Stille tocht voor doodgereden tasjesdief

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Dodo schreef:De vrouw is in vrijheid gesteld, dus de zaak is niet geschorst. Komt geen staartje aan, hoewel OM nog aan het zoeken is.
Het OM is niet aan het zoeken. Ze is in vrijheid gesteld omdat er geen reden is haar langer vast te houden. Er is geen vluchtgevaar of gevaar voor herhaling. Ze zal zich echter wel tzt moeten verantwoorden en ik begrijp dat er proces-verbaal wordt opgemaakt voor Dood door Schuld.
Niet in alle gevallen hoeft iemand vast te blijven zitten tot de rechtzaak. Dat houdt echter niet in dat de zaak daarmee is afgedaan.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

gvdbor schreef:
Dodo schreef:De vrouw is in vrijheid gesteld, dus de zaak is niet geschorst. Komt geen staartje aan, hoewel OM nog aan het zoeken is.
Het OM is niet aan het zoeken. Ze is in vrijheid gesteld omdat er geen reden is haar langer vast te houden. Er is geen vluchtgevaar of gevaar voor herhaling. Ze zal zich echter wel tzt moeten verantwoorden en ik begrijp dat er proces-verbaal wordt opgemaakt voor Dood door Schuld.
Niet in alle gevallen hoeft iemand vast te blijven zitten tot de rechtzaak. Dat houdt echter niet in dat de zaak daarmee is afgedaan.
Ik heb het ook over het OM. Openbaar Ministerie. Iets wat (als het goed is) niets te maken heeft met de rechtbank. Als een zaak geschorst word, dan is het toch zo dat iemand later weer terug mag komen? In vrijheid gesteld, betekend dat de rechter de zaak heeft afgemaakt?

ben hier even de weg kwijt:P
Laatst gewijzigd door Dodo op 21 jan 2005, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

moderated door Proos

op punten 2 en 10 uit forumregels
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Jelle H. schreef:Ik ben blij dat 92% vindt dat de vrouw een lintje moet krijgen!
Ik vind die poll totaal niet steekhoudend.
Het stuurt mensen die niet al te serieus denken slechts twee uitersten op en dat is gevaarlijk. Ik heb dus ook niet gestemd.
Er hadden meer keuzemogelijkheden moeten staan immers.

Het leven is niet zwart of wit en dat suggereert deze stemming wel.
Hoe zou die vrouw dit zelf allemaal ervaren? iemand daar al eens aan gedacht?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

1. Luiheid zit niet in de genen. Complete onzin, volkomen 'van de pot gerukt'. Hoe krijg je het in godesnaam in je hoofd om zulke onzin te kunnen verkondingen? Dat het nu misschien (!) in de culturele achtergrond zit.. Wie zegt dat dat hier ook zo is?

Het wetboek van strafrecht: (art. 137c)
Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst, of levensovertuiging of hun hetere-of homoseksuele gerichtheid, (wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie (4500)).

Ik stop hiermee, de reacties worden mij te extreem. Het is ook niet mijn bedoeling om Proos en de forum.wo2.nl staff in de problemen te brengen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

hahaha als je dat wetboek aanhoudt... kan je minister Verdonk laten ontslaan met haar uitlatingen..
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:hahaha als je dat wetboek aanhoudt... kan je minister Verdonk laten ontslaan met haar uitlatingen..
daar werd ook over gepraat ja..

wie zegt trouwens dat je minister verdonk moet na gaan praten?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Dodo schreef:
779 schreef:Ik heb het over probleemjongeren van Marokkaanse afkomst.... Nederlander toch of niet?
Ja ik ben Nederlander.

En dat typische gezeik op probleemjongeren van allochtone afkomst. Wie helt die gasten dan? Het is in ieder geval niet de overheid. Investeren erin doen ze niet. Het enige wat jullie zien zijn diegenen die hangen op straat, maar niet die om 8 uur 's ochtends in de trein stappen en naar werk gaan. Of zij die de trein schoonmaken.

...
Ja, ik ben ook Nederlander...
Uit Brabant..

Hier hebben we nauwelijks problemen.
Omdat we er meteen mee afwerken.

Asociaal gedrag? Beng!

Supporters van sommige voetbalclubs uit de Randstad worden nog zenuwachtig als je over Brabant begint.
Dat vereenzelvigen ze met gezoek naar tanden in het donker, het gooi en smijtwerk in een politiebusje. Overigens hebben ze nog geluk gehad dat de politie het deed, anders zouden die door de boeren geholpen worden.

Wij kennen ook verhalen van politiemensen die door stiekemerds uit Noord Afrika in hun rug gestoken zijn met een dun mes.
Maar we gaan er niet over liggen zeiken.
Die gasten die met een mes getrappeerd worden, krijgen alle aandacht.
Ze struikelen nogal eens. De troittoirs in Brabant zijn namelijk erg onderhevig aan aardbevingen en andere natuurrampen.
Dat heb je nu eenmaal in een regio waarin een geologische breuk ligt.

Ik lach me ook een breuk.. ;)
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Dodo schreef:
779 schreef:hahaha als je dat wetboek aanhoudt... kan je minister Verdonk laten ontslaan met haar uitlatingen..
daar werd ook over gepraat ja..

wie zegt trouwens dat je minister verdonk moet na gaan praten?
Beste Dodo...

Ik vind je naam dubbel amusant!

Dodo op zijn Frans betekent SLAPEN...
Je slaapt blijkbaar echt!

De tweede betekenis is, de Dodo...
Een uitgestorven dier, en waarom?
Omdat het zich niet aan kon passen aan de moderne tijd..

De maatschappij, en de regels en wetten zijn gebaseerd op een bepaald minimum aan vorming van het volk.
Meer menselijke wetten, waren pas mogelijk, nadat de burgers via de kerken en het onderwijs genoeg ingepeperd was, dat ze bepaalde regels te volgen hadden!!!!

Als er hede ten dage mensen zijn, die alle regels aan hun laars lappen, dan moet jij niet als een 19e eeuwse zedenmeester hier de passie komen preken. Omdat het echt uit de hand gelopen is!

Ik ben extreem links, maar ik zie zelfs nog wel, dat het zo echt niet langer kan!

Gewoon erge criminelen opsluiten in een werkkamp.
Fundamentalistische moslims die aanslagen plegen zijn doodordinaire racisten, fascisten, nazi's of daarmee vergelijkbaar.
Er is genoeg bekend over de link tussen de fanatieke islam en de nazi's.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:
smaug schreef:Je hebt gelijk niet alles over een kam scheren......
Niet alleen in Utrecht, maar ook in alle andere steden in Nederland.
........of bedoelde je dat niet...:):):)
Nee, dat bedoelde ik niet...

Misschien ben ik nog een beetje kinderlijk en hoop ik nog op een ideale wereld. Misschien moet ik me ook maar asocialer en arroganter gaan voelen :(..
Zo, Ioannis..
Je hebt helemaal gelijk. En extreem links? Als dat zo is, dan is Wouter Bos gelijk aan Karl Marx (grapje)... Met andere woorden, het kan erger. De jeugdige idealist, zoals ik ben :)

3e betekenis van de naam is trouwens engels:
"Pronunciation: 'dO-(")dO
Function: noun
Inflected Form(s): plural dodoes or dodos
Etymology: Portuguese doudo, from doudo silly, stupid
1 a : an extinct heavy flightless bird (Raphus cucullatus, syn Didus ineptus) of the island of Mauritius that is related to the pigeon and larger than a turkey b : an extinct bird of the island of Réunion similar to and apparently closely related to the dodo
2 a : one hopelessly behind the times b : a stupid person "

Werkkamp? Dwangarbeid is tegen de rechten van de mens, of zie ik dat met mijn jeugdige ogen ook verkeerd?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ben ik blind, of zijn jullie blind? We kunnen nooit weten wie gelijk heeft...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik vind 't dus te persoonlijk worden, dit topic.

We kunnen verder wel discussieren of nieuwsfeiten hier publiceren.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik weet wel dat ik hier te persoonlijk heb gereageerd. Wil misschien even een vergelijking leggen:

Het verhaal van de stoeptegelgooiers bij de A4 bij Rijswijk VS Die vrouw die Ali doodreet tegen die boom.

Waarom is er over het één weinig ophef en over het andere wel? JAZEKER bij de ene is een Marokkaan betrokken en de andere niet. Ok ik moet toegeven dat ik bozer wordt als er iets gedaan is door een Nederlander van Marokkaanse afkomst, maar in principe is het even erg..
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

gvdbor schreef:
Jelle H. schreef:Ik ben blij dat 92% vindt dat de vrouw een lintje moet krijgen!
Ik vind die poll totaal niet steekhoudend.
Het stuurt mensen die niet al te serieus denken slechts twee uitersten op en dat is gevaarlijk. Ik heb dus ook niet gestemd.
Er hadden meer keuzemogelijkheden moeten staan immers.

Het leven is niet zwart of wit en dat suggereert deze stemming wel.
Hoe zou die vrouw dit zelf allemaal ervaren? iemand daar al eens aan gedacht?
Je slaat de kop op de hamer, dit is inderdaad wat ik ook vind, en daardoor heb ik ook niet gestemd!!!!!! :|
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ioannis schreef:
Dodo schreef:
779 schreef:Ik heb het over probleemjongeren van Marokkaanse afkomst.... Nederlander toch of niet?
Ja ik ben Nederlander.

En dat typische gezeik op probleemjongeren van allochtone afkomst. Wie helt die gasten dan? Het is in ieder geval niet de overheid. Investeren erin doen ze niet. Het enige wat jullie zien zijn diegenen die hangen op straat, maar niet die om 8 uur 's ochtends in de trein stappen en naar werk gaan. Of zij die de trein schoonmaken.

...
Ja, ik ben ook Nederlander...
Uit Brabant..

Hier hebben we nauwelijks problemen.
Omdat we er meteen mee afwerken.

Asociaal gedrag? Beng!

Supporters van sommige voetbalclubs uit de Randstad worden nog zenuwachtig als je over Brabant begint.
Dat vereenzelvigen ze met gezoek naar tanden in het donker, het gooi en smijtwerk in een politiebusje. Overigens hebben ze nog geluk gehad dat de politie het deed, anders zouden die door de boeren geholpen worden.

Wij kennen ook verhalen van politiemensen die door stiekemerds uit Noord Afrika in hun rug gestoken zijn met een dun mes.
Maar we gaan er niet over liggen zeiken.
Die gasten die met een mes getrappeerd worden, krijgen alle aandacht.
Ze struikelen nogal eens. De troittoirs in Brabant zijn namelijk erg onderhevig aan aardbevingen en andere natuurrampen.
Dat heb je nu eenmaal in een regio waarin een geologische breuk ligt.

Ik lach me ook een breuk.. ;)

Net of brabant zo angstaanjagend is..... jij bent zeker een psver die kunnen niets anders dan met stenen gooien... :lol: :lol:
Gesloten