De Amerikanen, onze bevrijders.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Ioannis schreef:Waarom zou je je schamen?
Wat Nederlanders in Nederlands Indië deden, daar hebben wij Nederlanders niks van in de pap te brokken gehad.
Die lui werden daar naar toe gestuurd door een kleine kliek van profiteurs. De meeerderheid van de Nederlandse bevolking was boer, en wist van niks!

Later konden van 1945-1950 ook boerenzonen als dienstplichtigen de rommel van die krentekakkers van kolonialen op gaan ruimen, en toen die jongens weer thuiskwamen werden ze met de nek aangekeken!!!

De Nederlandse dienstplichtigen werden er anders wel door de regering heengestuurd!!!! Met steun van die kontenkruipers van de PvdA!!!.
Maar zij deden het uit naam van Nederland. En bovendien weten zij het ook dat dat zo is?
Dat het merendeel van de nederlandse bevolking er niks van wislt is onzin, ze aten immers specerijen uit Indie.
Ookal had de regering er direct niks met de uitbuiting van Indie te maken, later hebben ze het wel gekoloniseerd en erkend. Dus het is "apekool" :D om te zeggen dat wij nederlanders er niks van in de pap te brokken :D hadden.
Later konden van 1945-1950 ook boerenzonen als dienstplichtigen de rommel van die krentekakkers van kolonialen op gaan ruimen, en toen die jongens weer thuiskwamen werden ze met de nek aangekeken!!!
Hier snap ik toch echt even niet wat je bedoelt?? leg als-het-je-belieft uit. :?
Marteling en vernedering gaan hand in hand met de CIA en of de MI,
en je bron is? :D
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

de ernstige man schreef:
Later konden van 1945-1950 ook boerenzonen als dienstplichtigen de rommel van die krentekakkers van kolonialen op gaan ruimen, en toen die jongens weer thuiskwamen werden ze met de nek aangekeken!!!
Hier snap ik toch echt even niet wat je bedoelt?? leg als-het-je-belieft uit. :?
Marteling en vernedering gaan hand in hand met de CIA en of de MI,
en je bron is? :D
Ga nou maar eens gewoon met een paar Indië veteranen praten.
Dan stel je in het vervolg niet zo'n rare vragen.

Mijn schoonvader was er gewoon maar chauffeur hoor, die in zijn vrachtwagen constant spitsroeden moest rijden.
Dan zie je wel eens wat, zoals een gevangene die door mensen van de Nederlandse inlichtingendienst op een vlot werden vastgebonden, en de rivier af dreven richting zee.

Maar mijn schoonvader zat daar toen met zijn goeie gedrag, en je loopt niet zo maar even naar Nederland terug.
Ook vliegen zal echt niet meegevallen hebben.

Overigens is later het clubje van Westerling ook nog feestelijk binnengehaald, omdat die tenmiste wist hoe hij de inlanders moest aanpakken!

Heel wat beter dan die stomme boeren van dienstplichtigen, want zo werd daar in Indië tegen aan gekeken door het koloniale herrenvolk aldaar.

Er was daar niet voor niets zoveel sympathie voor de NSB al voor de oorlog. Niks vreemds, want de Fransen hadden dat ook in Algerije.
De "Pied noirs".. Waarvan Le Pen nog als fossiel overgebleven is.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ioannis schreef:De Amerikanen zijn niet eens onze bevrijders, dat waren Polen, Britten, Welshmen, Schotten en Canadezen.
Dit is natuurlijk onzin. De Amerikanen hebben wel degelijk delen van Nederland bevrijd, maar het grootste deel is inderdaad door de Commonwealth troepen gedaan. Om dan gelijk maar die Amerikanen totaal buiten te sluiten vind ik nogal respectloos. :|

Grtn

David
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Tja, dan moet je ook al die anderen op gaan noemen.

Inderdaad hebben de Amerikanen Zuid Limburg bevrijd.

Het punt is alleen, dat de graven in Margraten voor het grootste deel van gesneuvelden buiten Nederland zijn.

En ik gaf gewoon een beetje tegengas, tegen het altijd en eeuwige gedweep naar alles wat Amerikaans was.

En respectloos?

Onze eigen jongens van de Prinses Irene Brigade werden bij de bevrijding straal voorbijgelopen. Dat waren immers "maar Nederlanders".


Overigens past het allemaal perfect in de Amerikaanse taktiek om anderen de kastanjes uit het vuur te laten halen, en zelf voor de overwinningsparade met vliegende vaandels een stad binnen te trekken.

Denk aan de parade in Parijs!

Allemaal show!!
Als die lui doorgereden waren, inplaats van daar een nummer op te voeren, zouden ze waarschijnlijk direct in Duitsland gestaan hebben, en was de oorlog in 1944 afgelopen geweest.

En Market Garden gaf ook een beeld te zien van Britse tanks die niet vooruit te branden waren.
Tanks volgeladen met mensen. Feesten en zo.. Vlaggen en zwaaien..
Daar krijg je niet een indruk van, dat men bezig was om een snelle overwinning te forceren.

Om het maar eens simpel te zeggen..
Men had helemaal geen zin, om haast te maken Duitsland binnen te vallen.
De opzet was om Rusland zich zo veel mogelijk dood te laten vechten tegen de Duitsers.

Dat verklaart ook de bombardementen op steden als Dresden.
Verschroeide aarde tactiek om de Russen te verhinderen een snelle opmars door Duitsland te maken.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ioannis schreef:Denk aan de parade in Parijs!

Allemaal show!!
Als die lui doorgereden waren, inplaats van daar een nummer op te voeren, zouden ze waarschijnlijk direct in Duitsland gestaan hebben, en was de oorlog in 1944 afgelopen geweest.

En Market Garden gaf ook een beeld te zien van Britse tanks die niet vooruit te branden waren.
Tanks volgeladen met mensen. Feesten en zo.. Vlaggen en zwaaien..
Daar krijg je niet een indruk van, dat men bezig was om een snelle overwinning te forceren.

Om het maar eens simpel te zeggen..
Men had helemaal geen zin, om haast te maken Duitsland binnen te vallen.
De opzet was om Rusland zich zo veel mogelijk dood te laten vechten tegen de Duitsers.
Denk je nou echt dat als er geen Parade was geweest in Parijs,dat dan de oorlog in 1944 al voorbij was? Zouden die duitsers in Duitsland dan zomaar zijn verdwenen?

Niet erg respectvol om te zeggen dat deze soldaten lui waren,terwijl ze voor de vrijheid van Europa en andere werelddelen vochten en hun leven gaven.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Ioannis schreef:
de ernstige man schreef:
Later konden van 1945-1950 ook boerenzonen als dienstplichtigen de rommel van die krentekakkers van kolonialen op gaan ruimen, en toen die jongens weer thuiskwamen werden ze met de nek aangekeken!!!
Hier snap ik toch echt even niet wat je bedoelt?? leg als-het-je-belieft uit. :?
Marteling en vernedering gaan hand in hand met de CIA en of de MI,
en je bron is? :D
Ga nou maar eens gewoon met een paar Indië veteranen praten.
Dan stel je in het vervolg niet zo'n rare vragen.

Mijn schoonvader was er gewoon maar chauffeur hoor, die in zijn vrachtwagen constant spitsroeden moest rijden.
Dan zie je wel eens wat, zoals een gevangene die door mensen van de Nederlandse inlichtingendienst op een vlot werden vastgebonden, en de rivier af dreven richting zee.

Maar mijn schoonvader zat daar toen met zijn goeie gedrag, en je loopt niet zo maar even naar Nederland terug.
Ook vliegen zal echt niet meegevallen hebben.

Overigens is later het clubje van Westerling ook nog feestelijk binnengehaald, omdat die tenmiste wist hoe hij de inlanders moest aanpakken!

Heel wat beter dan die stomme boeren van dienstplichtigen, want zo werd daar in Indië tegen aan gekeken door het koloniale herrenvolk aldaar.

Er was daar niet voor niets zoveel sympathie voor de NSB al voor de oorlog. Niks vreemds, want de Fransen hadden dat ook in Algerije.
De "Pied noirs".. Waarvan Le Pen nog als fossiel overgebleven is.
Ah bedankt voor de uitleg...Ik begreep gewoon niet wat je bedoelde, dan hoef je niet zo aangevallend te reageren... Ik begreep gewoon niet wat je met die opmerking bedoelde. Kan toch?

Ik denk trouwens dat die parade er was om het franse volk wat moed in te spreken. Sommigen onder hen waren niet blij met de geallieerde invasie, ze hadden net hun leven weer op de rails en toen kwam de invasie dus het idee van als ze doorgereden waren dat ze dan de oorlog eerder gewonnen hadden lijkt me stug. Wie zegt trouwens dat er niet gevochten werd tijdens die parade??
Dat van Market garden was voor zover ik weet vooral te wijten aan een grote beoordelingsfout dat 1 er niet zoveel Duitsers waren en 2 ze niet veel zin hadden te vechten. Waar baseer je dat "met vlaggen zwaaien" op?? nog nooit van gehoord..(betekent niet dat het niet waar is natuurlijk hè)
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Plaats reactie