ik

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Tja... Een boek kan evt. wachten, heb ook 2 jaar zonder boek moeten werken. En ja, 30 euro is heel veel voor een 10 (!!!!) jarige jongen. Dus laat hem eerst maar genieten van het vooruitzicht van een grote verzameling :P Als hij slim is, begint hij gewoon met jaren 80 spul, dan jaren 50 en dan WO2, dan ontdekt hij de prijzen ook ! (Zo ben ik begonnen)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

beginnen met jaren 80 en 50 zou ik persoonlijk niet aanraden! kleine spullen uit wo2 lokt meer aan dan zakken vol met PSU rotzooi!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

k kan dat eerlijk gezegd alleen maar quoten... Ik heb met verschillende verzamelaars gesproken (waaronder enkele ervaren) en deze zeggen telkens allemaal dat het gewoonweg onmogelijk is voor een 'jonge' beginneling om te beginnen met verzamelen:

-geld
-fakes

Dat zijn de belangrijkste factoren die hier en grote rol in spelen!
Maar let wel... ik probeer je niet af te moedigen!

Good luck en met zo'n neef moet het wel lukken, :wink:
Junior
johan willaert schreef:Je moet gewoon realistisch zijn......

Als je 30 Euro te veel vindt voor een boek dat je honderden Euro's zal besparen, dan moet je niet aan Militaria beginnen.....

Je moet nieuwe verzamelaars geen blaasjes wijsmaken; ze moeten beseffen dat ze zich met een dure hobby inlaten....
En ik heb nergens gezegd dat je het boek niet mag krijgen, dat geldt trouwens ook voor militaria-items......
Maar als je niet van plan bent hier en daar eens serieus wat geld uit te geven, dan vind ik dat je er niet moet aan beginnen....

Het is een immer weerkerend fenomeen; 30 Euro voor een boek is teveel, 80 Euro voor een fake helm die je indien je het boek had gehad niet had gekocht is leergeld???????

Johan
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Jurryt schreef:Als hij slim is, begint hij gewoon met jaren 80 spul, dan jaren 50 en dan WO2, dan ontdekt hij de prijzen ook ! (Zo ben ik begonnen)
Waarom zou je geld geven aan iets dat niet in je interessegebied ligt????

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

mja eigenlijk.
dan zit je echt met veel na oorlogse prul waar niemand in geintreseerd is terwijl je met dat geld wel wat anders had kunnen kopen.

ik zou zeggen bezoek eens een beurs met je neef en hij zal je waarschijnlijk heel wat leren!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

johan willaert schreef:Je moet gewoon realistisch zijn......

Als je 30 Euro te veel vindt voor een boek dat je honderden Euro's zal besparen, dan moet je niet aan Militaria beginnen.....

Je moet nieuwe verzamelaars geen blaasjes wijsmaken; ze moeten beseffen dat ze zich met een dure hobby inlaten....
En ik heb nergens gezegd dat je het boek niet mag krijgen, dat geldt trouwens ook voor militaria-items......
Maar als je niet van plan bent hier en daar eens serieus wat geld uit te geven, dan vind ik dat je er niet moet aan beginnen....

Het is een immer weerkerend fenomeen; 30 Euro voor een boek is teveel, 80 Euro voor een fake helm die je indien je het boek had gehad niet had gekocht is leergeld???????

Johan
Johan, nogmaals hij is pas 10, en krijgt misschien alleen zakgeld, toen ik tien was vond ik 30 euro(70 gulden) ook hartstikke veel geld! En dat heeft niets te maken dat hij er dan maar niet mee moet beginnen met verzamelen!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Er zijn nog genoeg U.S en Brits WO2 spulletjes te koop voor een paar euro, zoals verbandpakjes of een stukje zeep etc. Laat hij daar mee beginnen. Kost niet veel en je koop toch geen moderne troep.
CAN DO
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

johan willaert schreef:
Jurryt schreef:Als hij slim is, begint hij gewoon met jaren 80 spul, dan jaren 50 en dan WO2, dan ontdekt hij de prijzen ook ! (Zo ben ik begonnen)
Waarom zou je geld geven aan iets dat niet in je interessegebied ligt????

Johan
Zoals ik zei, om beeld te krijgen hoe duur iets is en om werkelijk te zienw aar mee je bezig bent. Ik zeg niet dat dit voor iedereen geld, het heeft mij heel goed geholpen. Als ik meteen met WO2 begonnen was, had ik alleen maar fakes/te dure dingen wat eigenlijk geen geld waard is etc etc gekocht. Vandaar dat het (mij) verstandiger lijkt om gewoon op te bouwen ipv meteen het grote werk ;)
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

saimen schreef:mja eigenlijk.
dan zit je echt met veel na oorlogse prul waar niemand in geintreseerd is terwijl je met dat geld wel wat anders had kunnen kopen.

ik zou zeggen bezoek eens een beurs met je neef en hij zal je waarschijnlijk heel wat leren!
Jammer dat je het na-oorlogsprul noemt. En er is volgens jou niemand in geintresseerd? Mijn intresse is het wel in ieder geval. En met mij nog vele andere...
Ook dit is harstikke leuk en je komt ook hier steeds weer nieuwe dingen tegen!

Frank.
LEST WE FORGET !
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Frankie schreef:
saimen schreef:mja eigenlijk.
dan zit je echt met veel na oorlogse prul waar niemand in geintreseerd is terwijl je met dat geld wel wat anders had kunnen kopen.

ik zou zeggen bezoek eens een beurs met je neef en hij zal je waarschijnlijk heel wat leren!
Jammer dat je het na-oorlogsprul noemt. En er is volgens jou niemand in geintresseerd? Mijn intresse is het wel in ieder geval. En met mij nog vele andere...
Ook dit is harstikke leuk en je komt ook hier steeds weer nieuwe dingen tegen!

Frank.
Daar kan ik me ook goed in vinden, maar mijn belangstelling voor na-oorlogse militaria geldt vooral de jaren '50 tot en met '70, en dan nog met name NL, DDR, USSR en dergelijke. De huidige PSU heeft voor mij weinig waarde...
Daar is 'ie weer!
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

ik ben ook met 80 jaren spul begonnen toen ik 6 was ik zou dat ook doen en later gewoon bij je oma kijken en bij de buren of ze wat hebben!
ik ken iemand op de hoek die gaf me van alles hulzen, kogels zelfs een bodemvondst van een k-98!
(het is wel een profesionele verzamelaar!)
Maar laat je niet ontmoedigen!
Bart.
борьба за нашу родину вы трус!
Plaats reactie