iemand soms?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

iemand soms?

Bericht door robin.h »

hoi.
ik heb op site's gekeken en ik vind sommige vragen maar niet.misschiens weten jullie hier antwoord op,(is voor school)ik heb 45 vragen(heel veel) maar ik moet ers zoveel mogelijk goed hebben.(voor school :cry: )

nou ja,ik noem ers maar 20,de rest weet ik al.

1.De Duitse luchtaas Adolph Galland was een merkwaardige persoonlijkheid. Waarom?

2.Over wie zei Hitler het volgende: "een opgeblazen rubbervarken dat een luid piepend geluid produceert en dan leegloopt"?

3.Wie was de Japanse keizer tijdens WO2?

4.Welke medaille ontving Sergeant Frank Peregory ?

5.Ondanks de oorlog werd er toch gevoetbald in Nederland. Welke club werd landskampioen in 1941 ?

6.Welk symbool is het tactische embleem dat voorkomt op de helmen van het 506de parachutistenregiment van het Amerikaanse leger ?

7.Welke unieke eigenschap kenmerkte de Amerikaanse brigadier generaal Benjamin O. Davis toen hij gepromoveerd werd tot generaal in 1940 ?

8.De Britse luchtlandingstroepen beschikten over een kleine demonteerbare motorfiets. Onder welke bijnaam was dit voertuig gekend?

9.Wat was "Chequers"?

10.Wat is de echte naam van "King Kong" die als verzetsstrijder overliep naar de Duitse contraspionage ?

11.In welk Belgisch dorp richtten de troepen van Peiper een waar bloedbad aan ?

12.Op welk eiland lig Pearl Harbour ?

13.Van wie was de uitvinding van de mijnenopruimingstank "Crab"?

14.Op 12 juni 1944 bezocht een belangrijke persoonlijkheid het Normandische front. Wie was die persoon ?

15.Welk vliegtuig werd tijdens WO2 in grote aantallen gebouwd in Canada ?

16.Wat gebeurde er met de Italiaanse dictator Benito Mussoline op het einde van de oorlog ?

17.Van welk vliegdekschip vertrok luitenant-kolonel James Doolittle voor de raid op Tokyo ?

18.Door welk land werd het concentratiekamp van Buchenwald bevrijd ?

19.Wie stond bekend als "Father of the Airborne" ?

20.Wat was de naam van de B-29 Superfortress die op 9 augustus 1945 de atoombom "Fat Man" afgeworpen heeft ?



dat waren ze please answer.
bedankt alvast :)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

off the top of my head...
nr 20 Enola Gay
nr 14 George S. Patton? (weet ik niet zo heel erg zeker )
nr 3 Hirohito
nr 6 Afbeelding
nr 19 General William C. Lee
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

bedankt. :)
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

weet niemand meer iets?? :(
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

probeer een paar zoekmachines zoals http://www.google.nl
http://www.startpagina.nl

ofzo...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Op alle vragen weet ik (nog) geen antwoord, maar op een paar wel. Hier komen ze.

De Keizer van japan tijdens de WO2 was volgens mij Hirohito, helemaal zeker weet ik het niet, maar als je op http://www.yahoo.com zijn naam in typt kom je waarschijnlijk meer te weten.

Het embleem van de Amerikaanse Airbornes van de 506 was een schop ( zoals afgebeeld op een kaartspel op bijvoorbeeld een schoppenaas, je weet wel, zo'n hartje op zijn kop. Ze staan ook o pde helmen van Easy Company in Band of Brothers)

Het lijk van Mussolinie werd eerst zwaar verminkt, en daarna aan zijn voeten opgehangen.

Deze weet ik heel zeker, de naam van het vliegtuig dat de eerste atoombom wierp was: Enola Gay

vraag 9: Chequers was de naam van het Buitenhuis van Winston Churchill
vraag11: Op 19-12-1944 werden in het Belgische Stevlot 130 burgers door de SS vermoord. Ik denk dat jij dit voorval bedoeld.
vraag17: de USS Hornet

Groeten,

Sjoerd
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

ok bedankt :)
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Robin,

Deze weet ik.

3 Hirohito
6 De schoppenaans is niet het embleem van het 506e. Easy Company (Band of Brothers) draagt schoppenaas en E.C. maakte deel uit van het 502e para-regiment.
9 Buitenverblijf Churchill
10 Christiaan Lindemans
11 Plaats is inderdaad Stavelot, het betreft hier echter de executie van ca. 130 Amerikaanse krijgsgevangenen.
13 Een amerikaanse sergeant (zoek op Crab tank)
14 Churchill
15 De Halifax bommenwerper
16 Na "berechting" door communistische partizanen executie en ophanging aan de voeten in Milaan
17 USS Hornet
18 Engeland
20 Enola Gay

Verder kan ik je aanraden wat beter te zoeken op het net
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

hoi.ik heb nog 6 vragen.ik heb er al 15 goed, voor school :shock: :D

maarja hier komen de 6.

1.De Duitse luchtaas Adolph Galland was een merkwaardige persoonlijkheid. Waarom?
1.hij droeg zijn laarzen omgekeerd2.hij had een asbak geplaatst in zijn vliegtuig voor zijn favoriete sigaren3,hij had altijd zijn teddybeer bij zich4,hij liet zijn baard groeien tot zijn volgende luchtoverwinning

2.Over wie zei Hitler het volgende: "een opgeblazen rubbervarken dat een luid piepend geluid produceert en dan leegloopt"?
2.1Quisling2.Jaap Straks3.Anton Mussert4.Seyss-Inquart

3.De Britse luchtlandingstroepen beschikten over een kleine demonteerbare motorfiets. Onder welke bijnaam was dit voertuig gekend?
3.1 Iron Annie2,Widow Maker3,Corgi4.Speedy

4.Welke relatie bestond er tussen Daphne du Maurier en generaal Browning ? Zij koos het embleem Pegasus voor de Britse luchtlandingstroepen.

4.1 ze waren gehuwd met elkaar2.ze kenden elkaar niet3.hij was haar oom4.ze was zijn gouvernante

5.Hoe heette de raadsman van Hermann Göring tijdens het proces van Nürenberg ?

5.1 Dr. Alfred Seidl2.Dr. Heinz FritzDr.3. Hans Flaechsner4.Dr. Otto
Stahmer

6.Wie was de eerste Belgische soldaat die sneuvelde op het Normandische front ?

6.1 Albert Janssens2.Jean-Baptiste 3.PironAndré de Jongh4.Edouard Gérard



pzz tel it to me :cry:
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Hey voor je vragen heb ik nog een paar antwoorden:

Adolph Galland: ( http://www.acepilots.com/german/galland.html)

In Spain, Galland first displayed his dashing style - flying in swimming trunks, clenching a cigar between his teeth, flying an aircraft gaily decorated with a Mickey Mouse figure.

Waarschijnlijk dus de asbak.

De Britse motorfiets: ( http://www3.telus.net/welbike/ )

Kijk op deze site, er wordt namelijk iets gezegd over de CORGI. Ik denk dat jij deze moet hebben, maar check het effe.

De relatie tussen Browning en die vrouw was dat ze getrouwd waren.

Goring werd verdedigd door Dr. Otto Stahmer

De eerste belgische soldaat die sneuvelde was Edouard Gerard
( http://users.skynet.be/brigade-piron/me ... nor_en.htm )
Op deze site vind je ook een foto van hem (de bovenste, hij stierf op 20 jarige leeftijd.)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Monmax antwoord op vraag 11

Bericht door Sjoerd »

Monmax,

Bij het antwoord over het embleem op de helmen zat ik inderdaad fout met het regiments nummer, maar in je antwoord schrijf je ook dat bij het Belgische Stevlot 130 krijgsgevangenen werden vermoord, volgen een boek wat ik thuis heb is dit NIET waar.
(Het boek:'De Tweede Wereldoorlog in Foto's, door David Boyle uitgeverij 'Rebo Productions' met ISBN 90-366-1280-2 bevat ongeveer 800 foto's met uitleg uit deze periode en is een echt aanrader.)

Op blz 262 van dit boek staat het volgende:

'Maar de wreedheid van de Duitse SS sterkte de wil van de Amerikanen. Meer dan zeventig Amerikaanse soldaten die in Malmedy gevangen waren genomen, werden op 17 december door een SS-pantserdivisie vermoord.
Twee dagen later (op 19 december dus) vermoorde de SS bij Stevlot 130 Belgische burgers die ervan werden 'verdacht' Amerikanen onderdak te bieden'

Hieruit blijkt dus dat jij het over een voorval hebt dat twee dagen eerder plaats vond en dat het dus 130 burgers waren die vermoord werden, en niet 130 krijgsgevangenen.

Sjoerd
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

wat is dan wel het embleem van de 506?
schoppen.
ruit.
klaver.
hart.

een van de vier
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Na enig naspeurwerk op Internet kwam ik op de volgende site terecht:

http://members.brabant.chello.nl/~p.vandewal/

En daar staat:

"BAND OF BROTHERS"

"FROM NORMANDY TO HITLER'S EAGLE'S NEST"

This is the title from a book Dr. Stephen E. Ambrose wrote about the men from:

E company, 506th PIR, 101 Airborne Division

called:

EASY

From this book Steven Spielberg and Tom Hanks made a 10 part TV-series

(PIR=Parachute Infantry Regiment)

Hieruit blijkt dus dat 'Band of Brothers' weldegelijk over het 506 th Regiment ging, en dat de soldaten uit dit regiment dus WEL een Schop op hun helm hadden.
Volgens mij is het antwoord op jouw vraag dus:
Een Schop op de helm.

Sjoerd
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

ok
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

:!: :?: :idea:

dames en heren,ik heb nog 3 laatste vragen.
deze zijn uiterst belangrijk voor school humhum,nee ff serieus.
maar weet iemand ze misschiens? :cry:

1.Over wie zei Hitler het volgende: "een opgeblazen rubbervarken dat een luid piepend geluid produceert en dan leegloopt"?
Quisling,
Jaap Straks,
Anton Mussert,
Seyss-Inquart
2.Welk vliegtuig werd tijdens WO2 in grote aantallen gebouwd in Canada ?
Mosquito,
Spitfire,
Mustang,
Lightning
3.Voor wat staat de afkorting AVRE ?
American Veteran Regiment Europe
Armoured Vehicle Royal Engineer
Armoured Vessel Royal Engineer
Allied Victory Report Europe


als je het niet zeker weet maakt niks uit,als ik maar iets weet


thanks alvast :)
Plaats reactie