Sharon: "Wereld deed niets voor joden"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

valt dit nog in der minne te schikken?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Gelieve deze discussie verder te voeren met zinnige, onderbouwde argumenten over het onderwerp en niet met ongefundeerde one-liners of tegen andere users.

Als dit een ordinair 'welles - nietes topic', of een ruzie tussen twee users wordt gaat-ie dicht. :!:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Tja, het is en blijft een gevoelig onderwerp, en dan gaat het niet aan om met eenzijdige verhalen te komen.

Er is in Israel van zowel Joodse als Palestijnse kant geweld gebruikt, en dat al minstens een jaar of 70.

Maar ik erger me aan het tot engeltjes van de vermoorde onschuld verklaren van de Palestijnen. Die deugen net zo min als de Israeli's.
Maar ik geef toe, dat het probleem onoplosbaar is, doordat de Israeli's dapper gebruik maken van de onenigheid tussen de Palestijnen onderling.

Het lijkt wel of Hamas door de Mossad aangestuurd wordt!

Een paar bomaanslagen vlak voor de verkiezingen in Israel zorgen er telkens voor, dat in Israel ultra rechts steeds meer terrein wint.

De term Zionazi is me ook niet onbekend.
Ik weet dat het "panzerlied" in de Israelische cavalerie populair is.
Denk daar maar eens over na.
Enfant terrible volgens sommigen. ;)
YouKnow
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2005, 20:12
Locatie: Baexem
Contacteer:

Re: Sharon: "Wereld deed niets voor joden"

Bericht door YouKnow »

Arjen schreef: "Waarom werden kampen als Auschwitz en Birkenau niet gebombardeerd, waarom werden de spoorwegen niet gebombardeerd", vroeg hij zich af.
En dan? Moord je dus meteen ook iedere Jood uit die er op dat moment zat. Er zijn ook overlevenden.
Daarbij is het opbouwen op een andere locatie redelijk snel te doen, als er al een spoorverbinding aanwezig is.

Overigens vind ik het wel sterk dat het ook de VS verweten wordt, de 'eeuwige' vriend, financier en ondersteuner. Ik ben benieuwd naar hun reactie.

Ze hebben ons uiteindelijk wel bevrijd; zonder hun zouden alle Joden zijn uitgemoord omdat de oorlog tegen Duitsland niet gewonnen zou zijn.

Ik vind het een zwaar overtrokken reactie.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

nou ik vraag me af of israel na deze beschuldigingen nog steeds beschermd gaat worden door de Amerikanen

angezien dat israel hun steun heeft gehad na WOII

als men deze kampen zou bombarderen zou men dus de dood van al de mensen daar op hun geweten hbben en zouden zij de schuld krijgen....

sorry hoor maar meneer sharon zoekt gewoon een zondebok en die zondebok moet men nu niet meer zoeken die zondebok is Adolf Hitler
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Marc 82 Recon schreef:nou ik vraag me af of israel na deze beschuldigingen nog steeds beschermd gaat worden door de Amerikanen

angezien dat israel hun steun heeft gehad na WOII

als men deze kampen zou bombarderen zou men dus de dood van al de mensen daar op hun geweten hbben en zouden zij de schuld krijgen....

sorry hoor maar meneer sharon zoekt gewoon een zondebok en die zondebok moet men nu niet meer zoeken die zondebok is Adolf Hitler
Ja hoor, de Joden zijn van belangrijke invloed tijdens de Amerikaanse President verkiezingen. Zij kunnen de verkiezingen wel eens beslissen...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Tja, blijkbaar zijn weinig mensen op de hoogte van wat er in de VS speelt.

De verkiezingen worden niet bepaald door de liberale wereldwijze elite van de oostkust, maar door de bewoners van de binnenlanden.
De Bible Belt heeft een grote invloed op de uitslag.
Daarom is Bush ook herkozen..

Wat daar speelt is een soort Christen fundamentalisme, dat barst van de eindtijd waanideën. Juist in Texas vindt je aardig veel joden, die er een tamelijk rechts extreme opvatting op na houden.

Het rare verhaal is, dat een term als Armageddon daar steeds meer opduikt. Dat de Christenen de Joden nu steunen, omdat er een alles vernietigende oorlog in het midden oosten moet plaatsvinden, zodat de Here Jezus op een wolk afdaalt en de profetie werkelijkheid doet worden..

Je kan denken dat dit een slap verhaal is, maar de bevolking van de VS is nu eenmaal sterk gelovig ingesteld, en de TV dominees hebben dat land jarenlang met de grootste kwats geindoctrineerd.

Dat Bush nu in het midden oosten een oorlog begonnen is, zien ze dus als een kruistocht tegen het kwade.
Daarom lukt het ook niet om Amerikanen van hun ongelijk te overtuigen.
Althans de meerderheid niet.
Een meerderheid die nog nooit van hun leven verder dan 100 km van hun woonplaats geweest zijn, en geen idee hebben wat er in de wereld te koop is.
Enfant terrible volgens sommigen. ;)
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Inderdaad, ik herinner me nog vaag een aflevering (stukje) van wanneer Busch nog gouverneur moest verkozen worden.

Ze vroegen hen allemaal wie is u idool en Bush antwoorde the Mighty Lord, hoepsakee de hele bible belt in the pocket
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ik dacht, laat ik eens gek doen en ontopic reageren.

Volgend dit nieuwe boek wist de CIA al een en ander in 1941 danwel 1942
http://www.cbsnews.com/stories/2004/05/ ... 7285.shtml
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Hauptmann schreef:Ik dacht, laat ik eens gek doen en ontopic reageren.

Volgend dit nieuwe boek wist de CIA al een en ander in 1941 danwel 1942
http://www.cbsnews.com/stories/2004/05/ ... 7285.shtml
Tja, de CIA bestond nog niet, maar de voorganger OSS wel.
Moest het even rechtzetten.

Wel, de OSS kreeg meteen na de capitulatie van Duitsland trouwens versterking van Duits inlichtingendienstpersoneel.. (sic), maar dat terzijde.

De grondgedachte achter veel complottheoriën is dat de Amerikaanse politiek gedomineerd wordt door een netwerk van bedrijfsbelangen.
Conglomeraties die in feite hun "conservatieve" of "liberale" kandidaten naar voren schuiven. Het lijkt vreemd, maar die opereren tegelijk.
Ze dienen één en hetzelfde belang.

Zo handelde de Bush-clan met de Duitse Nazi's via slinkse omwegen in Nederland. Tegelijk was Roosevelt de voorvechter van de democratie.
Zo vreemd is dat niet, want aan de ene kant doe je zaken met de Duitsers, en aan de andere kant met de Russen.

Eten van twee walletjes, als het kan van twee kanten geld verdienen, dan wel zorgen dat ze elkaar de kop in slaan.

Dat heeft de latere President Truman ook al eens zo in de New York Times geuit, en het demonstreert hoe de Amerikaanse houding was.

Vergeet overigens niet, dat het Nederlandse Philips ook tegelijk voor de Britten werkte in Engeland, en voor de Duitsers in Nederland.
De Duitsers betaalden immers ook. En dat is toch mooi meegenomen.

We zijn hier natuurlijk op het hellend vlak van de dubbele moraal.

Schindlers' list, is daar het frappantste voorbeeld van.

En niet alleen Prescott Bush handelde met de Nazi's, IBM leverde systemen die prima gebruikt konden worden om de bevolkingsregistratie perfect te laten verlopen, wat het vervolgen van Joden en andere bevolkingsgroepen een peuleschilletje maakte.

Daarom ligt nu ook de identificatieplicht in Nederland zo gevoelig, maar de Nederlanders zijn zo ontzettend stupide om dat klakkeloos te accepteren, dankzij de dreiging van een te verwaarlozen minderheid van godsdienstfanatici. En dat terwijl er elke dag bijna wel afrekeningen zijn in het criminele cirquit.

Maar goed.. De Joden in Nederland konden ook heel efficiënt afgevoerd worden, doordat de Nederlandse ambtenaar plichtsgetrouw zijn werk deed, en zich verder niks afvroeg, net zoals zijn Duitse collega.

Achteraf hebben wij als volk daar een gigantisch schuldcomplex aan over gehouden, waardoor we jarenlang Israel geknuffeld hebben.

Er geen rekening mee houdende dat er in Israel net zo'n schoften aan het bewind waren en zijn als in de VS de laatste 60 jaar.

Ik denk voor wat betreft de VS bij voorbeeld aan het bewust aanstichten van oorlogen in Angola en Niceragua. Verder het steunen van diverse dictatoren, en het ontketenen van staatsgrepen.
De lijst is algemeen bekend.

Verder is het helemaal niet verwonderlijk dat de Amerikanen meewerkten aan het programma van de Nazi's, want in de VS kende men ook de zogenaamde "eugenetica". Het onmogelijk maken dat "ongezonde" mensen zich verder voortplanten.
Dit speelde in de jaren 30 daar volop.
Overigens was er in de jaren 30 ook in de VS een nazi beweging, maar dit is zorgvuldig weggemoffeld, toen de VS in oorlog raakte met Duitsland.
Overigens zijn er nu nog steeds Amerikaanse nazi partijen, waar niets tegen ondernomen wordt.

Als er al een Communistische partij is, kan je er vergif op innemen, dat het bestuur gevormd is uit CIA agenten. :?

Al met al, had de VS maar één belang in de tweede wereldoorlog.
Geld verdienen, en tegelijk de andere grootmachten verzwakken, en afhankelijk maken van de VS. Rusland, Duitsland, Japan, Engeland, Frankrijk en ook Nederland verloren hun invloed, ten koste van machtsuitbreiding van de VS.

Israel kwam goed van pas om ook in het Midden Oosten vaste voet aan de grond te krijgen. Alhoewel de VS zich officieel afzijdig hield.
Enfant terrible volgens sommigen. ;)
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Dat de wereld toekeek is juist maar veel konden ze echt niet doen.

-GB vervolgde de Katholieken (zoals Goebbels er fijntjes op wees na de kritiek :wink: )
-In de VS werden de negers nog steeds ernstig benadeeld, zowel in het burgerleven(hoe noemde die eerste negerin die een oscar kreeg en niet eens naar de premiere van haar eigen film mocht omdat die enkel voor blanken was?) als in het leger. En dan is er ook nog de St.-Louis affaire.

Dan kan je toch moeilijk verwachten dat ze massaal ingrijpen op de joden discriminatie :?
(voor de duidelijkheid: ik heb het hier wel over de historische aspecten niet over meningen)

Overigens was in het plan van Israël duidelijk vastgelegd wat voor de joden en wat voor de Palestijnen was, maar van bij het begin hebben de joden Palestijnsche gebieden ingenomen, bezet, en uit hun dorpen verdreven (ook met de plaatselijke Christenen hebben ze dit gedaan btw).
De wereld had TOEN direct moeten ingrijpen en de joden terechtwijzen maar Europa en de VS hebben ze gesteund, dit is het begin van de historie.
Je moet de zaken niet proberen verdraaien, niet de Palestijnen zijn de vijandelijkheden begonnen, pas toen ze uit hun thuisland verdreven werden zijn ze met de bevrijdingsacties begonnen.
Veel acties waren trouwens van een bedenkelijk gehalte (gijzelingen, kapingen) maar puur militair konden ze niet op en moesten ze dus wel naar extreme middelen grijpen. Zonder acties was waarschijnlijk het hele Palestijnsche gebied ingenomen door de joden en waren alle Palestijnsche huizen bewoond door joden terwijl de Palestijnen in vluchtelingenkampen werken samengetroept, verkracht, vermoord, bespot en vernederd door de joden. Wanneer men zulke dingen doet mag men niet verwachten dat de Palestijnen als bevriend volk zullen reageren.

Het resultaat van het zionisme zijn de Palestijnsche Martelaeren die vechten voor hun land en voor hun kinderen, niet andersom.
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

Ik waardeer je krachtige standpunt in dit gevoelig item .
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

smaug schreef:Ik waardeer je krachtige standpunt in dit gevoelig item .
Dank je Smaug,
ik weet, het is inderdaad een gevoelig thema, ik heb lange tijd nagedacht wie nu het best of minst slecht was, ik ben toen beginnen ontleden van bij het begin (neen ik heb niks beters te doen :wink: ) en dit was MIJN conclusie :)
(ik verwacht overigens wel kritiek hoor, dit is zeker toegelaten (zeker van die ene persoon :wink: ))
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Het is toch duidelijk dat ulta-havik Sharon een politieke uitspraak deed? Hij wil er alleen zijn mensonwaardig beleid tegenover de Palestijnen mee rechtvaardigen en kritiek, door emotionele argumentatie, de mond snoeren. Overigens denk ik dat we nu wel vooruit kunnen kijken, in plaats van steeds hysterisch te worden over oude en verslagen regimes van 60 jaar terug. Mensen sterven omdat fundementalitische zotten hun gang mogen gaan in het heden. Met in het verleden te leven en te zitten schreien over misdaden van toen is nog geen enkel mensenleven gered.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dat zijn ware woorden Thomas.
Sowieso is het erg onverstandig om te zeggen: dit doe ik omdat jij...
Dan kijk je jezelf niet recht in de ogen aan volgens mij en Sharon is dat blijkbaar aan het doen.
Amerika heeft daar tegenwoordig ook een handje van lijkt het...

Wat dat betreft gaat deze uitspraak altijd op:
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf."
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie