits behoor je eigelijk niet te doen nee. maar dat doen die irakezen ook met die amerikanen.

Nick
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Echt ziekelijk gewoon, dat noemt zich "goed" en beschermer van het "goede". Het lijkt mij dat het buitengewoon domme mensen zijn die dit doen, wat zeker geen excuus is! En zeg maar niet dat de leiding er niks van afwist want dat is vast en zeker onzin!
Ik snap niet dat dit soort dingen gebeuren... Nu maar wachten op de ontkenningen en de broodje aap verhalen... Vind je het gek dat de Irakezen de troepen daar weg willen hebben! en bob, dat de irakezen dit jaren zelf hebben gedaan is geen excuus. En dat er 1000 landgenoten zijn gedood ook niet dat is hooguit een reden om je beter te gedragen dan zij! maar ze bewijzen nu het tegendeel..
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Plaats reactie