Email

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Email

Bericht door Proos »

Hoi !

Zoals jullie weten is het wo2 forum helemaal gratis. Het enige wat je nodig hebt om gebruik te maken van het forum is een werkend emailadres.

Het forum is steeds groter aan het worden en we krijgen steeds meer gebruikers. Ook het emailverkeer neemt toe. Dit is allerminst een probleem, maar wel is het zo dat we steeds vaker te maken krijgen met niet werkende emailadressen.

Al de mail bestemd voor die niet werkende emailadressen komt terug op de mailadressen van Proos en Martijn, de twee forumadmins. Je kunt je voorstellen dat die mail vervelend is om te ontvangen.

Ieder account waar we een bounce van ontvangen krijgt vanaf heden een pb met het verzoek het probleem op te lossen. Bijvoorbeeld door een nieuw emailadres in te geven in het profiel, of bijvoorbeeld je hotmailaccount (als je dat gebruikt) te heractiveren.

Om emailoverlast aan onze kant te voorkomen zullen we, indien het probleem niet binnen drie dagen verholpen is (ongeacht of de pb is gelezen), een schakelaartje omzetten waardoor het bewuste account niet meer kan posten of pb'en tot er een werkend emailadres opgegeven is.

Het account kan gewoon het forum blijven lezen, maar niet meer meedoen. Er komt natuurlijk een berichtje met uitleg op het scherm te staan.

Het systeem hiervoor is vandaag geïnstalleerd, vandaar het testje in #babbelbox.

Ik hoop dat jullie begrip hebben voor de maatregel.

Groeten,
Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het lijkt me een logische maatregel.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik hoop dat de problemen hiermee verholpen zijn.
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Wat wijzigingen in het beleid:

- Bij tijdelijke storingen (bijv. overquota) van het emailadres sturen we een pb en kunnen dan na de gebruikelijke wachtperiode het account verplichten een nieuw emailadres in te voeren. De procedure zoals omschreven in de eerste post van deze tread blijft van kracht.
- Bij permanente storingen (bijv. uitgeschakelde hotmailaccounts, onbekende domeinen, etc) schakelen we een account direct op de verplichting een nieuw emailadres in te voeren.

Het oude emailadres mag ook worden ingevoerd, maar let er op dat deze functioneel is, bij het wijzigen van een emailadres wordt er namelijk een activeringsmailtje verzonden met een speciale link. Wanneer die niet wordt gebruikt blijft het account inactief.

Dit alles om emailoverlast bij de admins verder te beperken.

Bedankt voor uw aandacht.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Wanneer je e-mailadres herhaaldelijk niet werkt dan kan je account tijdelijk uitgeschakeld worden. In dat geval krijg je de onderstaande foutmelding - of iets vergelijkbaars - wanneer je PB's wil lezen of berichten wilt plaatsen:

Afbeelding

Wanneer je de foutmelding krijgt, doe dan het volgende:

http://forum.wo2.nl/demo/email/

Zorg ervoor dat je nieuwe adres *zeker* werkt, anders kun je niet meer inloggen en ook geen ander adres meer instellen!

PS. Wanneer je account uitgeschakeld wordt is dat waarschijnlijk omdat;
1) Je niet reageerde op PB's van een van de moderators aangaande je emailadres.
2) Je e-mailadres herhaaldelijk niet werkt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

een goede actie ik zou me er ook kapot aan ergeren, wel geinig dat te zien is waar de stafroom zit :lol:

ik heb ooit een keer lastgehad van een niet werkend emailadres (had het zelf niet door omdat ik dat adres niet gebruikte)

nogaals goede actie
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

In dat laaste berichtje van de demo staat een kromme zin. Zie je hem Gijs?
Controleer nadat u hebt geklikt controleert u of u een nieuw e-mailbericht hebt ontvangen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Gezien idd, maar heb de design niet opgeslagen....
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

achgoed, het word vast wel begrepen:)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie