Belangstelling voor gezamelijk tentoonstelling

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.

Zou jij eventueel mee willen werken aan een gezamelijke tentoonstelling?

Ja
28
72%
Nee
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:
Dodo schreef:Vergunningen zullen sowieso nodig zijn! En iemand moet waarschijnlijk langs de kamer van koophandel...

In Jurryt's idee kan ik mij wel vinden!
Vergunningen zullen het grootste probleem zijn lijkt me, hiervoor zouden we het best contact kunnen opnemen met iemand die zulk soort dingen organiseerd en er al ervaring mee heeft.

En dat idee van Jurryt kwam ook al langs is het andere topic.

Rick
Tja, kamer van koophandel zou moeten kunnen helpen. Dan nog langs bij de politie..
En ik denk ook dat een fikse buidel nodig is...

Maar een bestaand museum is handiger. Die hebben het nodige aan vergunningen denk ik..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Uh Kamer van Koophandel? Hoelang denken jullie een tentoonstelling neer te zetten? Je hoeft volgens mij alleen naar de Kamer van Koophandel als je een stichting wilt oprichten of een bedrijf. Als je een tijdelijke expositie wilt houden dan heeft de Kamer van Koophandel daar volgens mij niks mee te maken.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nico Roelofs schreef:Uh Kamer van Koophandel? Hoelang denken jullie een tentoonstelling neer te zetten? Je hoeft volgens mij alleen naar de Kamer van Koophandel als je een stichting wilt oprichten of een bedrijf. Als je een tijdelijke expositie wilt houden dan heeft de Kamer van Koophandel daar volgens mij niks mee te maken.
Ja zeker wel http://www.kvk.nl

Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Of je moet de tentoonstelling maken voor 'verzamelaars'. Geen entree heffen en bij iemand in de garage..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik kan nergens terug vinden dat je als particulier zijnde je in moet schrijven bij de Kamer van Koophandel voor het organiseren van een expositie.

Heb ook gelijk gebeld met een kennis van mij. Die zegt ook dat het nergens voor nodig is om je te laten inschrijven. Hij werkt namelijk ook vaak mee aan exposities.

Als je entree geld wilt gaan vragen ja dan moet je wel inschrijven bij de KVK. Maar dan wordt je op zijn minst een stichting maar het geld mag niet in eigenzak worden gestoken. Dat moet dan in de stichting blijven. Maar dan moet je nog aan veel meer eisen voldoen.

Als particulier hoef je echt niet je in te laten schrijven bij de KVK voor een tijdelijke expositie.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ligt eraan hoe druk het zal worden...
Wanneer is een gebruiksvergunning nodig?
Een gebruiksvergunning is nodig als er sprake is van grotere risico’s. Bijvoorbeeld wanneer er grote groepen mensen gelijktijdig gebruikmaken van een pand of bij aanwezigheid van gevaarlijke stoffen.

Een gebruiksvergunning is vereist in bouwwerken of inrichtingen waarin:

1. meer dan vijftig personen tegelijk aanwezig zullen zijn;
Rick
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Denk ook dat zelfs die vergunning niet nodig is. De expostie zal waarschijnlijk in een openbaar gebouw gehouden worden of andere lokatie waar vaak veel mensen komen. Deze bedrijven zullen dan vast wel in het bezit zijn van zo'n vergunning. Is voor ons dus verder van belang om zoiets aan te vragen.

En 50 mensen gelijk tijdig op een expositie lijkt me persoonlijk wel erg veel. Misschien dat je dat haalt bij de opening. Maar als de expositie loopt zul je vast wel geen 50 mensen gelijktijdig in het pand hebben. Veel grote museums hebben volgens mij nog niet eens 50 mensen tegelijk in het musem.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Misschien is het handig om eerst te bepalen hoe groot de expositie zou moeten zijn, en aan welke voorwaarden we m willen laten voldoen.

Dus hoeveel poppen, welke gebieden/gevechtsacties, wapens of geen wapens etc. etc.

Ik zou zeggen om de voorstelling toch een beetje beperkt te houden, geen wapens te plaatsen (vergunning, tenzij het in een ander museum kan), en dan gevechtsacties op Nederlands grondgebied.

Maar hier kunnen nog wel wat poll'tjes over geopend worden... :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ik wil zeker niet negatief doen maar het lijkt me bijna onhaalbaar om gezamenlijk een serieuze tentoonstelling te organiseren.
Wel is het misschien mogelijk om een bijzonder stuk of een item wat betrekking op Market Garden mee naar de meeting te nemen en er ten overstaande van de andere bezoeker iets over te vertellen, maar dat moet natuurlijk nog wel in het schema van de meet mogelijk zien te zijn.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Mooyman schreef:Ik wil zeker niet negatief doen maar het lijkt me bijna onhaalbaar om gezamenlijk een serieuze tentoonstelling te organiseren.
Wel is het misschien mogelijk om een bijzonder stuk of een item wat betrekking op Market Garden mee naar de meeting te nemen en er ten overstaande van de andere bezoeker iets over te vertellen, maar dat moet natuurlijk nog wel in het schema van de meet mogelijk zien te zijn.
Niet zo negatief :P
Ik ben er zeker van dat er een goed uitvoorbaar plan gemaakt kan worden, zolang er maar voldoende mensen zich écht ervoor willen inzetten!!!

Anders doen we t is een keer in de zomervakantie, tijd zat om wat serieus op te zetten. (en te houden)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Dodo schreef: Anders doen we t is een keer in de zomervakantie, tijd zat om wat serieus op te zetten. (en te houden)
Dat zou dan de zomervakantie over 1,5 jaar worden lijkt me.

Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:
Dodo schreef: Anders doen we t is een keer in de zomervakantie, tijd zat om wat serieus op te zetten. (en te houden)
Dat zou dan de zomervakantie over 1,5 jaar worden lijkt me.

Rick
ja kan :P
zullen wel mensen zijn die plannen hebben voor de zomervakantie...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Heb bijna 4 maanden vakantie, dus bij mij komt het nooit zo krap. :)

Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:Heb bijna 4 maanden vakantie, dus bij mij komt het nooit zo krap. :)

Rick
Ik heb ook tijd zat..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik vind het zelf beter om het buiten de vakantie te doen omdat met de vakantie er veel mensen verhinderd zullen zijn. En ik vind dat als je gevechtsituaties wilt doen dan moeten daar ook wapens bij. Deze vergunningen moeten dus geregeld zijn. Het is gewoon van belang dat de mensen die halfautomatische en automatische geweren meebrengen hier een vergunning voor hebben.
En ik vind ook dat je een beetje negatief bent Mooyman, het is best te doen als je, je er maar voor inzet. Zoals al vaak gezegd zal er veel moeten gebeuren, maar ik denk dat het resultaat super zal zijn.
Overigens vind ik het idee om het bij een museum te doen een heel goed plan, zo heeft zo'n museum er ook nog eens profijt van.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie