Duits boek

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lt. Tim
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 jan 2005, 21:25
Locatie: kerkrade

Duits boek

Bericht door lt. Tim »

Ik heb een Duits boek gekregen. Mij is verteld dat het uit de 2e wereloorlog komt. Er staat geen datum van uitgave in. Maar het moet na 1940 zijn want er staat een deel in over het bombardement op Rotterdam.
Het grootste deel gaat over de luchtmacht aan de foto's te zien. Het is getypt in het typisch Duitse lettertype. het kan ook na de oorlog uitgegeven zijn dat weet ik niet. Het boek is opgedragen aan Gerhard Geeger-Ublert. Hj-Fuhrer die op 23-jarige leeftijd in polen is gestorven. Weet iemand meer over dit boek?

Afbeelding
De Titel "Und Setset ihr nicht das Leben ein" of zowiets

Afbeelding
Het boek

Afbeelding
Een hoofstuk over een piloot

Afbeelding
Een foto van Stuka's

Afbeelding
Opgedragen aan.....
-A man is not dead, until he is forgotten-
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik zal vanavond eens kijken als ik thuis kom. Ik heb namelijk ook 2 Duitse boeken uit de oorlog. 1tje over de bekende vlieger "Molders". De 2de lijkt wel erg op het boek wat jij hebt. Zal eens kijken of het dezelfde is en misschien kan ik je er dan meer over vertellen.
Gebruikersavatar
lt. Tim
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 jan 2005, 21:25
Locatie: kerkrade

Bericht door lt. Tim »

ok..bedankt
-A man is not dead, until he is forgotten-
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik heb het boek hier ook liggen. Hij dateerd van 1941. Het is allemaal in oud Duits geschreven dus gelezen heb ik het niet. Verdre weet ik ook niet waar het over gaat. Maar zal eens kijken of ik mere te weten kan komen.
Gebruikersavatar
lt. Tim
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 jan 2005, 21:25
Locatie: kerkrade

Bericht door lt. Tim »

Ok bedankt, nee gelezen heb ik het ook niet. Maar lijkt de "s" niet een beetje erg veel op een "f". Njah beetje verwarrend als je dat moet gaan lezen.
-A man is not dead, until he is forgotten-
Plaats reactie