Verzamelaarswebsite?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Zelf ben ik berijd om de site te regelen (host e.d.) Webdesign hoeft niet zo’n grote probleem te zijn, wil ik ook wel doen. Natuurlijk met behulp van jullie, hoe jullie de site bijvoorbeeld willen zien, hoe de site moet heten etc etc… natuurlijk wil ik ook wel foto’s maken van mijn collectie e.a.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

saimen schreef:ik stel mij al kandidaat voor het artikels schrijven! :)
Ik ook!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Waar dachten jullie over te gaan schrijven jongens?

Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:Waar dachten jullie over te gaan schrijven jongens?

Rick
Over het ten toon gestelde materiaal :)
Tenzij we overbodig zijn..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Mij lijkt het leuk dat je zoiets dan doet (wat wel een groot project word)

- Verhaal maken over bepaalde slagveld (Bijvoorbeeld D-Day Omaha o.i.d.) Daar foto's plaatsen van collecties. En dat bij meerdere slagen doen. (Een soort tentoonstelling met project +tekst)
- Gedeelte voor verzamelaars om net zoiets als dit te doen: http://www.leger1939-1940.nl/Uniform/start_uniform.htm Dit is overzichtelijk en makkelijk om te doen! (Zoals Peter|AntwerpX had voorgesteld alleen dan direct afgebeeld.)
- Gedeelte hebben waar iedereen die wil zijn collectie kan laten zien..
- Gastenboek lijkt mij ook erg leuk
- Contact gedeelte

Ik denk dat je dan kans hebt op vrij veel bezoekers van zowel de mensen die informatie zoeken als verzamelaars (Uiteindelijk kunnen we het nog vertalen naar Engels.)

Althans, zo had ik het wat in gedachten :)
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Ik vind dit persoonlijk een beter idee dan de collectie in een museum. Ik ben daarom ook bereidt om mee te helpen.

Misschien is het makkelijk om een lijst te maken met welke taken gedaan moeten worden en dat dan mensen zich kunnen aanmelden voor de taken die ze willen doen.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Nou, als we nu al indelelingen maken, wil ik wel, zoals eerder gezegt, het webdesign etc maken. Mits jullie ideeën op tafel leggen hoe jullie het willen zien :)
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

mij lijkt het wel iets om ook uniformen etc. erop te zetten onder marine, landmacht, luchtmacht etc. Op internet al vaak gezocht maar nooit echt iets kunnen vinden. Uiteraad de uniformen van de verzamelaars zelf
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ook ik ben geinteresseerd in dit project. :)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
onne
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 17 okt 2004, 18:13

Bericht door onne »

Hier wil ik ook tijd in steken! Heb alleen nog weinig om te laten zien... Komt goed!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

probleem is als we ons materiaal tentoongaan stellen op de site, bij bv d-day, omaha: dan moeten we bv een veldfles bij alle veldsagen zetten.
dus mischien beter dat je het onder verdeelt in uitrusting, helmen,.....
en daar dan doorverwijzen naar het artikel over d-day bv.
anders zitten we direkt over onze webruimte.
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Simon schreef:probleem is als we ons materiaal tentoongaan stellen op de site, bij bv d-day, omaha: dan moeten we bv een veldfles bij alle veldsagen zetten.

anders zitten we direkt over onze webruimte.
Je hoeft het plaatje van een veldvles maar één keer up te loaden dus dat maakt niet uit.

Rick
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Lijkt me belangrijk om eerst eens echt duidelijk te hebben, hoe we het willen enz. Moet het alleen een site worden waar je je verzameling tentoon kan stellen, moet het een referentiesite worden? Een referentiesite aan de hand van onze verzamelingen etc. etc.???

Rick
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Zat me vanmiddag beetje te vervelen en wat ga je dan doen? Ja dingen waar je niks aan hebt. Als voorbeeld bijgaand screenshot.
Afbeelding

Rick
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Bericht door Thomas V »

Ziet er al mooi uit!! Wat is nu eigenlijk de bedoeling??? Dat alleen de mensen met een verzameling hun foto's er op zetten of dat er een historische duiding wordt bijgegeven??
Plaats reactie