DAK orgineel???

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: dak

Bericht door Peter M »

Thijs schreef:http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H68152.html
hier staat ie ook,ziet er toch hetzelfde uit :?
Op die kan ik op het eerste zicht al wel een verschillende grootte zien in de R (eerder rechthoekige vulling) en de P (eerder vierkant), op die van jou zie ik het (nog) niet :).

Moesten die vullingen nu wel een verschillende vorm hebben is het natuurlijk nog niet zeker of ze origineel zijn, zoals vincent al zei maken ze dit model al heel goed n.
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

Ik heb een thread gestart op het wh-forum , zal het resultaat laten weten :)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

waarom zeg je niet meteen jou mening er bij! kunnen we kijken of dat wat jij zei ook klopt! want ik heb zo min twijfels over wat je daar post! Bronnen? want de reden te licht vind ik wat raar! zeker als je het vergelijkt met een foto van een verkoop site!
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

Ik zei dat degene op germanmilitaria veel lichter is als degene die hij van plan is om te kopen

daarom dat ik twijfel, je ziet duidelijk verschillen tussen de 2
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Nooit beoordelen op basis van helderheid, verkleuring treedt op door het minste (flash, verjaring, soms ook het contrast met de achtergrond...). Beter is om op de constructie af te gaan.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Maar je gaat er meteen van uit dat die van german militaria orgineel is? weet ik voldoende over de betrouwbaarheid van je mening. foto's zeggen niet veel tevens!
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

mening 1:
Hi Jeroen,
Sadly this one is a bad one. If you do a search you will find lots of info on why it is bad. I've never actually held a fake one but form your pics I can see the weave is alos very diiferent to a real one.
Mfg
Matt
guido, germanmilitaria heeft een reputatie van alleen maar origineel spul te verkopen voor zover ik weet
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

wat zegt een reputatie nu? er staat een broek te koop waar ik interesse in had. een bevriende verzamelaar die al 20 jaar in het straatje van duitse militaria bekend is zegt dat het kopie is met de benodigde uitleg! op GM.com staat er niets over en word origneel beschouwd hoe ik het lees!

Als er iemand op de beurs staat waar je welles 2 goede aankopen hebt gedaan en verder geen klachten over hebt gehad. wil dat zeggen dat deze ALTIJD goede spullen te koop heeft staan?

Ik zeg niet dat deze niet orgineel is. Maar wees voorzichtig met wat je allemaal zegt!

vergelijkingen maken doe dat dan via een boek of iets met een echte betrouwbare bronnen.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Guido schreef:vergelijkingen maken doe dat dan via een boek of iets met een echte betrouwbare bronnen.
Ook de referentieboeken zonder fouten zijn zeldzaam :)

Maar is er toevallig iemand die kan zien vanaf deze foto's dat de vullingen van de P en de R al dan niet gelijk zijn?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ik zie wel enig verschil tussen de p en de r. maar hier kan ik niet veel over kwijt ben hier niet toe is staat gezien gebrek aan kennis om hier een oordeel over te vellen.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Zonder twijfel zijn voor mij die 'vullingen' verschillend.
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Foto van de vullingen:
Afbeelding


Ik vrees dat dit niet het verschil is dat je op originele ziet. Blijkbaar mogen ook de A en de F elkaar niet raken op een originele, wat op dit exemplaar wel het geval is.
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Bedankt iedereen en in het speciaal Antwerpx voor de goede raad en voor de reacties. Gelukkig dat dit forum er is voor beginers zoals ik op weg te helpen :)
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

dak

Bericht door Thijs »

Ik had hem een mail gestuurd en dit was zijn antwoord



ik zou u maar beter informeren als ik u was. U dient geen oordeel te vellen wanneer uw kennis van Duitse militaria onvoldoende is. Zulk een klinklare inzinnige theorie over vullingen van letters heb ik zelden gehoord. Deze en andere manchettebanden werden in tientallen verschillende weverijen en textielfirma's over het hele Duitse rijk en daarbuiten gefabriceerd. Dacht u echt dat elke firma dezelfde machine had?

Over deze manchetteband heb ik een testrapport van Hans E. Flieger, Hindenburgallee 3, 4424 Stadtlohn.

Priv.Labor für textile Untersuchungen und Prüfungen Beratungen über Pflege, Restaurierung und Erhalt textiler Militaria.

onder paragraaf 4.1.) wordt gezegd: Das eingesetzte Material entspricht höchsten Anforderungen, es enthält keine Beimischungen von Kunstfasern, um zu Schnelle Verschleisserscheinungen zu vermeiden. Typische solide Anfertigung wie sie zu Anfang des Krieges noch üblich war.

onder paragraaf 4.2.) wordt gezegd: entspricht zeitgenössischer Maschinenausstattung Körperband in K 2/1-Technik, dunkelgrüner Streifen in Kreuzköperbindung, Kante in Hohlbindung.

onder paragraaf 7.) wordt gezegd: Beurteilung: Die Ergebnisse der Untersuchung sprechen für ein zeitgenössisches Exemplar. Begründung umseitig.


U klinkt als een leek die een of ander Amerikaans theorietje in de maag gesplitst heeft gekregen
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

wel Thijs, de experts op wehrmacht awards denken er toch anders over :)

voor hoeveel kan je hem kopen?
Plaats reactie