hitler/drugs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
robbie 23

hitler/drugs

Bericht door robbie 23 »

ik hoorde dat hitler tegen het einde van de oorlog verslaaft was aan speed!! is dit echt waar?
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

Je moet niet alles geloven wat je denkt hoor
maar er zullen wel pepmiddelen gebruikt zijn door bepaalde personen in de oorlog, toen sprak men nog niet van 'drugs'
Bepaalde stoffen werden volgens horen zeggen ook gebruikt door Goering, maar er word zoveel gezegd
als ik alle roddels over de nazi's hier moest vertellen was ik een week aan het schrijven
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

goring was toch verslaafd aan morfine? nadat hij een keer ergens behandeld voor was in een ziekenhuis?
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

word verteld ja dat hij regelmatig morfine gebruikte
maar verslaafd dat betwijfel ik toch
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

toch zeggen velen dat goring wel verslaafd was. Zo ook de psychologen in nuremberg etc.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Je zou eerder kunnen zeggen dat Hitler 'verslaafd' was aan Arsenicum, dit zat in de zogenaamde wondermiddelen die hij toegediend kreeg.
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

Op het einde van zulk een oorlog zou elke legerleider wel verslaafd zijn me dunkt als je van Grossdeutchsland komt naar een totale ondergang
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Göring was wel degelijk verslaafd aan morfine. Als je de foto's bekijkt die vlak na zijn arrestatie zijn genomen, zie je een gebroken, zwetende man met een rood hoofd.

Hoe verslaafd hij aan morfine was bleek wel toen hij in Luxemburg (waar veel nazi leiders voordat ze berecht werden naar toe werden gebracht) aan kwam zetten met koffers vol morfine. Het eerste wat gevangeniscommandant Burton Andrus deed, was dan ook Göring van zijn verslaving af te helpen en weer "een echte vent van hem te maken."

Göring heeft trouwens wel een aantal maal geprobeert van zijn verslaving af te komen, maar brak deze kuur steeds weer af. Naar zijn zeggen wegens tijdgebrek. Geloof ik.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ik heb ooit gelezen dat piloten een middel kregen toegediend zodat ze een dubbele vlucht konden hebben...
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Discovery heeft in een documentaire ook beweerd dat Hitler niet alleen verslaafd was aan speeds, maar ook leed aan Alzheimer.

Bronnen om dit aan te tonen waren voor de speed documenten van Hitler's lijfarts en een aantal ooggetuigen. Voor Alzheimer hebben ze een vooraanstaand arts op dit gebied een onderzoek laten doen ahv honderdern uren aan filmmateriaal en dergelijke.

Interessante docu moet ik zeggen en ze hebben getracht hun verhaal goed te onderbouwen.
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Marcfire schreef:
Discovery heeft in een documentaire ook beweerd dat Hitler niet alleen verslaafd was aan speeds, maar ook leed aan Alzheimer.
Volgens mij bedoel je Parkinson. Alzheimer is een vorm van dementie, Parkinson is als je last hebt van trillende handen enzovoort.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Hitler kreeg van Dr Morell, zijn lijfarts een cocktail van sulfamonide, adrenaline en andere stoffen toegediend per injectie waar hij verslaafd aan raakte. Of er speed tussen zat weet ik niet, maar de middelen die Dr. Morell toediende waren verslavend, Hitler kreeg elke dag een dergelijke injectie waarna hij weer normaal kon functioneren. Verslaafd aan drugs was Hitler dus wel, maar of het aan speed was betwijfel ik.
Daar is 'ie weer!
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Parkinson bedoelde ik inderdaad
Gebruikersavatar
dday-overlord
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 mar 2005, 07:28
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door dday-overlord »

John Rambo schreef:goring was toch verslaafd aan morfine? nadat hij een keer ergens behandeld voor was in een ziekenhuis?
Dat "ergens" was een schot in zijn lies.
Dit gebeurde tijdens de laatste uren van de Beerhall Putch.
Hij is meerder malen onder behandeling geweest om er vanaf te komen waaronder eenmaal in Noorwegen.

Het verhaal van de Beerhall putch vind je hier;

http://www.dday-overlord.nl/index.php?c ... tail&id=12

Johan (dday-overlord)
Just Me
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2005, 17:19

Bericht door Just Me »

Ik denk wel dat hitler verslaafd was het is te lezen in een boek in de bieb dichbij ons huis "adolf heette het boek"
Plaats reactie