Grote gezamelijke tentoonsteling!!!

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Grote gezamelijke tentoonsteling!!!

Bericht door SiNiStEr »

Onder het topic 'Nieuwe aanwinsten' van het onderwerp 'Geallierden' is door Maj. Cain, Jeroen en Guido iets aangesleept waar ik zelf ook al een tijdje aan heb lopen denken. De meeste van de forum-leden hebben een kleine, middelmatige tot grote collectie vol met mooi spul. De een heeft het spul in een museum(pje) staan en de ander gewoon thuis.
Dus hebben Maj. Cain, Jeroen, Guido, ik en waarschijnlijk ook anderen van dit forum lopen denken: 'Waarom organiseren we niet met z'n allen een keer een enorme tentoonstelling waarbij iedereen die dat wil, al zijn ww2 spul meeneemt of een deel daarvan?'

Dit is niet onhaalbaar en als dit goed geregeld en georganiseerd wordt zou dit een groot succes kunnen worden. Uiteraard gaat hier veel tijd overheen om dit op poten te zetten en voordat zoiets massaals plaats zou kunnen vinden zitten we denk ik in het najaar van dit jaar.

Maar ik heb hierover dus een topic geopend zodat we dit kunnen overleggen. Ik hoop op veel positieve reacties en dat dit niet alleen bij een idee blijft. :) :wink: 8)
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 30 jan 2005, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

ik vind het een mooi idee
maar dan...
plaats zien te regelen -> kost geld
veel waardevolle spullen-> bewaking
veel spullen-> door elkaar geraken van spullen

zeer leuk idee maar dan zullen er toch wel veel initiatieven genomen moeten worden!

mvg
simon
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ik denk dat een zeer moeilijk uit te voeren plan is, maar als er enige belangstelling is, dan wil ik best wel helpen met regelen e.d.

Rick
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Als je bij voorbaat al zegt het lukt niet, dan krijg je het ook nooit voor elkaar. Wat ik echter niet wil ontkennen is dat het ontzettend veel werk gaat kosten en dat er initiatief door verschillende mensen genomen moet worden.

En nog even een reactie op wat jij zegt Saimen, het klopt dat een ruimte geld kost, maar die kosten kun je door entree geld terug dringen of er zelfs winst uit halen als je wilt.
En voor bewaking kan misschien geregeld worden dat naast onze eigen oplettendheid de politie ook een oogje in het zeil kan houden. Daarnaast kun je waardevolle dingen onder plexiglas doen en om diorama's en poppen een lijn afzetten waar niemand langs mag behalve wij.
Ten slotte voor het door elkaar geraken van spullen is een makkelijke oplossing namelijk, het spul dat iemand meebrengt blijft bij mekaar(Aan poppen wordt geen spul uit andere collectie toegevoegd en los spul komt bij mekaar te liggen), tenzij iemand er zelf toestemming voor geeft om het te combineren met ander spul, maar dan moet diegene het spul zelf markeren en/of instaan voor het verlies ervan.

Ten alle tijden moet uitgegaan worden, vind ik ten minste, van de betrouwbaarheid van de mensen hier op het forum. Ik neem aan dat we geen dieven zijn en niemand wil wat verliezen uit zijn collectie dus blijven we van mekaars spul af. Dit moet gewoon te doen zijn.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

SiNiStEr schreef:Als je bij voorbaat al zegt het lukt niet, dan krijg je het ook nooit voor elkaar. Wat ik echter niet wil ontkennen is dat het ontzettend veel werk gaat kosten en dat er initiatief door verschillende mensen genomen moet worden.
Dat zeg ik niet, zeg alleen dat het een moeilijk plan word om uit te voeren, dat maakt het juist leuker.
En nog even een reactie op wat jij zegt Saimen, het klopt dat een ruimte geld kost, maar die kosten kun je door entree geld terug dringen of er zelfs winst uit halen als je wilt.
Ik denk als een goedwillende gemeente hebt en je ook kan aantonen dat je met een kwalitatief goede tentoonstelling komt, dat de kosten best weleens mee kunnen vallen.

Maar het is wel leuk om er eens over te "brainstormen" in dit topic.

Rick
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de reacties, en ik denk dat de moeilijkheidsgraad juist zorgt voor een ontzettend voldaan gevoel als het uiteindelijk toch gelukt is allemaal. Maar de weg ernaartoe is lang(overigens ben ik langer ;) :P)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

maar waar? moet centraal zijn en goed bereikbaar! en is veel om over na te denken! 'n sponsor voor het een en ander is dan denk ik ook geen overbodige luxe?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Enkele concrete aandachtspunten die ik naast die van saimen wou leggen:
- Welk publiek zou de tentoonstelling moeten bezoeken?
- Zal de tentoonstelling over één bepaald onderwerp gaan of over WOII in het algemeen? In het eerste geval schrap je automatisch al een groot aantal verzamelaars, in het tweede geval komt het erop aan om van zoveel mogelijk een deftige display te kunnen maken en die mooi per land/thema te groeperen -> er gaan sowieso verzamelingen uiteen getrokken moeten worden
- Vermoedelijk wordt het een ééndaags evenement, wat als er iemand niet komt opdagen op de dag zelf?

Het idee vind ik wel leuk, maar ook ik vrees voor de moeilijkheden qua uitvoering.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

antwerpx schreef: - Zal de tentoonstelling over één bepaald onderwerp gaan of over WOII in het algemeen? In het eerste geval schrap je automatisch al een groot aantal verzamelaars, in het tweede geval komt het erop aan om van zoveel mogelijk een deftige display te kunnen maken en die mooi per land/thema te groeperen -> er gaan sowieso verzamelingen uiteen getrokken moeten worden
Wegens de grote diversiteit aan verzamelde dingen die ik hier al gezien heb, zou het misschien een idee zijn om per display een gebeurtenis uit de oorlog te belichten, daarbij b.v. te denken aan inval lage landen, d-day, ardennen, etc,

Rick
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

vergeet Market garden niet! dat trekt veel aandacht in Nederland zelf
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Guido schreef:vergeet Market garden niet! dat trekt veel aandacht in Nederland zelf
Daarom staat er ook b.v. en etc. :wink:

Rick
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

was ook alleen maar om mijn even duidelijk te zijn:D
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Wat ik me afvraag, zou er sowieso intresse zijn bij de leden om aan zoiets mee te werken? :? Misschien nieuw topic over beginnen?

Rick
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

De dingen die jij noemt Guido zijn te regelen. En over de dingen die jij noemt Antwerpx ben ik nog aan het denken. Alleen het derde onderwerp daar ben ik over uit. Ik vind gewoon dat als we ruim van tevoren afspreken wanneer het is moet bijna iedereen kunnen komen. De rest van de punten zullen besproken moeten worden. Een goede gelegenheid hiervoor is onder andere de meet.

Goed punt trouwens Skylighter, begin maar een poll daarover. :) (y)
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 30 jan 2005, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

hahaha weer een nieuw topic? maar er anders een nieuw onderdeel :D

maar is inderdaad erg lastig
Plaats reactie