de Vs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gast

de Vs

Bericht door Gast »

hoi, ik heb een vraag over de Vs, waarom deed de VS eigenlijk mee met de tweede wereldoorlog?
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Omdat Japan Amerika aanviel en Duitsland Amerika daarna de oorlog verklaarde. Toen deed Amerika officieel mee met WO2.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

dahct om precies te zijn dat japan amerika aanviel.

dus amerika verklaarde japan de oorlog en japan vroeg duitsland om "steun" zodoende dat ook amerika de oorlog verklaarde met duitsland???
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Maximus schreef:dahct om precies te zijn dat japan amerika aanviel.

dus amerika verklaarde japan de oorlog en japan vroeg duitsland om "steun" zodoende dat ook amerika de oorlog verklaarde met duitsland???
Japan en Duitsland hadden een pact. Doordat Japan De Verenigde Staten aanviel (en daarmee de oorlog verklaarde), was Duitsland - door het pact - verplicht ook De Verenigde Staten de oorlog te verklaren.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Reactie van Willem en Okke is correct.

Is jullie trouwens bekend dat Nederland Amerika's (officieuze) 1e bondgenoot was in de WO2. Een marineschip lag bij Pearl Harbour toen dit werd aangevallen. Het schip heeft meegeholpen bij o.a. de bestrijding van een aantal mini-onderzeëers.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dat wist ik niet. Ik weet wel dat de aanval er eerder was dan de oorlogsverklaring.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Willem ter Haar schreef:Dat wist ik niet. Ik weet wel dat de aanval er eerder was dan de oorlogsverklaring.
Overigens werd er voor de oorlogsverklaring al het nodige afgeknokt tussen Amerikanen en Duitsers, met name op de Atrlantische Oceaan. Voor een U-boot commandant was een stilliggend Amerikaans schip, wat bijvoorbeeld drenkelingen oppikte, soms iets te verleidelijk.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat het de Amerikanen waren (ik meen de Ruben P. James) die in de oorlog de eerste tik uitdeelden bij een tocht over de Atlantic.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Plaats reactie