Witte handschoenen?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Witte handschoenen?

Bericht door Mooyman »

Misschien een overbodige vraag voor sommige doorgewinterde documenten verzamelaars, maar waar kan men die witte handschoenen kopen waarmee men de documenten beschermt tegen lichaam zuren als men die met de blote handen aan raakt.

Bij voorbaat dank,
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Nou ik heb ze zelf nog nooit gekocht maar, je kan proberen bij overtoom. Ik heb een tijdje stage gelopen bij een materiaalkundig laboratorium en daar hadden ze blauwe en groene handschoenen. Die kwamen geloof ik van overtoom af.

Je kan ook proberen bij POL Heteren. Daar hebben ze een afdeling politietechniek. In hun catalogus die ik nu voor me heb kun je ze ook kopen. Tel.: 026-47902111 of politietechniek@pol-heteren.nl. Ze hebben diverse soorten van verschillende materialen.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:Nou ik heb ze zelf nog nooit gekocht maar, je kan proberen bij overtoom. Ik heb een tijdje stage gelopen bij een materiaalkundig laboratorium en daar hadden ze blauwe en groene handschoenen. Die kwamen geloof ik van overtoom af.

Je kan ook proberen bij POL Heteren. Daar hebben ze een afdeling politietechniek. In hun catalogus die ik nu voor me heb kun je ze ook kopen. Tel.: 026-47902111 of politietechniek@pol-heteren.nl. Ze hebben diverse soorten van verschillende materialen.
Bedankt Nico,

Zal de mogelijkheid open houden maar zocht ze eigelijk liever iets dichter bij huis, is het misschien mogelijk dergelijke handschoenen bij een postzegel handel te kopen?.
Collector of uniforms of the enemy
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ik weet bijna wel zeker dat elke behoorlijke postzegel/munten handel deze handschoenen wel heeft.

Rick
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Skylighter schreef:Ik weet bijna wel zeker dat elke behoorlijke postzegel/munten handel deze handschoenen wel heeft.

Rick
Hallo Rick,

Dat was ook mijn gedachte, zal eens kijken bij de plaatselijke postzegel en munten handel of ze me daar aan een paar "Buch" handschoenen kan helpen :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

bij de gamma heb je ook van die schilder dinge, die plastic dingen die je kan weggooien
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

John Rambo schreef:bij de gamma heb je ook van die schilder dinge, die plastic dingen die je kan weggooien
Ind at geval kan je evengoed geen handschoenen aandoen, de handschoenen moeten van katoen (geloof ik) zijn.

Ik heb voor het moment 3 paar in gebruik (1 voor mijn gewone stukken, 1 voor mijn papierwerk en 1 als reserve).
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Bij een drogist kun je toch ook van die handschoenen kopen ?
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

John Rambo schreef:bij de gamma heb je ook van die schilder dinge, die plastic dingen die je kan weggooien

Die kunststof handschoenen tasten even goed documenten en papierwerk aan als dat je ze gewoon met de blote handen zou aanraken, daar schiet ik dus helaas niets mee op.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hell-Fire schreef:Bij een drogist kun je toch ook van die handschoenen kopen ?
Welke bedoel je, die kunststof of stoffen handschoenen?.
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie