conflict palastina - israel

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

dvaupell schreef:Nou nou nou, wat zijn we genuanceerd zeg. 2 maffiabendes, toe maar!
Het komt er op neer!

Degenen die het in Israel voor het zeggen hebben, gedragen zich als een maffiabende. Net zoals al die zogenaamde bevrijdingsbewegingen, die in feite niets anders zijn dan een stel bendes die elk hun eigen belangen hebben.

Ik doel voor wat betreft Israel op de schaamteloze manier waarop ze doodleuk een atoomprogramma ontwikkelen, en verder doen ze gewoon waar ze verder nog meer zin in hebben.
De immigratie van Ethiopische en Russische joden was gewoon een geslaagde poging om de meer westerse joden in Israel hun meerderheid te laten verliezen.

Het fundamentalisme verstikt nu aan beide zijden het klimaat.

En wat dat betreft is er niks nieuws onder de zon.
Menachim Begin was nota bene een terrorist.
Sharon was dan nog altijd nog soldaat, en heeft alleen maar een keer ergens anders gekeken toen Libanezen een kamp met Palestijnen aan het uitmoorden waren.
Wat had hij dan moeten doen?
Tussenbeide komen, zodat de volgende dat weer raketten op Israel konden worden afgevuurd?

Als ik het over de Israelische maffia heb, moet je maar eens opletten hoeveel extreem rechtse Amerikaanse joden als adviseurs in Israel aanwezig zijn. De Amerikanen hebben trouwens ook ex-IRA leden in dienst als militair adviseur.
Enfant terrible volgens sommigen. ;)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Volgensmij zijn alle regeringen net maffia.
Want je moet geld aan ze betalen en als je dat niet doet kom je zwaar in de problemen en sturen ze een mannetje op jeaf.
Als je dan nog niet luistert komen er knokploegen (politie) aan te pas.
Net maffia dus!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Maar Arjen, denk jij dat de anarchie de oplossing is ?
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

betrapt!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Héhé, er is niets zoals 'ideaal'
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik denk dat een ideaal ten allen tijde negatieviteit in zich draagt.
Je sluit namelijk de andere zijde van je ideaal uit.
Vandaar dat ik van mening ben dat regeringen niet werken.
Je moet daarentegen wel af en toe samen werken om iets te bereiken.

Maar goed... we drijven af...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Haha .. Arjen heeft het goed voor elkaar.
Natuurlijk komt het er op neer.
Alleen de methodes zijn iets anders.

De Nederlandse belastingdienst schiet je niet door de kniëen als je niet betaald, en dat doet de IRA wel. El Fatah hangt lastige Palestijnen onderste boven aan een of andere latarenpaal of mast, en dan snijden ze de buik open.

Zo iets laat de wereldpers niet zien, maar ik heb er een foto van.
Enfant terrible volgens sommigen. ;)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ioannis schreef:De Nederlandse belastingdienst schiet je niet door de kniëen als je niet betaald, en dat doet de IRA wel. El Fatah hangt lastige Palestijnen onderste boven aan een of andere latarenpaal of mast, en dan snijden ze de buik open.
De Nederlandse belastingdienst heeft machtsmiddelen genoeg om mensen die niet betalen geld afhandig te maken. Incasso, justitie en politie.
De IRA grijpt naar andere (verwerpelijke) machtsmiddelen om van anderen gedaan te krijgen wat zij willen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Tsja...wat is verwerpelijk vraag ik me wel eens af...
Eigenlijk is het enige wat er nodig is om normaal met elkaar om te gaan gewoon onbevangen liefde.
Maar dat lijkt wel onmogelijk tegenwoordig.
Zeker in de situatie Joden-Palestijnen.
Daar is ondertussen zoveel kwaad bloed gezet dat als er iemand wakker wordt uit die spiraal en iedereen en alles vergeeft en vergeet die persoon de volgende dag alweer een zo negatieve ervaring dat ie gelijk weer overnieuw gaat haten.

We zijn ook met zoveel dat het niet meer mogelijk om met je geliefden een rustig hoekje van de wereld te vinden om daar alleen maar liefde in je hart te dragen, want er is altijd wel een of andere eikel die raar loopt te doen.

Wij hebben nog geluk. Wij lopen alleen intern raar te doen en fokken elkaar op. Er zijn zat plaatsen waar buurlanden elkaar militair op lopen te fokken. hmmm....soms vraag ik me wel eens af het mijn kijk op de wereld is die me het idee geeft dat er geen oplossing meer is...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Arjen..
Daar komen we op een zelfde vlak.
Wijsheid komt met de jaren.

Geen verhitte discussies meer.
Alleen het besef dat vluchten niet meer kan.

Vroeger was er een heel lief liedje over...

Vluchten kan niet meer..
Ik zou niet weten waar naar toe..

Jenny Aryan men ik te herinneren...
Enfant terrible volgens sommigen. ;)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Kut...dus met de jaren wordt het erger?
:(
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Arjen schreef:Kut...dus met de jaren wordt het erger?
:(
Inderdaad. :lol:

Het besef dat eigenlijk niets in het leven er eigenlijk toe doet.
Al het goede wat je meende te moeten doen, blijkt achteraf ook een schaduwzijde te hebben.

Eens komt het besef dat een van de leukste dingen in het leven de kermis was in je jeugd.

Ik zal je vertellen.... Het was in de jaren 60.
De krant stond bol van de geruchten over de actie in Nieuw Guinea.
De Koninklijke Marine was daar present om de Indonesische infiltranten eens mores te leren.. Niemand wist eigenlijk wat infiltranten eigenlijk waren, maar dat deed er ook niet toe.

Wel, op de kermis stond een attractie, Klaar voor Onderwater.
Mijn vader vond het prachtig. Ik ook.
Een attractie met een onderzeeboot erop geschilderd.
In grijs grauw.
Komt dat zien!

Wij naar binnen...
Als je dat trapje oploopt, heb je de illusie dat je in een onderzeeboot gaat.. Het was hardstikke pikkedonker.
Een stem zegt, dat je je aan de railing moet vasthouden.
Het ding begint te bewegen, en het is net of je op zee zit..
Totdat tegen het einde het licht aan gaat.. ;)

Iedereen liep enthousiast naar buiten, en vertelde wat voor een prachtige attractie het wel was.. ;)

Die humor werkt tegenwoordig niet meer.
Tegenwoordig staat men meteen te zeuren.
Enfant terrible volgens sommigen. ;)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

zit wat in...de onschuld is de onwetendheid.
Zo kun je nog onbevangen zijn...
wat dat betreft zoek ik idd dat hoekje van de wereld...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

In een zekere zin is geweld natuurlijk, maar de mens kan het op zo'n grote schaal toepassen dat het natuurlijk onnatuurlijk is.
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik ben niet zo heel regelmatig ingelogd op WO2, maar wil toch op een berichtje reageren van Ioannis, die schrijft dat Israel doodleuk atoomwapens ontwikkelt en min of meer doet waar het zin in heeft.
Jazeker, dat is wat ze doen, maar wat is daar precies verkeerd aan ?

Israel is sinds zijn oprichting in 1948 continu bedreigd geweest door haar (Arabische) buurlanden. Het is m.i. logisch dat ze alles in het werk stellen zichzelf te beschermen. Ook tijdens de koude oorlog heeft atoomdreiging ervoor gezorgd dat er geen WO3 is ontstaan tussen het westen (NAVO) en het oosten (Warschaupact). Israel gebruikt dit ook slechts als afschrikking.

Verder : Als je boeven vóór wilt blijven moet je als een boef kunnen denken. Door daar een (voormalig terrorist) voor in te schakelen kun je beter begrijpen hoe een terroristische organisatie denkt en functioneert. Zo kun je je beter verdedigen tegen dit soort ellende.

Als (bijna) laatste : De scheidslijn tussen vrijheidsstrijder en terrorist is heel dun. Het is maar net aan welke kant je staat ....

Als laatste : Ik wil ervoor pleiten hier te spreken over het Palestijns/Isrealisch of Israelisch/Palestijns conflict en zeker niet over het Palestijns/joods conflct, dat heeft er namelijk niets mee te maken.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie