Je Nieuwste aankoop - Deel 1

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef: Dus toch gekocht :wink: , een goed begin voor je geplande Duitse pop 8) .
Jah ik kon hem niet aan me voorbij laten gaan. Zit al maanden met het idee in me kop om een Duitser te maken en dan is dit een mooi begin. :P
Inderdaad Nico, een goed begin, de rest komt met de tijd van zelf :wink: .
Zeker, dat Duits spul is nog niet zo heel moeilijk om aan te komen. Heb een mooi adresje waar ik spul kan kopen als ik weer wat zoek. Alleen de helm dat gaat nog een probleempje worden. Maar heb alle tijd. Kom vanzelf wel wat tegen.
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Aaah, nico dus je bent al begonnen aan je Duitser. Is dit het eerste stuk voor je pop ?
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hell-Fire schreef:Aaah, nico dus je bent al begonnen aan je Duitser. Is dit het eerste stuk voor je pop ?
Neej ik had al een een k98 bajo met frog. Die had ik al eerder heel goedkoop kunnen kopen.
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Nico Roelofs schreef:
Hell-Fire schreef:Aaah, nico dus je bent al begonnen aan je Duitser. Is dit het eerste stuk voor je pop ?
Neej ik had al een een k98 bajo met frog. Die had ik al eerder heel goedkoop kunnen kopen.
Dat is mooi, het begin is er dus al.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

nieuwste aanwinst:

PK Foto 2 tanks in opmars door België in 1940

Afbeelding
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Net gevonden op de zolder van mijn opie en omie :) . Ik ben wel van de ladder gevallen en had mijn pink uit de kom :roll: maar gelukkig was de buurman dokter 8) .

Woordenboek (Duits->Nederlands, Nederlands->Duits) Gekocht in Horn 1940 door een Duitse officier Hans Klager.
Afbeelding

Kerkboek van de Kerk in Horn. Gebruikt door dezelfde Officier 1942.
Afbeelding

Een stuk of 30 Duitse muntjes
Afbeelding

Een aantal wazige kistjes. Geen idee wat het zijn. Brits, Duits?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

nieuwste aankopen:

Foto vluchtelingen Mechelen (mijn geboortestad), deze foto is genomen 50 meter vanwaar ik woon :) :

Afbeelding

Document uit de Kriegscommandatur van Mechelen, op zich niets speciaals natuurlijk, maar als het uit je eigen stad komt is het toch iets meer waard vind ik:

Afbeelding

wie trouwens info heeft over dit papiertje, wat het juist is, mag dat altijd zeggen :)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mijn eerste stuk in Sumpfmuster 44! Stuk is letterlijk te nemen :)
Er waren ook nog enkele lapjes stof uit Duitse parachutestof, maar ik ben nog niet bekend genoeg met het patroon, dus dat heb ik maar laten liggen.
Ook nog een Ryker om het stuk in op te bergen, maar ik heb de grootte niet goed ingeschat vrees ik.

Afbeelding
Het is ondertussen gestreken en ziet er veel beter uit. Ik denk dat ik het ooit als sjaaltje ga gebruiken oid.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Juist terug van Antwerpen:

Vlaamse Wacht helm (M28) met origineel binnenwerk en originele verf maar het plaatje was 'gerestaureerd'; één of andere snul heeft over het goede een namaak geplakt wat ik er ga proberen af te krabben...

Twee commando straatnamen (of hoe ze dat ook noemen) 'nr.5 Commando'

Een MINT mastenbrille (de dienstbrille maar dan met rekkers voor achter de oren) met, raar maar waar, juist mijn sterkte, dus ik kan er bangelijk goed door zien :) op naam van een Flak-officier.

Engels wo2 gedateerd zakmes

En dat is het denk ik! :)

Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Gokje: helm kwam van bij Balming (een handelaar met een slechte reputatie trouwens), mes kostte 4EUR in de aanbieding? Ben je zeker dat die helm ooit van de Vlaamse wacht was? Mij leek de buitenkant herschilderd en kon evengoed een Nederlandse zijn.
Laatst gewijzigd door Peter M op 06 feb 2005, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:Mijn eerste stuk in Sumpfmuster 44! Stuk is letterlijk te nemen :)
Er waren ook nog enkele lapjes stof uit Duitse parachutestof, maar ik ben nog niet bekend genoeg met het patroon, dus dat heb ik maar laten liggen.
Ook nog een Ryker om het stuk in op te bergen, maar ik heb de grootte niet goed ingeschat vrees ik.

Afbeelding
Het is ondertussen gestreken en ziet er veel beter uit. Ik denk dat ik het ooit als sjaaltje ga gebruiken oid.
Ff bijknippen..:)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Het zakmes stond inderdaad ook in aanbieding! :wink: En van Balming zou ik NOOIT kopen, ik heb verhalen gehoord van enkele mensen die hij in het zak heeft gezet, en btw, die helm van 200 was een slechte repro trouwens!
Groeten,
Junior
antwerpx schreef:Gokje: helm kwam van bij Balming (een handelaar met een slechte reputatie trouwens), mes kostte 4EUR in de aanbieding? Ben je zeker dat die helm ooit van de Vlaamse wacht was? Mij leek de buitenkant herschilderd en kon evengoed een Nederlandse zijn.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

junior schreef:Het zakmes stond inderdaad ook in aanbieding! :wink: En van Balming zou ik NOOIT kopen, ik heb verhalen gehoord van enkele mensen die hij in het zak heeft gezet, en btw, die helm van 200 was een slechte repro trouwens!
Groeten,
Junior
Oef :)

Er lag trouwens nog een goed gebruikte omkeerbare splittetarn parka voor 320EUR, de 'witte' kant vond ik eigelijk acceptabel genoeg...maar ja, geld :|
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik heb ook die splintertarn gezien, ik vroeg aan de kerel die er bij zat hoeveel het kostte en hij vroeg dit bijgevolg aan iemand anders, de jongen had de persoon verkeerd verstaan en zei 23EUR, maar al gauw bleek de jongen het, jawel, verkeerd verstaan te hebben en moest het 320EUR zijn, ik had mijn geld al klaar! :P Maar ik vond het in iet of wat slechte staat...
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

foto in de buurt van Eeklo(?) verwoeste auto's

Afbeelding
Gesloten