Russen ruimen oorlogstuig op

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Russen ruimen oorlogstuig op

Bericht door Roel R. »

Gepubliceerd op: 24 januari 2005

MOSKOU - Belangstelling voor een echte Russische T34-tank uit de Tweede Wereldoorlog? Binnenkort zijn ze in overvloed te krijgen, tezamen met machinegeweren, kanonnen en ander wapentuig uit ’40 - ’45.

De Russische regering heeft besloten het oude wapentuig, dat nu nog opgeslagen ligt, te verkopen. De Russen denken er goed geld voor te krijgen, juist nu het dit jaar zestig jaar geleden is dat de Tweede Wereldoorlog eindigde.

Rosoboronexport, het staatsbedrijf voor wapenverkopen, is met de zaak belast. Het bedrijf verkocht eind jaren negentig al oorlogstuig maar nu gebeurt het voor het eerst op grote schaal.

Officieel is de aanleiding voor de verkoop de groeiende belangstelling bij musea en particulieren in het buitenland. Rosoboronexport heeft nog geen prijzen bekendgemaakt.

Geschat wordt echter dat een T34-tank zo 15.000 euro moet gaan kosten.

Bron: GPD
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

15.000 euro is goedkoper dan sommige auto's... (de meeste)
Valt me alles mee ookal zijn ze natuurlijk niet zeldzaam en heb ik mijn vraagtekens bij de staat van het apparaat (hé dat rijmt)
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ik kan nog geen lening aanvragen :@:@:@
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Echt wel interessant. Zo'n T-34 in je tuin inclusief Degtyarev... :)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja 15.000 euro is niet veel voor een T-34 vind ik. Maar dat ding wordt nog een heel stuk duurder als jij hem hier naar Nederland wilt halen. Al die vergunningen om door al die landen te reizen. Dan nog eens een vrachtwagen met oplegger, brandstof en weet ik veel wat nog meer. Denk dat het nog vies tegen gaat vallen wat er allemaal bij komt.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik ken iemand die een Schwimmwagen heeft laten overkomen uit Amerika voor 2500EUR geloof ik. Valt in principe nog mee.

In ieder geval: investeringstijd!
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Hmmm.. en andere Russische uitrustingsstukken?
ChrisDW
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 jan 2005, 13:24
Locatie: Brasschaat, België

Bericht door ChrisDW »

Ik denk dat het al bij al nog kan meevallen, het transport dan, eens je in Polen bent ben je ook in de EU en aangezien dat alles door de Russische overheid georganiseerd wordt vermoed ik ook dat er wel een exportvergunning zal bij zijn. De staat van zo'n tank is wel iets anders vaak hebben ze jarenlang buiten gestaan maar niet goed gesloten zodat er water in het interieur terecht is gekomen, dit kan echter niet weg zodat het water zich langzaam een weg naar buiten roest. Dit lijkt extreem maar het zou zeker niet de eerste keer zijn. Ik hoop alleen wel dat ze ze niet eerst demilitariseren (lees verknoeien) vooraleer te verkopen. 15000€ lijkt me wat weinig als je weet dat je voor een Sherman tank van een veel voorkomend type toch al makkelijk iets tussen de 30000 en 40000€ betaald. En aangezien Russisch en Duits oorlogsmateriaal zeldzamer is, is het ook logisch dat het duurder is.
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Joepie! Heb altijd al een privélegertje willen oprichten om zo de regering medio 2007 omver te werpen :P
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Zie je over een paar jaar alleen maar Russische T34-tank's in hartje London rijden, aangezien je daar met een tank over de openbare weg mag als particulier zijnde (correct me if im wrong) :lol:
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Zitadelle schreef:Joepie! Heb altijd al een privélegertje willen oprichten om zo de regering medio 2007 omver te werpen :P
Ik doe mee!! maar eerst even een tweede hypotheek op mn huis nemen en een lening aanvragen... :P
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Nico Roelofs schreef:Ja 15.000 euro is niet veel voor een T-34 vind ik. Maar dat ding wordt nog een heel stuk duurder als jij hem hier naar Nederland wilt halen. Al die vergunningen om door al die landen te reizen. Dan nog eens een vrachtwagen met oplegger, brandstof en weet ik veel wat nog meer. Denk dat het nog vies tegen gaat vallen wat er allemaal bij komt.
En dan nog niet te denken aan de benzinekosten :lol: :wink:

Kan je er gewoon als verzamelaar ook op af gaan dan??
LAHsoldier12
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 sep 2004, 21:15
Locatie: De Meern (utrecht)

Bericht door LAHsoldier12 »

die dingen slurpen benzine
Verwunden mein Herz mit eintönige Mattigkeit
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Zo dan!!!
Was ik nu maar rijk!!
Dan had ik nog eens kunnen lachen hiero in de wijk!

Autoradio midden in de nacht aan???

gneh
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gesloten