Schelden???

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Timo schreef:Het kan mensne kwetsen ja maar andere woorden kunnen ook kwetsen met schelden moet je uitkijken wat je zegt bij wie tenzij je deze persoon echt hard wil kwetsen

Maar dat kan ook zonder schelden........
En als je het zo nodig vindt omiemand echt hard te willen kwetsen moet je eens met een normale dosis verstand proberen te beredeneren wat het doel/nut daarvan kan zijn.

Ik vind die hele stelling tamelijk laag bij de grond.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Ja dat kan best maar stel dat je om de een of andere manier ruzie krijgt dan probeer je als je er niet normaal uit kan komen die ander toch ook te kwesten?

Fysiek of psychisch
Starting up again
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Timo schreef:Ja dat kan best maar stel dat je om de een of andere manier ruzie krijgt dan probeer je als je er niet normaal uit kan komen die ander toch ook te kwesten?

Fysiek of psychisch
Zou niet weten waarom.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Verschild dan misschien per persoon
Ik houd er ook niet van om mensen te kwetsen / pijn te doen

Maar als ze mij zouden kwetsen / pijn doen krijgen ze wel de volle laag
dan kun je zeggen ''geweld lokt geweld'' maar je mag je jezelf toch verdedigen?
Starting up again
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Negeren is de boodschap!
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Timo schreef:Verschild dan misschien per persoon
Ik houd er ook niet van om mensen te kwetsen / pijn te doen

Maar als ze mij zouden kwetsen / pijn doen krijgen ze wel de volle laag
dan kun je zeggen ''geweld lokt geweld'' maar je mag je jezelf toch verdedigen?
Interessant om dan te weten wat jij onder verdedigen verstaat.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Negeren is idd de boodschap.

Zelfverdediging mag natuurlijk tot op zeker hoogte. Weglopen kan ook altijd.

Geweld gebruiken indien je er met woorden niet uitkomt heeft al meerdere mensen het leven gekost. Nou weet ik wel dat je dat niet bedoelde Timo maar er zijn mensen die nog makkelijk doorslaan.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

We leven in andere tijden, denk ik.... sexueel getinte clips op MTV met boze ghetto meneren met veel Bling Bling ( BA Waar ben je als we je nodig hebben? ) om de nek, F**k hier en M***af*cker hier... De media en samenleving zijn hier voor een deel debet aan, maar ook de ouders die beiden aan 't werk moeten voor een te duur huis en een PC Hooftstraatmobiel ( Voor de Belgen: b.v. een BMW X3 of zo.... ). En de kids hebben 't nakijken en dus hangen ze op straat! Vloeken deden kinderen vroeger ook wel, maar toen kregen ze goed op de donder als volwassenen het horen. Maar ik wil er wel aan toevoegen dat er nog steeds ( Gelukkig!!!! ) ouders zijn de wél op hun kroost passen en kinderen die wél respect voor ouderen en manieren hebben!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Ik heb respect voor ouderen en meestal gedraag ik me zoals t zou moeten

maar als iemand bijvoorbeeld familie leden zou bedreigen of uitschelden ect dan zou hij ook de volle laag krijgen

Je kunt wel zeggen: negeren
maar ik durf voor 100% te wedden dat je dat niet lukt als er weer eens bij ons op school mollukers ect staan ja n**k je moeder *************** ect

Dan doe je toch zeg je toch ook iets terug, negeren doe ik dan alleen als zij met meer zijn anders heb ik dadelijk 1700 gasten achter me aan

Maar het klopt wel dat er tegenwoordig minder respect is mede zoals peter zegt door de media
Bijv. THC en dat soort mensen die roepen bijna geweld op
Starting up again
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Timo schreef:Ik heb respect voor ouderen en meestal gedraag ik me zoals t zou moeten

maar als iemand bijvoorbeeld familie leden zou bedreigen of uitschelden ect dan zou hij ook de volle laag krijgen

Je kunt wel zeggen: negeren
maar ik durf voor 100% te wedden dat je dat niet lukt als er weer eens bij ons op school mollukers ect staan ja n**k je moeder *************** ect

Dan doe je toch zeg je toch ook iets terug, negeren doe ik dan alleen als zij met meer zijn anders heb ik dadelijk 1700 gasten achter me aan

Maar het klopt wel dat er tegenwoordig minder respect is mede zoals peter zegt door de media
Bijv. THC en dat soort mensen die roepen bijna geweld op
negeren is de beste optie, denk ik... Een dergelijke manier van doen zegt meer over hun verstandelijk niveau dan over dat van jezelf, ja toch? Als mij zoiets overkomt glimlach ik alleen maar en denk ik verder maar dat zulke mensen het IQ van een leeggezogen vleeskroket hebben. :wink:
Daar is 'ie weer!
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

Sorry Timo, ik moet je corrigeren maar THC promoot juist geweld helemaal niet,ze maken wel van XXX clips.maar geweld doen ze niet in hun teksten,ik heb zelf gelezen,en over dat negeren:dat is juist meer uitlokken,dan zien ze dat je zwak ben en gaan ze het juist meer doen ,dat had ik meegemaakt in de 1ste klas! een jochie werd getreiterd elke x door de Bullebak van school,, en die jochie ging maar steeds hem negeren, vroeger of later kwam die Bullebak erachter dat ie een zwak kneusje,maar gelukkig... kwam de directie maatregelen nemen.dus een sommige hebben een happy ending en anderen weer niet. Helaas!
-Hi im high-
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Sterker nog: dan WEET ik dat ze het intellect van een platgereden kikker hebben! :):)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

180cc schreef:Sorry Timo, ik moet je corrigeren maar THC promoot juist geweld helemaal niet,ze maken wel van XXX clips.maar geweld doen ze niet in hun teksten,ik heb zelf gelezen,en over dat negeren:dat is juist meer uitlokken,dan zien ze dat je zwak ben en gaan ze het juist meer doen ,dat had ik meegemaakt in de 1ste klas! een jochie werd getreiterd elke x door de Bullebak van school,, en die jochie ging maar steeds hem negeren, vroeger of later kwam die Bullebak erachter dat ie een zwak kneusje,maar gelukkig... kwam de directie maatregelen nemen.dus een sommige hebben een happy ending en anderen weer niet. Helaas!
Negeren is geen teken van zwakte, als zo'n persoon niet van ophouden weet kun je nog altijd maatregelen nemen.... Laat echter nooit je angst zien! Gewoon kalm blijven.....
Daar is 'ie weer!
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

hahaha jah,dan voel je je inderdaad wel hoger en beter dan hun,een soort suprematie. maar als ik dat zou laten merken, wordt ik dan meteen met een volle portie Ziektes genoemd. vaag maar ja!
-Hi im high-
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

(Laat echter nooit je angst zien!) ook als ik door een groep hip-hop luisterende Bende Anitilianen wordt omsingeld??
-Hi im high-
Gesloten