wat is jullie mening? ("Wehrmacht verdient meer respect

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Harro schreef:Wat een goedkope kutsmoes om ergens onderuit te komen. Je gaf niet je mening over de vraag van de TS maar een directe reactie op wat ik schreef.
Tja, dit soort taal staat me gewoon niet aan!!
Ga je mond spoelen!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ioannis: ik ben het beu om iedere keer als ik op je bericht reageer te moeten constateren dat je ondertussen het bericht waarop ik reageer alweer veranderd hebt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ioannis schreef:Overigens heb ik een hekel aan het wapperen met bepaalde termen zonder even de wezenlijke inhoud te benoemen.
Zoals in...
Ioannis schreef:Moderne psychologie weet dat prima uit te leggen.
En met testen in de praktijk nog gemakkelijk te bewijzen ook.
Het is precies daarom waarom ik je vraag over welke tests je het hebt.
Ioannis schreef:Wat psychologische experimenten betreft...
Het menselijk gedrag is zodanig, dat men onder invloed van gezag van hogerhand heel gemakkelijk tot onmenselijk handelen is staat is.
Slechts een kleine minderheid neemt daar meteen afstand van.
Je draait gelukkig al bij.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

terug naar het begin

Bericht door max »

Ik ga ff terug naar de oorspronkelijke vraag, die ik in feite wel bizar vind daar een leger geen respect moet krijgen enkel personen
een feit is dat er verschillende Duitsers waren, er waren er zelfs tegen hitler, maar die hielden hun bek uit angst
Mijn vader zat gedurende jaren in Duitsland tijdens de oorlog en kreeg zelfs hulp van sommige duitsers, dmv voedsel, hij hielp die mensen ook waar hij kon en na de oorlog zijn wij de overlevenden gaan opzoeken
Zelfs tussen de 'bewakers' van het lager waar hij was, was er dag en nacht verschil, er waren kloothommels, gewone gasten en er waren zelfs toffe gasten bij
Je ziet maar je mag iedereen niet over dezelfde kam scheren, ook geen Duitsers
Maar de wehrmacht respect geven vind ik overdreven, daar geen enkel leger mijn respect krijgt, enkel personen zoals Robert Stanford Tuck, Douglas Bader en Adolf Galland, deze piloten zijn na de oorlog zelfs nog bevriend geworden
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat ben ik met je eens. Bovendien is "meer respect verdienen" een onduidelijk en rekbaar begrip als het betrekking heeft op een organisatie die uit miljoenen mensen bestond.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Mikej
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2004, 19:35
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mikej »

Ej Harro en Ioannis ga naar ergens anders een debat voeren man... gezeur...

Nou mijn mening is dat de wehrmacht meer respect moet verdienen, het waren toch niet ALLEMAAL Nazi's, er waren ook gewoon huisvaders bij die naar het front moesten...voor die mensen heb ik het meeste respect...
Sjonge wat een vraag zeg pfoew....
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

@mikej

U kent mijn opinie geen respect voor groepen enkel voor personen en ja ze waren niet allemaal hevig nazi er waren zeker mensen bij die gewoon deden en respect verdienen
maar ik blijf erbij, je kan enkel respect verdienen als persoon door je daden en ik denk dat een leger bestaat om te vechten en niet voor goede daden te doen (behalve het leger des heils natuurlijk)
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
blue
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 jan 2005, 19:37

Bericht door blue »

Om toch nog ff te melden, heb ik mijn onderwerp maar een beetje aangepast :P, gewoon een lekkere :D informatieve presentatie over WOII vanuit duits perspectief belicht, dus met de nadruk op informatie over het derde rijk in plaats van de allies.
Puk
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2005, 21:53
Locatie: Den-bosch ( NL )

Bericht door Puk »

aller eerst, Harro ik zit 10 minuten op dit forum en vind jou al de grote bulley hier die iedereen wil laten zien hoe goed je wel niet bent. Helaas is je manier van discussieren en communiceren de manier hoe iemand tekort schiet in zijn persoonlijke woordenboek.

Je bent echt een typerend voorbeeld van het haantjes gedrag, walg ik een beetje van maargoed.


Niet vergeten jongens wat de wehrmacht deed in het franse dorp waar ik helaas de naam kwijt van ben :(. Er is een monument opgericht inde kerk waar de burgers e.d zijn vermoord.

Er zijn ook vele andere massagraven gevonden, door executies uitgevoerd op bevel van de wehrmacht zonder links naar de SS.


wehrmacht was ook geen lieverdje.
tjongejonge
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik wist niet dat er Kriegsmarine en Luftwaffe rechtstreeks betrokken was bij massaexecutie's...

Het was trouwens SS in Oradour-sur-Glane, Der Führer om precies te zijn!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Puk schreef:aller eerst, Harro ik zit 10 minuten op dit forum en vind jou al de grote bulley hier die iedereen wil laten zien hoe goed je wel niet bent. Helaas is je manier van discussieren en communiceren de manier hoe iemand tekort schiet in zijn persoonlijke woordenboek.
Nee dan jouw manier van presenteren: iemand afzeiken terwijl je nog geen woord met hem hebt gesproken. Dat is een veel betere vorm van communiceren :roll:
Puk schreef:Je bent echt een typerend voorbeeld van het haantjes gedrag, walg ik een beetje van maargoed.
Wat een feest.
Puk schreef:Niet vergeten jongens wat de wehrmacht deed in het franse dorp waar ik helaas de naam kwijt van ben :(. Er is een monument opgericht inde kerk waar de burgers e.d zijn vermoord.
Frans + kerk = Oradour sur Glane? :? Dat was SS dus ze zal op een ander dorp met een andere kerk doelen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Puk schreef:aller eerst, Harro ik zit 10 minuten op dit forum en vind jou al de grote bulley hier die iedereen wil laten zien hoe goed je wel niet bent. Helaas is je manier van discussieren en communiceren de manier hoe iemand tekort schiet in zijn persoonlijke woordenboek.

Je bent echt een typerend voorbeeld van het haantjes gedrag, walg ik een beetje van maargoed.


Niet vergeten jongens wat de wehrmacht deed in het franse dorp waar ik helaas de naam kwijt van ben :(. Er is een monument opgericht inde kerk waar de burgers e.d zijn vermoord.

Er zijn ook vele andere massagraven gevonden, door executies uitgevoerd op bevel van de wehrmacht zonder links naar de SS.


wehrmacht was ook geen lieverdje.
Buiten het feit dat je blijkbaar een cursus speedreading hebt gedaan en alle posts van Harro in 10 minuten hebt gelezen en hebt afgewogen tegen de posts van de 1002 andere gebruikers.

Geef aub eens voorbeelden bij je verhaal over die massagraven? Ben wel geinterressseerd.
Puk
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2005, 21:53
Locatie: Den-bosch ( NL )

Bericht door Puk »

ik heb geen zin in een discussie als deze.
Die zou naar mijn idee nogal zinloos zijn.

Inderdaad ik merk al dat je met al je argumenten meteen ter plaatse met bronnen en bewijsmateriaal zal moeten komen.

het zou ook kunnen zijn dat mensen zeggen, hee is dat zo, wat intressant en dat je er later op terug kan komen en niet meteen je post in twijfel trekken.

En nee het waren duidelijk geen SS'ers. Het was de wehrmacht die hier verantwoordelijk voor was. ik zal kijken of ik bronnen kan achterhalen.
tjongejonge
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Wehrmacht is nogal generaliserend. Op die manier zeg je dat een Matroos net zo veel schuld heeft aan de massamoorden als een Soldaat.....

Wehrmacht = Heeres, Kriegsmarine, Luftwaffe.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Puk schreef:ik heb geen zin in een discussie als deze.
Die zou naar mijn idee nogal zinloos zijn.
Waar heb je het nu over?
Puk schreef:Inderdaad ik merk al dat je met al je argumenten meteen ter plaatse met bronnen en bewijsmateriaal zal moeten komen.
Lijkt me wel handig: als je wat je zegt ook kunt onderbouwen met bronnen en feiten
Puk schreef:het zou ook kunnen zijn dat mensen zeggen, hee is dat zo, wat intressant en dat je er later op terug kan komen en niet meteen je post in twijfel trekken.
Meestal zeg ik dan: hee is dat zo, dat heb ik nergens staan in mijn bronnen. Hoe kom je bij die gedachte. Laat eens wat bronnen zien 8)
Puk schreef:En nee het waren duidelijk geen SS'ers. Het was de wehrmacht die hier verantwoordelijk voor was. ik zal kijken of ik bronnen kan achterhalen.
Graag. De naam van dat dorp zou al helpen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie