Stille tocht voor doodgereden tasjesdief

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ioannis: ik ben docent op een "zwarte" VMBO-school met alle daarbij bekende problemen. Kom mij vertellen hoe het zit :roll:

De moskee waar die jongen werd herdacht ligt tweehonderd meter van de school en in mijn klassen heb ik tientallen leerlingen die deze jongen persoonlijk of van naam kenden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Timo schreef:En de vrouw is vrijgesproken dus we kunnen moeilijk zeggen of ze het expres deed of niet maar dat doet er niet eens toe.

Hoe kom je er toch bij dat ze is vrijgesproken. De rechtszaak is nog niet eens geweest. Ze is in vrijheid gesteld in afwachting van de rechtzaak. Dat is een wezenlijk verschil. Als ze veroordeeld wordt voor doodslag kan ze gewoon alsnog gaan brommen.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Ze is onschuldig verklaard aan moord tenminste dat heb ik opgevangen
Starting up again
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Nogmaals: Er is nog geen rechtszaak geweest dus hou eens op met te praten alsof dat wel geweest is.
Pas op de rechtszaak wordt ze ergens van beschuldigt.

Nou zou het wel erg onwaarschijnlijk zijn dat moord ten laste gelegd zou worden. Moord is hetzelfde als doodslag maar dan met voorbedachte rade (Moord met voorbedachte bestaat dus niet)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Timo schreef:Ze is onschuldig verklaard aan moord tenminste dat heb ik opgevangen
Dat moet dan een beslissing zijn van het OM, die dan nog altijd een procedure wegens doodslag of dood door schuld kunnen starten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Harro schreef:
Timo schreef:Ze is onschuldig verklaard aan moord tenminste dat heb ik opgevangen
Dat moet dan een beslissing zijn van het OM, die dan nog altijd een procedure wegens doodslag of dood door schuld kunnen starten.
Zucht, nogmaals: Er is nog geen rechtzaak geweest, dus er valt helemaal niets aan procedures te starten.

Ze heeft vastgezeten in voorarrest. Gedurende die tijd is ze verhoord en voor de eerste keer voorgeleid bij de Officier van Justitie. Daar is bepaald dat ze in vrijheid gesteld kan worden in afwachting van de rechtzaak. De politie gaat nu bezig om binnen een paar weken het proces-verbaal in te dienen.
In dat proces-verbaal staan de tenlaste gelegde feiten. Ik vermoed, lees VERMOED, dat dat zal zijn: dood door schuld, art 6 wegenverkeerswet cq, doodslag, art 287 Wetboek van Strafrecht, cq mishandeling de dood tengevolge hebbend, cq zware mishandeling de dood tengevolge hebbend.
die laatste artikelen zijn art. 300 tm 303 Wetboek van Strafrecht.
Vervolgens komt de zaak voor de rechter waar de officier zijn eis bekend gaat maken. De advocaat van die vrouw krijgt het laatste woord. Daarna doet de rechter een uitspraak. en pas DAARNA komen deze discussies aan de orde.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik zeg alleen: als er geen moord ten laste gelegd wordt dan is dat een beslissing van het openbaar ministerie. Verder zeg jij hetzelfde als ik: er is nog geen proces geweest en het is aan het OM om te bepalen of er een proces komt en wat de tenlastelegging zal zijn. Als ze afzien van moord (wat waarschijnlijk is) gaan ze voor doodslag of dood door schuld.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

OK, ik vermoedde even dat je meeging in het verhaal van Timo, vandaar
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Jongens, dit is al een tiental pagina's hiervoor uitgebreid aan de orde geweest naar mijn idee?

Is er misschien al meer bekend over de vervolging van mevr? En over de telegraaf.. die losers halen het in lompe kop of zogenaamde ''''feiten''' te publiceren die allemaal verzonnen blijken te zijn? Nu kost het ze nog een rechtzaak ook.. welke lul schrijft nou zo iets???
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Van mij mogen ze de Telegraaf alleen al aanpakken vanwegen de opruiende kop "eigen schuld". Op een moment dat de situatie mogelijk explosief dreigt te worden zitten we daar echt op te wachten, terwijl het ook nogeens een voorbarige conclusie is zonder juridische onderbouwing.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Harro schreef:Van mij mogen ze de Telegraaf alleen al aanpakken
Wil jij dan zo graag terug naar de censuur ?
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Kilroy schreef:
Harro schreef:Van mij mogen ze de Telegraaf alleen al aanpakken
Wil jij dan zo graag terug naar de censuur ?
Heeft niets met censuur te maken. Er is een verschil tussen je houden aan het journalistieke principe van hoor en wederhoor versus goedkoop scoren en mensen ophitsen met amper geverifiieerde verhalen. Zeker in deze situatie moeten ze beter weten dan zulke domme acties uithalen.
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Welke authoriteit gaat die pers dan aanpakken ?
Je leeft in een democratie weet je wel = vrije meningsuiting.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Kilroy schreef:Welke authoriteit gaat die pers dan aanpakken ?
Je leeft in een democratie weet je wel = vrije meningsuiting.
Ja, maar je mag ook niet liegen. Je kunt ze aanklagen voor smaad of laster.
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Nou als je alle kranten op die basis voor de rechter moet slepen, zie je het einde niet meer.

Er is ook nog zoiets als "Het recht op informatie" weet je wel.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gesloten