Veel steun voor terreurbeleid kabinet

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Veel steun voor terreurbeleid kabinet

Bericht door Arjen »

Uit een representatief onderzoek, dat Maurice de Hond in opdracht van de NOS heeft uitgevoerd, blijkt dat de regering kan rekenen op veel steun van de Nederlandse bevolking inzake de nieuwe maatregelen die het heeft voorgesteld om terrorisme tegen te gaan. Een ruime meerderheid is het met die maatregelen eens of wil zelfs nog strengere maatregelen, ook als gewone burgers daardoor beperkingen opgelegd krijgen. Overigens denkt 54% dat het effect van de maatregelen niet al te groot zal zijn.

Het voorstel om mensen waarvan vermoed wordt dat ze terreurdaden aan het voorbereiden zijn een verbod op te leggen om in de buurt van bepaalde gebouwen, buurten of personen te komen, wordt gesteund door 44%. Nog eens 33% vindt dat het nog wel strenger mag en slechts 19% ziet er niets in. Overigens denkt 'maar' 34% dat deze maatregel de kans op terroristische aanslagen vermindert.

Het nemen van strafrechtelijke maatregelen tegen mensen die terroristische misdrijven in het openbaar verheerlijken of goedpraten, zoals de aanslagen van 9-11 in de VS of de moord op Theo van Gogh, kan rekenen op de steun van 48%. Nog eens 16% wil een strengere maatregel en 30% is tegen. Slechts 17% gaat ervan uit dat deze maatregel de kans op terroristische aanslagen vermindert.

Zeker 66% zou er géén bezwaar tegen hebben als van alle inwoners van Nederland biometrische gegevens zoals vingerafdrukken, DNA-materiaal en een irisscan worden vastgelegd. De kans dat er in ons land in de komende jaren een terroristische aanslag plaatsvindt wordt door 50% vrij groot geacht.
mooi balen zeg.
Ik ben altijd voor mijn anarchisme uitgekomen....
Straks mag ik de deur niet meer uit.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Veel steun voor terreurbeleid kabinet

Bericht door gvdbor »

maurice de hond schreef: Het nemen van strafrechtelijke maatregelen tegen mensen die terroristische misdrijven in het openbaar verheerlijken of goedpraten, zoals de aanslagen van 9-11 in de VS of de moord op Theo van Gogh, kan rekenen op de steun van 48%.
eng
Zeker 66% zou er géén bezwaar tegen hebben als van alle inwoners van Nederland biometrische gegevens zoals vingerafdrukken, DNA-materiaal en een irisscan worden vastgelegd. .
heel eng
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Deze maatregelen worden er alleen maar genomen zodat de PvdA achteraf niet kan kankeren dat de overheid er niets aan gedaan heeft... en ik ben trouwens zo iemand die nog strengere straffen en meer middelen beschikbaar gesteld moeten worden om het moslim terrorise aan te pakken. Gewoon als er bewijzen gevonden worden van een moslimextremist op verdenking van terroristische activiteiten kan gewoon die hele familie het land worden uitgezet. De mensen wonen hier nog maar net en ik vind niet dat die mensen dan al de boel mogen verzieken voor hun mede moslimgenoten die het wel proberen om ons toch al veeleisende Nederlanders het naar hun zin te maken!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

zullen we het over terrorisme en extremisme hebben ipv het woordje moslim ervoor te zetten?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik wordt onpasselijk van het eerste bericht, maar de reactie het oorspronkelijke bericht met de islam in verband wordt gebracht vind ik ronduit kwetsend. Ik schaam me als Nederlander dat landgenoten van mij zo over andere landgenoten denken.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

779 schreef:Deze maatregelen worden er alleen maar genomen zodat de PvdA achteraf niet kan kankeren dat de overheid er niets aan gedaan heeft... en ik ben trouwens zo iemand die nog strengere straffen en meer middelen beschikbaar gesteld moeten worden om het moslim terrorise aan te pakken. Gewoon als er bewijzen gevonden worden van een moslimextremist op verdenking van terroristische activiteiten kan gewoon die hele familie het land worden uitgezet. De mensen wonen hier nog maar net en ik vind niet dat die mensen dan al de boel mogen verzieken voor hun mede moslimgenoten die het wel proberen om ons toch al veeleisende Nederlanders het naar hun zin te maken!
Heb ik iets gemist?
Is de regering gevallen of zo?

De PvdA zit toch niet in de regering, of wel???
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Haha....

Wat een apekool!!!

Representatief.... ;)
Braaawaaaaah... :roll:

Toevallig doe ik ook mee aan die tests.
De vragen zijn dikwijls erg slordig gesteld.
En verder zijn ze zwart wit.

In de trant van..

Wat zou je kezen als je de doodstraf zou krijgen:

1 Opgehangen worden
2 Gevierendeeld
3 Weet het niet.

Conclusie:
100% van de representatieve test wees uit dat Nederlanders twijfelen over de doodstraf.

Het is wat gechargeerd, maar ik wil alleen maar aangeven, dat je met de uitslagen van een enquete alle kanten op kunt.

Verder is niet te controleren welke gegevens meegenomen zijn.
Of welke men bewust verdonkeremaand.
En op basis van wat selecteert men dan?

Je kan wat voor partij dan ook opgeven, en je kan toch stemmen volgens je persoonlijke opvattingen.
Het slaat dus allemaal helemaal nergens op.

Maurice de Hond is gewoon een orakel met een semi-wetenschappelijke onderbouwing.
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

okke schreef:Ik wordt onpasselijk van het eerste bericht, maar de reactie het oorspronkelijke bericht met de islam in verband wordt gebracht vind ik ronduit kwetsend. Ik schaam me als Nederlander dat landgenoten van mij zo over andere landgenoten denken.
Tja, dat is ook de reden waarom we nooit van ze leven aan referendums moeten beginnen.

Overigens heb ik sterk afwijzend gestemd in die enquete.
Maar ik ben altijd al een dwarsligger geweest. :P

DNA onderzoek bij alle Nederlanders?
Wie brengen ze daar voor mee?
Zeker ook een chip laten injecteren dan ook gelijk maar..

Staat niet zo stom als een tattoo op je arm met je SOFI nummer..
Waarom lijkt de afkorting SOFI trouwens zo veel op NAZI?

:o :?
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Ioannis schreef:
okke schreef:Ik wordt onpasselijk van het eerste bericht, maar de reactie het oorspronkelijke bericht met de islam in verband wordt gebracht vind ik ronduit kwetsend. Ik schaam me als Nederlander dat landgenoten van mij zo over andere landgenoten denken.
*Tja, dat is ook de reden waarom we nooit van ze leven aan referendums moeten beginnen.

Overigens heb ik sterk afwijzend gestemd in die enquete.
**Maar ik ben altijd al een dwarsligger geweest. :P

***DNA onderzoek bij alle Nederlanders?
Wie brengen ze daar voor mee?
Zeker ook een chip laten injecteren dan ook gelijk maar..

Staat niet zo stom als een tattoo op je arm met je SOFI nummer..
****Waarom lijkt de afkorting SOFI trouwens zo veel op NAZI?

:o :?
* Ze hadden er nooit aan moeten beginnen nu stemt zeker iedereen tegen de europese grondwet omdat het leven met euro duurder is geworden en ze daarom niet zo houden van het euro-gedoe... Of omdat ze Turkije niet willen laten toetreden(dat slaat natuurlijk als een tang op een varken) En wilders maar stemmen trekken

** Ik weet :P Ik weet :P (nouja of je het altijd bent geweest weet ik niet daarvoor moet ik wat research doen)

*** Over mijn lijk (of toch niet) Mijn dna krijgen ze niet belachelijk! schandelijk!! welke seniele debiele josti politici hebben dat bedacht!
Dan kunnen ze me zeker makkelijker opsporen als het zover komt...

****
S-O-F-I
N-A-Z-I
_______ -
--------I
I
volgens mijn berekeningen is er maar een letter hetzelfde en het heeft allebei 4 letters :P haha dat is natuurlijk niet wat je er mee bedoelt :P maarja:P
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gesloten