WaarOm deed de VS ineens mee

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
meisieJ

WaarOm deed de VS ineens mee

Bericht door meisieJ »

Haaii :) Ik mOet iets maken Over de 2e WereldoOrlOg.. Ik mOest uitleggen waarOm de VS meedeed!! Geef a.u.b. een zoOn kOrt mOgelijk antwoOrd :lol: !! GrOetJes,, MeisJe
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Omdat de ze aangevallen werden.

P.S. Ik zie dat je de vaardigheid hebt om periodiek tijdens het typen de shift-toets te gebruiken. Zou je deze iets gecontroleerder willen gebruiken, zodat je tekst leesbaar wordt?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
MeisieJ

Okey

Bericht door MeisieJ »

Hoi :) !! Srry :oops: Maar dat ben ik gewend. Maar hoe werden ze aangevallen, waar werden ze aangevallen, door wie en waarom :? ? Srry haha :P!! Ik ben lastig :)!!
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

hoe? via de zee
waar? pearl harbor
wie? Japanners

Zoek anders ff op Google naar "pearl harbor", zat informatie ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik dacht dat je zo'n kort mogelijk antwoord wilde. Duitsland en Japan hebben de oorlog verklaard aan de Verenigde Staten. Japan een uur na de aanval op Pearl Harbor en Duitsland enkele dagen daarna. Toen waren de Verenigde Staten betrokken bij de oorlog.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
MeisieJ

Oke

Bericht door MeisieJ »

DUS: Ze de VS heeft een Japanse boot aangevallen en toen verklaarde Japen en Duitsland VS de oorlog??
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: Oke

Bericht door Dodo »

MeisieJ schreef:DUS: Ze de VS heeft een Japanse boot aangevallen en toen verklaarde Japen en Duitsland VS de oorlog??
Nee. Japan heef de boten van VS aangevallen, de VS verklaarde Japan de oorlog. Hieruit volgde dat Duitsland de oorlog aan de VS verklaarde.
Duitsland had een verdrag gesloten met 2 andere landen. Japan dus, en ook Italië. Duitsland hielp deze landen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

amerikaanse leger werd op 7 december 1941 aangevallen door japanse marine en japanse vliegtuigen op hun vloot voor anker in Pearl harbor

eigenlijk hbben de amerikanen het eerste schot afgevuurd op een mini onderzeebootje

na deze aanval heeft amerika de oorlog verklaard aan japan voor deze oorlogsdaad en daarna heeft duitsland de oorlog verklaart aan amerika

voila

*foutje is aangepast*
Laatst gewijzigd door Marc 82 Recon op 03 feb 2005, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

De geschiedenis lessen op school zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. :x
CAN DO
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Seabee, men kan niet leren zonder te vragen, maar ze lijken in (nederlan?) wel serieus op 'zelfstudie' toegericht te zijn
Gast

Bericht door Gast »

Roosevelt, de amerikaanse president, zag Duitsland en Japan als een groot gevaar voor de hele wereld. Zeker toen die landen hun aanvalsoorlogen begonnen. Duitsland in Europa, Japan in China.

Hij ging steeds verder in het steunen van de tegenstanders van Duitsland en Japan. Dat was soms zelfs in strijd met de amerikaanse wetgeving.
Van Japan werd bv geeist dat het de oorlog tegen China zou stoppen. Zo niet dan volgde een economische boycot. Dat was voor Japan een voorname reden om Amerika aan te vallen.

Dus Japan begon de oorlog, maar dat was mede het gevolg van de politiek van Amerika t.o.v. Japan en Duitsland.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Narcolepticus schreef:Seabee, men kan niet leren zonder te vragen, maar ze lijken in (nederlan?) wel serieus op 'zelfstudie' toegericht te zijn
soms iets té ja :D
voor het ene vak doe je echt niets, voor het andere vak (met een oudere leraar) moet je de pleuris werken. Moet je er niet in stinken dat je voor alle vakken niets kan doen, mag je een jaartje extra gaan werken...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

Hoi !! Srry Maar dat ben ik gewend. Maar hoe werden ze aangevallen, waar werden ze aangevallen, door wie en waarom ? Srry haha !! Ik ben lastig !!
Meisiej zit te veel op MSN :) denk ik.
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Gast

Bericht door Gast »

Marc 82 Recon schreef:amerikaanse leger werd op 7 september 1941 aangevallen door japanse marine en japanse vliegtuigen op hun vloot voor anker in Pearl harbor

eigenlijk hbben de amerikanen het eerste schot afgevuurd op een mini onderzeebootje

na deze aanval heeft amerika de oorlog verklaard aan japan voor deze oorlogsdaad en daarna heeft duitsland de oorlog verklaart aan amerika

voila
was het niet 7 december?
Plaats reactie