Dat is toch zooo en zooo zonde.....

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Darryl schreef:Zo ken ik er nog ene!
Mijn opa heeft na de oorlog een lee enfield gebruikt als brandhout!
De verhalen worden steeds mooier :lol:

Rick
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Skylighter schreef:
Darryl schreef:Zo ken ik er nog ene!
Mijn opa heeft na de oorlog een lee enfield gebruikt als brandhout!
De verhalen worden steeds mooier :lol:

Rick
jah het ''ijzer'' heeft ie nog het zit ergens onder de vloer!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

zoeken die handel! :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

LAHsoldier12 schreef:in de jaren 60 was mn vader in het park in Bussum aan het rondlopen. Hij kwam in een verlaten bosje en daar vond hij een kist met duitse steelgranaten, een vol MG ksitje en nog twee MG kogelriemen. Hij liet het aan mijn opa zien en die belde meteen de politie, daarna is alles in beslag genomen.
als hij nu eens wist hoeveel zo'n steelhandgranaat waard is :P
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Als je alles bij elkaar zou leggen wat in deze thread al is weggegooid, dan zou dan al een hele verzameling zijn :P .

Toen mij grootvader in juni 1940 al naar huis kwam na "veldtocht", had hij nog een kartonnen doosje (verzegeld) met Belgische mauser--munitie in zijn zakken. Dat heeft hij dan maar in de vestingswateren van Berchem gegooid...

En toen hij uit verplichte tewerkstelling terug kwam uit Duitsland in 1945, graaide hij "onderweg" een SS-dolk mee. Die heeft hij geruild voor een pakje Lucky Strike toen hij de Amerikanen tegenkwam... (nu ik er aan denk, dat pakje saffen zou nu ook een collectors item zijn...)
Tevens had hij een aantal albums vol met een verzameling oude Duitse postzegels en afsluitzegels (die ze vanachter op de brief kleefden zoals vroeger een lakzegel), nog uit de tijd van de Keizer - ook geruild voor wat tabak...

De vrouw van de boer waar hij tewerkgesteld was, kreeg het Mutterkreuz - dat kwamen ze persoonlijk thuis brengen (vertelde hij). Toen die Fritzen buiten waren heeft ze het in een bui van woede/afschuw weggegooid...

Enfin, hoe meer je hier de berichten leest, hoe chagerijniger je er van wordt :P :P
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

haha een SS dolk voor een pakje sigaretten! :P
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Inderdaad zonde ja, mijn opa heeft toendertijd nog heel even zo'n radiografisch bestuurbaar tankje duits met springlading gehad (Goliath), maar die moest ie snel inlevere :P
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

mijn oma had in de oorlog een duitse helm gevonde, maar na de oorlog afgegeven. ze had een duits gasmasker wat de duitsers hadden achtergelaten maar dat heeft ze weggegooid. mijn opa had een duits minutiekistje gevonde (MG) maar dat heeft mijn neef nu samen met een engels broodmes en een etensblik :( :(

opa en oma aan mn vaderskant had een lange lerenjas en wat hulzen en beenkappen, etensbakjes maar waar dat is gebleven :?: :?:

dus ik had nog veel spul erbij kunnen hebben :(
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

:( Ik kreeg alles iig wat m'n opa's/oma's nog hadden uit de oorlog!! Topdingen daaruit zijn SS propagandaboeken :lol: en een Richtvizier van een Nederlands geschut :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ach eigenlijk is dat allemaal wel best begrijpelijk dat je grootouders dat hebben weggedaan...
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

precies!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

RelicHunter44 schreef:Inderdaad zonde ja,
Nou,als zoiets jaren na de oorlog was gebeurd,dan was het inderdaad wel zonde. Maar in de oorlog werd vanalles geruild om een beetje eten,sigaretten,etc te krijgen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Je kunt er toch niks meer aan doen :( weg=weg
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

vnadaar dit ook een best nutteloos topic is..
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ja ma om zon verhalen te horen, wat andere thuis hadden liggen, vind ik wel interessant om te horen :P
Plaats reactie