1000 LEDEN!

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

1000 LEDEN!

Bericht door junior »

Ons forum heeft eindelijk haar duizendste lid gekregen: "Isa"
Gefeliciteerd wo2.nl! :cheer:

Groeten,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Namens WO2.nl bedankt :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Netjes gedaan forum.wo2.nl team :) gefeliciteerd!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Gefeliciteerd!

Dat we maar veel kennis mogen delen en veel zinvolle posts mogen zien!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

De tijd vliegt :)
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

klinkt leuk maar ik las tevens dat er iemand geband is voor onbepaalde tijd.....wat heb je aan zulke leden dan?
Ik ben voor een periodieke "roll call"
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

precies, volgens mij kun je net zo goed 900 leden schrappen want naar mijn weten zijn het toch telkens dezelfde leden die hier actief zijn. En geloof niet dat dat er veel meer dan 100 zijn!
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Een rollcall. We hebben er al wel eens schoonmaak gehouden. Toen werden er 160+ inactieve gebruikers geschrapt, maar er waren ook gebruikers met 0 berichten die aangaven graag hun account te behouden.

We hebben ook best veel lurkers op dit forum. Vorige maand hadden we 2,79 miljoen hits op het forum en het stijgt iedere maand weer.

Ik weet dat ik veel werk had om die gebruikers uit te zoeken die inactief zijn en na te gaan of accounts wel gebruikt worden zonder dat er mee gepost wordt. Er zijn mensen die een account handig vinden om te zien wat ze wel en niet gelezen hebben en in hun profiel opgegeven om als verborgen in de "wie zijn er actief" lijst te staan.

Voor de database en de snelheid maakt het weinig uit of er 250 of 1000 gebruikers in de lijst staan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het is gebruikelijk op forums om accounts niet te verwijderen. De ene kijkt iedere dag, de andere een keer per maand of alleen als hij iets moet weten...
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ik vind het juist goed dat deze accounts bestaan, ook als ze inactief zijn. Vooral als er gepost wordt vind ik het posten onder "gast" tamelijk lastig. Want je kunt wel 100 posts onder een gast account neerzetten maar je kunt als lid niet zien of het dezelfde gast is of een hele andere. Als iemand een account heeft kun je dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ja, dat vind ik ook een heel goede reden Hauptmann.

Behalve dit vind ik ook accountovername gevaarlijk. Stel dat een vertrekkend lid zijn account op zou laten heffen en iemand registreert zich met dezelfde naam, dan doet dat ook iets heel negatiefs met de structuur.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Precies, ik zou jullie dan ook willen adviseren om geen roll call te houden. Ik heb dit meerdere malen zien fout gaan in het bedrijfsleven. De schade is niet te overzien. Wat je aangeeft als accountsovername is een reel risico.

Ik weet niet of phpbb dat kan maar een optie lijkt me om ipv alle gebruikers alleen de actieve gebruikers te rapporteren. Of bijvoorbeeld mensen die zijn ingelogd in de laatste x dagen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het is in ieder geval een hoop werk en eigenlijk voor niets, want in principe schiet je er maar weinig mee op. Het scheelt een paar kilobyte in de database, meer niet en de risico's zijn er ook. Als het aan mij ligt komt er dus ook geen roll call.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Inderdaad, duizend leden is een mooi hoog aantal maar hoeveel zijn er daadwerkelijk actief op het forum?.
Misschien iedere periodiek eens een opschoning van de ledenlijst zou niet overbodig zijn lijkt me.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Als secretaris van STIWOT wil ik jullie in ieder geval vanharte feliciteren met dit mooie resultaat.
Of er nu 100 actieve leden zijn, of meer maakt in mijn ogen in ieder geval niets uit. Er zijn 1000 mensen geweest die het om wat voor reden dan ook belangrijk of interessant vinden/vonden om zich voor dit forum in te schrijven.

Er zullen altijd mensen zijn die lezen maar nooit posten en er zullen ook altijd mensen zijn die maar 1 keer posten en wellicht als ze het nodig hebben ooit weer eens een vraag neerzetten.

Niet druk over maken.
1000 is al een groote felicitatie en een feestje waard.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Plaats reactie