Belangstelling voor gezamelijk tentoonstelling

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.

Zou jij eventueel mee willen werken aan een gezamelijke tentoonstelling?

Ja
28
72%
Nee
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik zou mee willen werken aan de gezelligheid, maar ik ben geen verzamelaar dus heb ik ook niets in te brengen..
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

SiNiStEr schreef:Ik vind het zelf beter om het buiten de vakantie te doen omdat met de vakantie er veel mensen verhinderd zullen zijn. En ik vind dat als je gevechtsituaties wilt doen dan moeten daar ook wapens bij. Deze vergunningen moeten dus geregeld zijn. Het is gewoon van belang dat de mensen die halfautomatische en automatische geweren meebrengen hier een vergunning voor hebben.
En ik vind ook dat je een beetje negatief bent Mooyman, het is best te doen als je, je er maar voor inzet. Zoals al vaak gezegd zal er veel moeten gebeuren, maar ik denk dat het resultaat super zal zijn.
Overigens vind ik het idee om het bij een museum te doen een heel goed plan, zo heeft zo'n museum er ook nog eens profijt van.

Bij of in? Als het in een museum is, heeft dat dan wel nut? De musea zelf heeft al een (groot schalige) collectie, dus waarom zullen er verzamelaar bij moeten komen? Ik denk dat ALS we het gaan doen, het beste een zaal o.i.d. kunnen afhuren en een flinke verzekering afsluiten. OF natuurlijk ergens waar het goed beveiligd is....
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Jurryt schreef:
SiNiStEr schreef:Ik vind het zelf beter om het buiten de vakantie te doen omdat met de vakantie er veel mensen verhinderd zullen zijn. En ik vind dat als je gevechtsituaties wilt doen dan moeten daar ook wapens bij. Deze vergunningen moeten dus geregeld zijn. Het is gewoon van belang dat de mensen die halfautomatische en automatische geweren meebrengen hier een vergunning voor hebben.
En ik vind ook dat je een beetje negatief bent Mooyman, het is best te doen als je, je er maar voor inzet. Zoals al vaak gezegd zal er veel moeten gebeuren, maar ik denk dat het resultaat super zal zijn.
Overigens vind ik het idee om het bij een museum te doen een heel goed plan, zo heeft zo'n museum er ook nog eens profijt van.

Bij of in? Als het in een museum is, heeft dat dan wel nut? De musea zelf heeft al een (groot schalige) collectie, dus waarom zullen er verzamelaar bij moeten komen? Ik denk dat ALS we het gaan doen, het beste een zaal o.i.d. kunnen afhuren en een flinke verzekering afsluiten. OF natuurlijk ergens waar het goed beveiligd is....
Daarom is het Marshall Museum een goed idee, dit Museum richt zich vooral op de voertuigen. Een tijdelijke expositie gericht op de soldaten zou een leuk idee zijn..
Tenminste als het zou kunnen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Owkay, ik vind het een goed plan, zou iemand eens contact kunnen zoeken met dat museum in eerste instantie alleen om even wat informatie in te winnen, ons plan tot nu toe uit te leggen en om te kijken of er belangstelling is bij de mensen van dat museum.

En gezelligheid is ook belangrijk Arjen :D, we moeten toch mensen hebben die komen kijken ;).
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

SiNiStEr schreef:Owkay, ik vind het een goed plan, zou iemand eens contact kunnen zoeken met dat museum in eerste instantie alleen om even wat informatie in te winnen, ons plan tot nu toe uit te leggen en om te kijken of er belangstelling is bij de mensen van dat museum.

En gezelligheid is ook belangrijk Arjen :D, we moeten toch mensen hebben die komen kijken ;).
Ga je gang, stuur een e-mail :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ik zal wel eens proberen een nette mail in elkaar te zetten, of is er al iemand die wat gestuurd heeft?

Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Denk t niet..Anders was ie wel hier geplaatst :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Het word een brief aangezien ik geen e-mail adres kan vinden.

Hier trouwens nog een quote van de site:
Naast deze unieke verzameling voertuigen is dit museum uitermate geschikt voor het organise­ ren van dagtochten. Door de enorme ruimte biedt het Museum ook de mogelijkheid voor het organiseren van o.a. korte exposities maar ook voor het houden van partijen.
Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:Het word een brief aangezien ik geen e-mail adres kan vinden.

Hier trouwens nog een quote van de site:
Naast deze unieke verzameling voertuigen is dit museum uitermate geschikt voor het organise­ ren van dagtochten. Door de enorme ruimte biedt het Museum ook de mogelijkheid voor het organiseren van o.a. korte exposities maar ook voor het houden van partijen.
Rick
Das mooi nieuws :)
Bedankt voor het sturen van de brief.
D'r zijn nog wel genoeg mensen geïnteresseerd hoop ik?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Even ene tijdje niet geweest, maar op zich heb ik wel interesse.
Wel onder voorwaarden die ik niet nu zo openbaar neerzet.

Alleen zou ik niet kiezen voor jullie optie het Marshall museum.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wilco Vermeer schreef:Even ene tijdje niet geweest, maar op zich heb ik wel interesse.
Wel onder voorwaarden die ik niet nu zo openbaar neerzet.

Alleen zou ik niet kiezen voor jullie optie het Marshall museum.
Welke optie dan? :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik zou eerder kiezen voor een locatie waar voldoende expositieruimte is en waar men niet volop met de verhuizingsvoorbereidingen zit. Bovendien zijn de climatologische omstandigheden in Zwijndrcht niet optimaal.
Ik zou gewoon met veel mensen ergens een ruimte huren, dus niet in een museum duiken. Zelf je expositie bepalen. Op mijn site kan je in ieder geval zien wat ik minimaal zou kunnen inbrengen in de expo.

Maar bovenal moet je een goed plan opzetten. Je zal moeten denken aan verzekering enz. Dat is denk ik belangrijker dan de locatie. Ik heb al wat expo's achter de rug en er komt heel wat zijdelings bij kijken voordat je een expo opzet. Maar dat moet je denk ik in overleg met elkaar vastleggen en niet in een forum.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Daar heb je gelijk in Wilco, alleen je moet niet vergeten dat we met veel jonge verzamelaars hier te maken hebben en ze het financieël dus ook niet al te breed heb, dus de huur, verzekering e.d. moet niet al te duur worden.

Rick
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Daarom moet je ook met zoveelmogelijk menseniets regelen. Voor 250 euro kan je een aardige ruimte huren voor 1 dag. Met 10 mensen is dat 25 per persoon met meer nog minder. Kleine entree heffne en je krijgt er nog meer uit. Sponsering regelen en je hebt nog meer. Laat enkele organisaties ook een infom stand inrichten tegen kleine betaling en je hebt nog meer eruit. Laat 1 of enkele handelaren ene stand huren voor verkoop en je hebt weer meer kosten gedekt.
Met creativiteit realiseer je heel veel, maar dan moet je wel een plan hebben waarmee je mensen kan werven.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Hmm....misschien dat we dat ook eerder allemaal kunnen regelen (wie er mee doet e.d.) voordat we naar ruimte gaan kijken. Als je nog meer tips e.d. hebt Wilco.....ik hou mezelf aanbevolen.

rick
Plaats reactie