E-bay en Paypal

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

E-bay en Paypal

Bericht door Jacco1 »

Ik weet dat hier eerder over gesproken is maar toch wederom de allombekende vraag;

Wat is jullie ervaring met Ebay en de betalingsmethodiek Paypal ? Ik wil hier, na marktplaats.nl, is mee gaan werken aangezien Ebay een veel ruimer (wereldwijd) assortiment te bieden heeft. Daarnaast gisteren op de beurs in Huizen geweest....pfff wat een prijzen. Op de markt is je gulden een daalder waard kun je niet bepaald zeggen. Ebay is wat dat betreft goedkoper mijns inziens. Maar wellicht zijn er haken en ogen waar ik niet van weet ??

Alvast bedankt!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Alleen maar goede ervaringen....

Al wat je wilt weten, lees je hier....http://pages.ebay.nl/help/index.html?ss ... :h:help:NL


EEN regel: vooraleer je gaat bieden, leg jezelf maxima bedragen op en blijf daarbij!! ; anders ga je boven je budget gaan....


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

tot hiertoe geen problemen met ebay
http://www.collection.ww2.be

ook nog een trompet gekocht in India zonder probleem

maar ik stop wel op tijd met bieden hoor anders --> :bonk:
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

nog nooit problemen gehad met Ebay of betaling bij Paypal wanneer de seller moeilijk zou doen dat je niet betaald heb heb je steeds bewijs

ben er zeer tevreden over

edit:>

ik heb er al verschillende dingen gekocht gaande van uitgaansuniformen, overcoats en ander WOII materiaal alsook een deel van mijn medische spullen
Laatst gewijzigd door Marc 82 Recon op 24 jan 2005, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Voor mij geldt hetzlefde als Johan en Marc aangeven. Al koop ik meestal alleen boeken.
Gebruikersavatar
harleybuscha
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:48
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door harleybuscha »

heb minstens 150 stuks gekocht op ebay , zelf in canada en polen , momenteel nog geen problemen gehad , 90% van mijn aankopen komt uit duitsland
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Als koper nog geen problemen gehad.
Als verkoper ligt het wel anders : er wordt op je koopwaar geboden en daarna hoor je niks meer.

In België hebt je nog de veilingsite http://www.yezzz.com : is wel een stuk goedkoper aan veilingkosten als je wat te verkopen hebt.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Ja niet iedere (ver)koper houdt zich aan het feedback systeem.

Feedback is een mooi middel om te zien of de verkoper/koper betrouwbaar is.

Ik heb nog geen slechte ervaringen met Ebay of PayPal en ik heb over de afgelopen 3 maanden zo'n 20 objecten gekocht en verkocht varierend in prijs van 5 tot 150 Euro
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Prima ervaringen mee, er is nog nooit was mis gegaan. Ik heb de laatste tijd spul uit Duitsland, Belgie, Amerika, Zwitserland en Nederland gehaald en dat is allemaal goed overgekomen en afgehandeld. Daarnaast heb ik voor mijn laatste 2 Amerikaanse aankopen met Paypal betaald. Dit beviel mij prima en dus ook hier geen klachten over.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

Bedankt voor de reacties zover. Ik heb ondertussen een bod gedaan op ebay. Nu afwachten (lol).
My story & collection http://www.ww2-militaria.nl
Gabor
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2005, 11:40
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: E-bay en Paypal

Bericht door Gabor »

Ebay is vaak gevaarlijk, dachboden und keller fundsten, allemaal onzin dat wat op beursen voor onduidelijke redenen niet verkocht kan worden gaat via ebay, geen garantie dus en je moet het spul in je handen hebben voor dat je koopt, je geeft ongezien veel geld uit!! paypal is een soort spaarpot die best duur in en lastig in gebruik is gebruik altijd je eban en bic code van je bank rekening, das snel makkelijk en goedkoop en als iemand dat niet wil of kan gebruiken laat het dan> Ofwel pasop en weet wat je koopt, soms kan je er mazzel hebben maar....................
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Betaal via 1 bankrekening en add geen funds van een 2e bank rekening naar paypal toe!!
Ze raken dan het geld kwijt!!
Dus gebruik altijd je eigen bank om geld te storten op ebay!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: E-bay en Paypal

Bericht door robin.h »

Gabor schreef:Ebay is vaak gevaarlijk, dachboden und keller fundsten, allemaal onzin dat wat op beursen voor onduidelijke redenen niet verkocht kan worden gaat via ebay, geen garantie dus en je moet het spul in je handen hebben voor dat je koopt, je geeft ongezien veel geld uit!! paypal is een soort spaarpot die best duur in en lastig in gebruik is gebruik altijd je eban en bic code van je bank rekening, das snel makkelijk en goedkoop en als iemand dat niet wil of kan gebruiken laat het dan> Ofwel pasop en weet wat je koopt, soms kan je er mazzel hebben maar....................
Nou,zo gevaarlijk is ebay ook weer niet.
Ik heb al een hele hoop veilingen gewonnen,in het binnenland en buitenland. Alles is goed verlopen,en de items waren ook nog allemaal goed!

Er zitten rotte appels tussen,maar zo erg is het ook weer niet :wink:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Maj.Cain schreef:Betaal via 1 bankrekening en add geen funds van een 2e bank rekening naar paypal toe!!
Ze raken dan het geld kwijt!!
Dus gebruik altijd je eigen bank om geld te storten op ebay!!
Ik heb 3 weken geleden geld over gemaakt naar paypal, via mijn eigen bank, maar is nog steeds niet aangekomen!! :bonk: Hopelijk is mijn geld niet ergens verdwenen ofzo.

Rick
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Heb je wel je Bank Transfer ID ingevuld bij de omschrijving van de betaling dan? :?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie