Stille tocht voor doodgereden tasjesdief

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Kleine aanvulling.
Antwoord 1 is dus voor mensen die het niet erg vinden dat deze vrouw een TASJESDIEF dood heeft gereden. Het feit dat het een Marokkaan is doet er wat mij betreft niet toe. Het had mi net zo goed een Nederlander kunnen zijn. Dat hij eerder verdacht cq veroordeeld is voor minder fijne zaken wel.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Ik wil wel aangeven dat als ze het opzettelijk heeft gedaan, dat dan de zaak wel veranderd voor mij. Of opzet bewezen kan worden betwijfel ik, maar doodrijden voor een tasje is excessief geweld.

Als ze gewoon dom gehandeld heeft en het een ongeluk was, dan vind ik nog vrijspraak mischien teveel van het goede. Ze heeft per slot van rekening iemand doodgereden en daar zal op zijn minst wel wat tegenover staan qua straf. Kijk naar Kluivert of Bakker in het verleden, ik zou dat ook wel terecht vinden aangezien je anders zolang het een ongeluk lijkt, ongestraft iemand doden.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Marcfire schreef:Ik wil wel aangeven dat als ze het opzettelijk heeft gedaan, dat dan de zaak wel veranderd voor mij. Of opzet bewezen kan worden betwijfel ik, maar doodrijden voor een tasje is excessief geweld.
Hangt er vanaf wat er in het tasje zat.

Maar ze nam wel een risico, voor hetzelfde geld had ze een omstander doodgereden. Ik meen dat ze achteruit reed?

Wat mij betreft is dat maximaal roekeloos rijgedrag.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Als het tasje haar hele hebben en houden heeft bevat, dan nog heeft ze uiteindelijk iemand doodgereden en vind ik een straf ala Kluivert en Bakker wel terecht.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Boontje komt om zen loontje
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Tuurlijk is het erg dat die jongen nu dood is, maar ik vind wel dat we niet moeten vergeten dat die zelfde jongen in eerste instantie de crimineel in het verhaal is. Nu wordt gedaan alsof het zo'n brave lieve jongen was, terwijl hij de rechtbank koud uit was toen hij alweer iemand van haar tas beroofde. Alleen al daarom vind ik een stille tocht te veel eer voor zo'n figuur.

Het is triest voor hem dat hij als gevolg van zijn eigen acties is overreden door een achteruit rijdende vrouw, maar ik zal hem in ieder geval niet missen.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Erg ongenuanceerd, die stellingen. De vrouw heeft die jongen niet bewust willen doden.... maar om een stille tocht te gaan houden voor een crimineel vind ik bezopen! Hadden we ook een stille tocht kunnen houden voor Klaas Bruinsma :) . Als dit mij zou overkomen ( de roof uit de auto, bedoel ik... ) zou ik hetzelfde reageren. Dat daarbij die jongen de dood heeft gevonden is lullig, maar ik persoonlijk kan er niet wakker van liggen. Een crimineel is een crimineel, maar achteraf blijken het altijd lieve jongens te zijn geweest... Daar zitten de gevangenissen vol mee, met dat soort lieve jongens! Ik vind het spijtig voor die vrouw dat de jongen door haar reactie de dood heeft gevonden, maar wat die jongen zelf betreft: helaas pindakaas! Die jongen is geen stille tocht waard, had hij die roof niet gepleegd dan had hij nog geleefd.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Wat de vrouw zelf betreft: haar daad is begrijpelijk ( zoals ik al zei zou ik waarschijnlijk hetzelfde reageren dwz de jongen achtervolgen om mijn eigendom terug te krijgen ) maar ongestraft kan zoiets niet blijven. Hoewel ik wel vind dat de strafmaat mild moet zijn, daar zij niet de intentie had hem dood te rijden.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ben het helemaal met Peter eens.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Marcfire schreef:Ik wil wel aangeven dat als ze het opzettelijk heeft gedaan, dat dan de zaak wel veranderd voor mij. Of opzet bewezen kan worden betwijfel ik, maar doodrijden voor een tasje is excessief geweld.

Als ze gewoon dom gehandeld heeft en het een ongeluk was, dan vind ik nog vrijspraak mischien teveel van het goede. Ze heeft per slot van rekening iemand doodgereden en daar zal op zijn minst wel wat tegenover staan qua straf. Kijk naar Kluivert of Bakker in het verleden, ik zou dat ook wel terecht vinden aangezien je anders zolang het een ongeluk lijkt, ongestraft iemand doden.
Mee eens.

Die vrouw hoort geen lintje te krijgen, maar op die stille tocht ben ik zeker ook niet aanwezig. Laat justitie dit maar verder onderzoeken voordat we onjuiste conclusies trekken.

Overigens vind ik die optie met dat lintje een beetje te ver gaan. In het Derde Rijk kregen mensen lintjes voor het vermoorden van mensen, willen we weer naar zulk soort praktijken toe?
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

Daar kun je dus weinig mee, met zo'n poll.:(

Wel even commentaar op het Journaal,
Daar interviewde ze een "maat" van Ali, en die zei;
Ali was zo,n normale gast, hij sprak met marokkaanse EN! Nederlandse jongens.!
wat een sukkel zeg.

Absoluut geen stille tocht, en ik hoop dat deze vrouw wel zo wijs is dat ze zegt dat ze hem "klem" wou rijden, en absoluut niet dood wou rijden,
En ze was natuurlijk erg overstuur en in de war, en was altijd al slecht in achteruit rijden.
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Kan de topicstarter niet nog wat extra opties in deze poll toevoegen?

Bijvoorbeeld:
- Laat justitie dit eerst verder onderzoeken
- Deze vrouw moet men niet vervolgen en een stille tocht voor een crimineel is niet nodig

Zo is deze poll wel heel erg onzinnig. Ik kan in ieder geval niet kiezen tussen deze twee uitersten.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Ze hoeft nu ook weer geen lintje maar omdat dat me dan toch het meest aanspreekt.

Echt typisch nederland
je wordt berooft probeert de dader te pakken rijd em overhoop en wordt aangeklaagd wegen moord :S


Net als bij de overval op de AH 1 jaar terug
Starting up again
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

De keuze is voor mij makkelijk gemaakt.

Ze is mijn heldin en absoluut een lint waardig! Jammer dat Prins Bernhard er niet meer is om haar te steunen!

Opgeruimd staat netjes.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gesloten