{Brainstorm Topic} Uitbreiding Wo2.nl

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

{Brainstorm Topic} Uitbreiding Wo2.nl

Bericht door Peter M »

Ik mag meedelen dat Wo2.nl gaat uitbreiden.

Heden zijn er volgende afdelingen:
-Forum
-Kinderen
-Begrippen
-Tijdlijn
-Extra

Maar binnenkort komt er een totaal nieuwe afdeling bij, gepaard met een grondige designverandering door Proos.

Deze afdeling is al in volle opbouw (Guido Siebers, Lienne Hek en ik hebben al een 15-tal artikels geschreven) zal gaan over historiek, militaria en musea van WOII.

Nu zitten we met volgende vragen:
- Wat zou een gepaste naam zijn voor een dergelijke afdeling?
- Welke afdelingen zouden jullie nog graag op Wo2.nl zien verschijnen?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Historie NU!!!!!!!!

en daaronder:

- Museums
- Expositie's
- Ooggetuigen
- Verzamelen
- Living Historie
- Geschiedenis in het nieuws,

slechts enkele ideeen
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Roel R. schreef:Historie NU!!!!!!!!
Historie nu?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Roel R. schreef:Geschiedenis in het nieuws,
Geschiedenis in het nieuws zouden we eigenlijk moeten koppelen aan een database, dat we dan gemakkelijk kunnen beheren. Zoiets als PHPNuke ook heeft.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Proos schreef:
Roel R. schreef:Historie NU!!!!!!!!
Historie nu?
omdat al die onderwerpjes gaan over historische dingen ( verhalen, voorwerpen, ) ook in museums dus, in deze tijd!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Proos schreef:
Roel R. schreef:Geschiedenis in het nieuws,
Geschiedenis in het nieuws zouden we eigenlijk moeten koppelen aan een database, dat we dan gemakkelijk kunnen beheren. Zoiets als PHPNuke ook heeft.
ja, met een contant managment system gaat dat inderdaad goed,

ik heb toevallig vrijdag op school phpnuke geinstalleerd, erg makkelijk :)
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Actueel? :roll:
Dus nieuws over wo2 maar dan waar ze nu pas achter komen,bijv een wo2 bom gevonden.


Robin.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

robin.h schreef:Actueel? :roll:
Dus nieuws over wo2 maar dan waar ze nu pas achter komen,bijv een wo2 bom gevonden.


Robin.
als voorbeeld:
Roel R. schreef:http://www.nu.nl/news.jsp?n=218243&c=20
SS'er die Hitler in brand stak, is dood

Uitgegeven: 14 oktober 2003 07:49

HAMBURG - De SS'er die Adolf Hitler aan het einde van de Tweede Wereldoorlog na diens zelfmoord verbrandde, is op 86-jarige leeftijd overleden. De officier Otto Guensche behoorde tot de intiemste vrienden van de leider van nazi-Duitsland.

In een recent interview verklaarde Guensche dat Hitler hem persoonlijk had opgedragen zijn lichaam te verbranden om te voorkomen dat het oprukkende Rode Leger het stoffelijk overschot in handen zou krijgen. De Führer maakte kort daarna in zijn bunker in Berlijn een einde aan zijn leven.

Guensche werd door militairen van het Rode Leger gevangen genomen. Hij kwam enkele jaren later vrij. Daarna leidde hij een teruggetrokken leven in de Bondsrepubliek.

Een zoon van Guensche maakte de dood van zijn vader, die op 2 oktober aan een hartaanval overleed, begin deze week bekend, aldus Britse en Amerikaanse media dinsdagochtend.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Roel R. schreef:
robin.h schreef:Actueel? :roll:
Dus nieuws over wo2 maar dan waar ze nu pas achter komen,bijv een wo2 bom gevonden.


Robin.
als voorbeeld:
Roel R. schreef:http://www.nu.nl/news.jsp?n=218243&c=20
SS'er die Hitler in brand stak, is dood

Uitgegeven: 14 oktober 2003 07:49

HAMBURG - De SS'er die Adolf Hitler aan het einde van de Tweede Wereldoorlog na diens zelfmoord verbrandde, is op 86-jarige leeftijd overleden. De officier Otto Guensche behoorde tot de intiemste vrienden van de leider van nazi-Duitsland.

In een recent interview verklaarde Guensche dat Hitler hem persoonlijk had opgedragen zijn lichaam te verbranden om te voorkomen dat het oprukkende Rode Leger het stoffelijk overschot in handen zou krijgen. De Führer maakte kort daarna in zijn bunker in Berlijn een einde aan zijn leven.

Guensche werd door militairen van het Rode Leger gevangen genomen. Hij kwam enkele jaren later vrij. Daarna leidde hij een teruggetrokken leven in de Bondsrepubliek.

Een zoon van Guensche maakte de dood van zijn vader, die op 2 oktober aan een hartaanval overleed, begin deze week bekend, aldus Britse en Amerikaanse media dinsdagochtend.
Ja,zo bijvoorbeeld dus.


Robin.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

En wie maakt die phpcode??

Enfin, ik zal eerst eens voor de design gaan en daarna ga ik wel eens neuzen voor een standaard systeempje ofzo dat makkelijk om te bouwen is

:D

Ideeën voor het design van de nieuwe huid?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Proos schreef:En wie maakt die phpcode??
ik krijg nu php les :)
Laatst gewijzigd door Roel R. op 06 dec 2003, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Suggestie voor een naam: "erfenis"

Wat is er nu nog te zien aan de tweede wereldoorlog. In musea, verzamelobjecten, het nieuws en dergelijke?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Allemaal leuk en aardig, nieuwe onderdelen van de site. Maar is het niet verstandig om eerst de "oude" onderdelen goed op de site te krijgen? Op dit moment is het enige dat volledig is het forum.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

paulstolk schreef:Allemaal leuk en aardig, nieuwe onderdelen van de site. Maar is het niet verstandig om eerst de "oude" onderdelen goed op de site te krijgen? Op dit moment is het enige dat volledig is het forum.
In de grote vakantie heb ik pas weer tijd, energie om het onderdeel voor kinderen af te maken & het tijdlijn gebeuren moet eerst in een database systeem voor ik al dat typewerk ga doen.
Roel R. schreef:ik krijg nu php les :)
Misschien regelen dat jij 't maakt en er gelijk studiepunten mee haalt enzo?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

okke schreef:Suggestie voor een naam: "erfenis"

Wat is er nu nog te zien aan de tweede wereldoorlog. In musea, verzamelobjecten, het nieuws en dergelijke?
Kan ermee door, maar wat dan te doen met de historische artikels?


Owja, er zijn al erg gedetailleerde tijdlijnen gemaakt door mij van 1943 tot 1946, ik stuur ze nog wel eens door Proos.
Plaats reactie