Doen de Moderators goed hun werk?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Doen ze hun werk?

Ja natuurlijk, geen opmerkingen hierover!
28
55%
Ja natuurlijk, Hoewel ik wel wat meer te zeggen wil hebben (ik is niet Narcolepticus)
2
4%
Jup, af en toe wel enige steken die ze laten vallen
9
18%
Bwa, dat valt wel mee, soms zijn ze wel echte mierenn**kers
7
14%
Zus en zo
1
2%
Neen, veel te streng onze 'dictators'
4
8%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Nou wil ik er eigenlijk, als moderator van een ander phpp forum, wel eens een andere vraag tegenoverstellen:

Wat verstaat men onder een "goede" moderator?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Iemand die niet overdreven aanwezig is en goed in kan schatten wanneer wel en niet in te grijpen en dat in die instantie daadkrachtig doet.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Dat is jouw visie als administrator, maar wat is de visie van de gebruikers?
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

gvdbor schreef:Dat is jouw visie als administrator, maar wat is de visie van de gebruikers?
Ik ben het wel met Proos eens. Al zijn ze er natuurlijk ook om uitwassen tegen te gaan. Zowel in uitlatingen als bijvoorbeeld gepostte plaatjes. Ik merk de laatste tijd hier wel verharding en wat mijns inziens te rechtse opmerkingen. Het blijft echter ten alle tijden je eigen verantwoordelijkheid wat je neerzet. Het is niet zo dat je maar wat kunt roepen onder het mom van "als het niet mag halen de mods het wel weg".
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Soms stellletje mierenneukers ik kijk nu even naar de agent onder ons :P

Veder doet iedereen het goed soms beetje te zeikerig overkleinere dingen maar ach

zolang je je n beetje gedraagt is der niets aan t handje
Starting up again
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Er zijn inderdaad nogal eens rechtse opmerkingen, maar ik denk juist dat dit forum dan een uitermate geschikt middel is om elkaars meningen te horen en waardoor we er misschien iets van leren: als bepaalde forumleden zich na een gesprek genuanceerder opstellen en beter over de dingen nadenken dan denk ik dat we precies dat bereikt hebben wat we zouden moeten bereiken.

Vandaar dat we niet overal bovenop vliegen. Ook wordt er veel gedaan in onderling overleg met de forumleden zelf (topicstarters bijvoorbeeld) en zijn niet alle moderatieacties zichtbaar.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ja Ioannes. Dan ben jij waarschijnlijk degene waar ze niet goed voor kunnen doen want het is onmogelijk om voor iedereen goed te doen.

Je kan toch wel zeggen dat ze niet ondoordacht handelen hé ?
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Narcolepticus schreef:Ja Ioannes. Dan ben jij waarschijnlijk degene waar ze niet goed voor kunnen doen want het is onmogelijk om voor iedereen goed te doen.

Je kan toch wel zeggen dat ze niet ondoordacht handelen hé ?
Tja, ik heb niet voor niets Patton als avatar.

Aanval is nu eenmaal de beste verdediging, en ik probeer dat altijd hard maar wel fair te doen.
Ik hou nu eenmaal niet van ouwe wijven gesemmel.

Als iemand meent mij het bloed onder de nagels vandaan te moeten halen, kan hij een PB verwachten.
Maar bij sommigen werkt dat niet.
Die zijn er gewoon op uit om doelbewust onwaarheden te verspreiden.

Dat is wat anders als de hypotheses die ik wel eens lanceer.

Geschiedenis van de tweede wereldoorlog schrijven is eigenlijk nog steeds niet voor 100% mogelijk, omdat er ontzettend veel bronnen nog steeds niet vrijgegeven zijn.

Toch willen we wel weten, wat er precies gebeurd is.
En ook, hoe de mensen dachten.
Dat probeer ik vooral voor de geest te krijgen.

Ik heb de manier waarop moderatoren op mijn postings reageren als behoorlijk storend ervaren.
Bepaalde termen lieten ze zich ook over mij ontvallen, wat ze beter niet hadden kunnen doen, maar dat schijnt de cultuur van de dag van vandaag nu eenmaal te zijn.

Nogmaals, ik vertel niets over wat mijn familie en ik voor besonjes hebben met geschiedenis, omdat ik me nergens op voor wil laten staan.

Maar ik erger me ontzettend over de leugenachtigheid van ultra rechtse elementen op dit forum.
Verder de krampachtige manier waarop sommige anderen vast houden aan wat voornamelijk westerse propaganda was.

Aan het einde van een oorlog krijgt de overwinnaar immers gelijk.
Enfant terrible volgens sommigen. ;)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het feit dat je hier je gal kunt spuwen als gebruiker geeft alleen maar aan hoe vrij we gelaten worden op dit forum en dat we ook open staan voor kritieken. Ik heb ook al eerder gezegd waarom dat is, in mijn post van 06-02-2005 00:22 uur in dit topic.

Laat me echter duidelijk stellen dat op het moment dat mensen de forumregels overtreden er wordt ingegrepen. Wij maken daarbij geen verschil of dat een ultra-links, links, centraal, rechts of ultra-rechts persoon is. Soms lijkt het misschien dat er niks gebeurt, maar dat komt omdat we bijvoorbeeld eerst een waarschuwing sturen. Daar merkt niemand iets van en dat is prima.

Per individuele gebruiker lossen we de zaken bij voorkeur per pb op en pas als dat niet lukt met een afkoelban. Iedere gebruiker kan het altijd nog een keer proberen tenzij de actie bijvoorbeeld de directe vernietiging van het discussieplatform is, of een extreme schending van de regels.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Wel, Proos...

Het is me al lang duidelijk waarom veel leden voor jullie stemmen.
Heb net weer een zuigend PB'tje van een van de leden van de staff gehad.

Het is moeilijk om kritiek te krijgen hè?

Om maar eens man en paard te noemen...

Martijn stuurde me een PB dat er "klachten"over mij waren.
Dat is natuurlijk gewoon een verzinsel.

Ik heb maar enkele PB's gehad van mensen die het niet met me eens waren. Ik heb ze van repliek gediend, en er daarna niets meer van vernomen. Of gaan die watjes daarna bij de staff lopen zeuren?

Ongeloofelijk dat Nederlanders zich tot dat soort kontenkruiperij verlagen.

Ik denk, dat het wel in die hoek zit.

Ik houd vol dat de moderators hun werk niet goed doen.
Sommigen wordt de hand boven het hoofd gehouden, en naar mijn idee onterecht. Ook wordt veel te zwak opgetreden tegen ultra rechts.
Die verkondigen geen mening, maar ventileren leugens.
Dat is nu eenmaal inherent aan ultra rechts.

Ik heb me trouwens behoorlijk verbaasd over het grote aantal foute avatars alhier, maar daar kan ik nog enigszins begrip voor opbrengen door de grote onnozelheid van de hedendaagse jeugd op het gebied van de geschiedenis van de tweede wereldoorlog.

Trouwens.. Binnenkort ben ik gids in een nieuw te inrichten museum op het onderwerp tweede wereldoorlog en daarna...
Is wel wat lastig om me dan van dit forum te bannen... ;)
Enfant terrible volgens sommigen. ;)
YouKnow
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2005, 20:12
Locatie: Baexem
Contacteer:

Bericht door YouKnow »

Ik vind dat Ioannis inderdaad gelijk heeft in het aantal foute avatars; daar zou best tegen mogen worden opgetreden. Dat zou immers ook bij een ultralinks icoon worden gedaan.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Die verkondigen geen mening, maar ventileren leugens
Das lastig..
Als de mening een leugen is, kan je 'm dan verbieden? Wel als je het historisch bekijkt, daar heb je vaak toch wel objectieve oogpunten waarmee je je besluit kan onderbouwen. Maar politiek gezien, waar trek je dan de grens? :?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ioannis schreef:Trouwens.. Binnenkort ben ik gids in een nieuw te inrichten museum op het onderwerp tweede wereldoorlog en daarna...
Is wel wat lastig om me dan van dit forum te bannen... ;)
Ik snap de link niet ... alsof je functie buiten het forum ook maar iets te maken heeft met je rechten en plichten binnen dit forum :roll:
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Laat maar Tim, hij is al weg.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

De moderators doen goed en naar behoren hun werk, maar wat ik mis is dat er weinig moderators zijn met enige vakkennis omtrent het onderwerp/afdeling waarvan men moderator is.
Collector of uniforms of the enemy
Gesloten