Personen die wo2 overleefd hebben gezocht

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laure
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2005, 15:05
Locatie: Mechelen

Personen die wo2 overleefd hebben gezocht

Bericht door Laure »

Hallo, ik ben Laure. Ik ben 13jaar en voor mijn school moet ik iemand interviewen die de 2e wereldoorlog heeft meegemaakt. dit interview mogen wij ook doen via email. Weet iemand een persoon die WO II heeft meegemaakt??
Alvast bedankt.

Groetjes Laure.

topic verplaatst naar #WOII Vragen, tevens topictitel duidelijker gemaakt, Miesjel.
Laatst gewijzigd door Laure op 16 jan 2005, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Im an elf....Elfs can fly....But my wings are clipped....so I'm gonna die....Slowly....save me....
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Moet het een veteraan zijn? Mag het ook een burger zijn? Want een burger is natuurlijk makkelijk om te vinden. Een opa of oma van jou of een klasgenoot. Of ga naar het lokale bejaardentehuis. Daar zijn ook nog zat mensen die de oorlog mee gemaakt hebben.
Gebruikersavatar
Laure
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2005, 15:05
Locatie: Mechelen

Bericht door Laure »

mijn oma's en opa's zijn te jong. Mijn overgrootouders zijn dood of dement. Een bejaardentehuis is eigenlijk iets te ver rijden. En iedereen van de klas doet iemand van de familie. [klinkt mss alsof ik het niet wil doen] Het maakt niet uit of het een burger is, of een veteraan. Hij of zij moet wel ongeveer 10jaar geweest zijn toen de oorlog begon. Ik probeer via het internet iemand interessant te vinden die veel kan vertellen en het goed herrinnert.

Groetjes Laure
Im an elf....Elfs can fly....But my wings are clipped....so I'm gonna die....Slowly....save me....
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Als je het een beetje slim aanpakt kun je via deze site tientallen veteranen bereiken:
http://www.veteranen-online.nl/
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Laure
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2005, 15:05
Locatie: Mechelen

Bericht door Laure »

dankjewel voor de site ! :)

Laure
Im an elf....Elfs can fly....But my wings are clipped....so I'm gonna die....Slowly....save me....
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

Mijn vader maakte het ook mee in een werkkamp in Hamburg als weggevoerde, misschien ?
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ik zag dat ze al 3 personen gevonden heeft via de link.
Succes ermee Laure!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Laure ik zie dat je in Mechelen woont.
ik weet iemand die in mechelen woont en die je waarschijnlijk wel wilt verder helpen!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Laure
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2005, 15:05
Locatie: Mechelen

Bericht door Laure »

Danku, maar 't interview is bijna af :)
Im an elf....Elfs can fly....But my wings are clipped....so I'm gonna die....Slowly....save me....
Plaats reactie