Je Nieuwste aankoop - Deel 1

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
harleybuscha
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:48
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door harleybuscha »

Jeroen2 schreef:foto in de buurt van Eeklo(?) verwoeste auto's

Afbeelding
ik zou niet weten waar in eeklo :evil:
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Ik heb een mg kogelriem van 50kogels en een verbandpakje van 44 gekocht.Tevens men eerst duitse spulle :) . Woesdag komt daar nog een DAK Mg kogelriemkistje bij en eventueel een koptelefoon :)
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

harleybuscha schreef:ik zou niet weten waar in eeklo :evil:
Inderdaad jeroen, nooit gewoon gokken waar een foto genomen is :wink:
Ik dacht dat het Zelzate had kunnen zijn, maar wie zal het zeggen ... er zaten ook foto's uit Antwerpen en de kust in dat lot.

De foto hieronder maakt meer kans om in Eeklo genomen te zijn. Belgische gevangenen aan het "Lyskanal", hier werd de laatste dagen van mei nog gevochten ter hoogte van Eeklo-Adegem-Maldegem. In september 1944 zouden er nog veel meer sneuvelen (Canadezen vooral).


Afbeelding

Nog een paar foto's gekocht van dezelfde woekeraar (scheurde een prachtig album uit elkaar):

Afbeelding
(Belgische straatversperring die duidelijk bleek te werken)

Afbeelding
(Belgische gevangenen)
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

ah sorry dacht dat je zei dat hij in Eeklo genomen was Tim, my mistake :)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

RelicHunter44 schreef:
Heel licht bruin ipv chocolade bruin betekend inderdaad Luftwaffe, kleur was op de foto niet geheel duidelijk te onderscheiden.
Bezit zelf een setje chocolade bruine tasjes die beide in het middelste tasje LBA gestempeld zijn.
Bedankt voor de info! Als je nog zo'n tasje te koop aanbied of een LW y riem.. laat het me weten :) vooral die Y riemen zijn supermoeilijk te krijgen...

Zal er aan denken, de licht bruine luftwaffe Y riemen zijn inderdaad moeilijk te vinden maar daar in tegen zijn de "gewone" donkerbruin/zwarte luftwaffe Y riemen nog wel degelijk te krijgen.
Willem van Tarnmilitaria.nl heeft er verschillende liggen, je kan ze onderscheiden van Heer Y riemen doordat er voor geen "dubbele riempjes" zitten.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef: Jah ik kon hem niet aan me voorbij laten gaan. Zit al maanden met het idee in me kop om een Duitser te maken en dan is dit een mooi begin. :P
Inderdaad Nico, een goed begin, de rest komt met de tijd van zelf :wink: .
Zeker, dat Duits spul is nog niet zo heel moeilijk om aan te komen. Heb een mooi adresje waar ik spul kan kopen als ik weer wat zoek. Alleen de helm dat gaat nog een probleempje worden. Maar heb alle tijd. Kom vanzelf wel wat tegen.

Een helm kom je van zelf eens tegen voor de prijs die je zelf wil betalen, richt je op een "kale" M42 stahlhelm daar die nog relatief het goedkoopst zijn.

Succes.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef: Inderdaad Nico, een goed begin, de rest komt met de tijd van zelf :wink: .
Zeker, dat Duits spul is nog niet zo heel moeilijk om aan te komen. Heb een mooi adresje waar ik spul kan kopen als ik weer wat zoek. Alleen de helm dat gaat nog een probleempje worden. Maar heb alle tijd. Kom vanzelf wel wat tegen.

Een helm kom je van zelf eens tegen voor de prijs die je zelf wil betalen, richt je op een "kale" M42 stahlhelm daar die nog relatief het goedkoopst zijn.

Succes.
Ja ik denk ook dat het zo'n helm gaat worden. Maar eerst een koppel en laarzen kopen. Dan kan ik al een pop maken. Helm komt later wel een keer. Doe gewoon verband om zijn kop. :P Me ouders zullen het ook niet goed vinden als ik weer zoiets duurs koop.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef:

Een helm kom je van zelf eens tegen voor de prijs die je zelf wil betalen, richt je op een "kale" M42 stahlhelm daar die nog relatief het goedkoopst zijn.

Succes.
Ja ik denk ook dat het zo'n helm gaat worden. Maar eerst een koppel en laarzen kopen. Dan kan ik al een pop maken. Helm komt later wel een keer. Doe gewoon verband om zijn kop. :P Me ouders zullen het ook niet goed vinden als ik weer zoiets duurs koop.
Heb je topic betreffende het koppel inmiddels gezien, een paar originele en goede manschappen laarzen zullen je zo tussen de 200 en 250 euro gaan kosten.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef:

Een helm kom je van zelf eens tegen voor de prijs die je zelf wil betalen, richt je op een "kale" M42 stahlhelm daar die nog relatief het goedkoopst zijn.

Succes.
Ja ik denk ook dat het zo'n helm gaat worden. Maar eerst een koppel en laarzen kopen. Dan kan ik al een pop maken. Helm komt later wel een keer. Doe gewoon verband om zijn kop. :P Me ouders zullen het ook niet goed vinden als ik weer zoiets duurs koop.
Heb je topic betreffende het koppel inmiddels gezien, een paar originele en goede manschappen laarzen zullen je zo tussen de 200 en 250 euro gaan kosten.
Ja ik zat te denken aan die half leren laarzen met daarboven van dat dikke vilt. Weet niet wat de juiste benaming is voor die laarzen? Die zijn een stuk goedkoper.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef: Ja ik denk ook dat het zo'n helm gaat worden. Maar eerst een koppel en laarzen kopen. Dan kan ik al een pop maken. Helm komt later wel een keer. Doe gewoon verband om zijn kop. :P Me ouders zullen het ook niet goed vinden als ik weer zoiets duurs koop.
Heb je topic betreffende het koppel inmiddels gezien, een paar originele en goede manschappen laarzen zullen je zo tussen de 200 en 250 euro gaan kosten.
Ja ik zat te denken aan die half leren laarzen met daarboven van dat dikke vilt. Weet niet wat de juiste benaming is voor die laarzen? Die zijn een stuk goedkoper.
Dat zijn winterlaarzen, werden hier toch zelden gedragen, meer aan het Oostfront en de Ardennen.
Al hoewel je ze onder een overjas amper zal zien, mogelijk een goedkopere oplossing.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zal er aan denken, de licht bruine luftwaffe Y riemen zijn inderdaad moeilijk te vinden maar daar in tegen zijn de "gewone" donkerbruin/zwarte luftwaffe Y riemen nog wel degelijk te krijgen.
Willem van Tarnmilitaria.nl heeft er verschillende liggen, je kan ze onderscheiden van Heer Y riemen doordat er voor geen "dubbele riempjes" zitten.
Ze staan niet op z'n site, weet u misschien hoe duur ze zijn?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

De winter van 44/45 was wel heel erg streng hier. Dan kunnen die toch best hier gedragen zijn? Mijn Duitser wordt er toch 1 in een winter uitvoering.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

RelicHunter44 schreef:
Zal er aan denken, de licht bruine luftwaffe Y riemen zijn inderdaad moeilijk te vinden maar daar in tegen zijn de "gewone" donkerbruin/zwarte luftwaffe Y riemen nog wel degelijk te krijgen.
Willem van Tarnmilitaria.nl heeft er verschillende liggen, je kan ze onderscheiden van Heer Y riemen doordat er voor geen "dubbele riempjes" zitten.
Ze staan niet op z'n site, weet u misschien hoe duur ze zijn?

De laatste keer dat ik bij hem geïnformeerd heb was op de beurs in Huizen, een tijdje terug, en toen kosten ze zo rond de 130 euro.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:De winter van 44/45 was wel heel erg streng hier. Dan kunnen die toch best hier gedragen zijn? Mijn Duitser wordt er toch 1 in een winter uitvoering.
Is natuurlijk mogelijk, en zoals ik al zei zit een groot gedeelte van de laars onder de overjas en wordt zo aan het oog onttrokken.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

130 voor een LICHTbruine, of zwarte lw y-riem?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gesloten